محمد علي طاهري سرکرده فرقه هرمي کيهاني قبل از دستگيري سفرهايي را به برخي کشورهاي اروپايي داشته است و پس از هماهنگي در برخي از کشورها دفتر تشکيل داده و فعاليت را در اين کشورها آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، يک منبع آگاه در گفتگو با مشرق جزيياتي از علل بازداشت محمد علي طاهري سرکرده فرقه هرمي کيهاني و وضعيت پرونده وي را تشريح کرد.

اين منبع آگاه بااشاره به طرح مباحثي پيرامون جن‌گيرها، رمال‌ها و پيشگوها و بازداشت برخي از اين افراد که اخيراً نيز در جامعه مطرح شده است، گفت: البته بازداشت اين افراد الان صورت نگرفته است. همانطور که اطلاع داريد چند سال است اين مباحث مطرح است و گروهي قصد دارند با طرح ادعاهايي بر افراد، جامعه و حتي درمان تأثير بگذارند. انگيزه‌هاي اين افراد نيز متفاوت مختلف است برخي به دنبال قدرت‌ هستند، گروهي در صدد استحاله تفکرات نظام اسلامي برآمده اند و تعدادي هم به دنبال کاسبي و درآمدزايي‌اند. به هر جهت برخي از اين افراد با خارج از کشور ارتباط تنگاتنگ دارند و ما فعاليت اين افراد را در راستاي جنگ نرم ارزيابي مي‌کنيم به خصوص کساني که تشکيلاتي هستند. در اين چند سال مدعيان زيادي دستگير شدند که اخبار و عملکرد آنها توسط رسانه هاي مختلف به ويژه صدا و سيما پخش شد که اخيراً هم يک نفر از آنها اعدام و جامعه از لوث وجودش پاک شد که يکي از اين افراد محمد علي طاهري است.
اين منبع آگاه درباره فرقه هرمي کيهاني و رييس آن گفت: چند سالي است فرقه‌اي به نام کيهاني با بحث ادعاي درمان و درمان‌گري در جامعه فعاليت خود را آغاز کرده و تلاش دارد اين بحث درمان‌گري را با نگرش عرفاني بيان و در اين مورد استناداتي از قرآن نيز بياورد تا اين تصور بوجود آيد که فعاليت هاي آنان ريشه قرآني دارد. رهبر اين فرقه کار خود را به شيوه مديتيشن آغاز کرده است. وي سال گذشته يک بار دستگير شد(29 فروردين 89) و دو ماه در بازداشت به سر برد. در بازداشت مشخص شد طاهري اقداماتي بر ضدامنيت کشور انجام داده است.
وي با بيان اين مطلب که بازداشت محمد علي طاهري به دليل راه‌اندازي تشکيلات غيرقانوني بود، يادآور شد: کساني که از وي طرفداري مي‌کنند به اين نکته توجه نمي‌کنند که اساساً فعاليت اين تشکيلات غيرقانوني است. يکي ديگر از اتهامات رييس فرقه کيهاني دست داشتن در دو ترور است که بايد وضعيت اين ترورها مشخص شود و افراد ترور شده شاکيان پرونده هستند. افراد ترور شده از همکاران سابق طاهري بوده اند که پس از پي بردن به انحرافي بودن افکار وي از اين گروه جدا مي شوند اما پس از مدتي مورد ترور قرار مي‌گيرند.نگهداري اسناد محرمانه مراکز مختلف نيز از ديگر اتهامات طاهري است که بايد در مورد آن پاسخ دهد.
اين منبع آگاه افزود: سال گذشته وي تعهد داد در ازاي آزاد شدن برخي از اقدامات را براي شناخت عوامل انجام دهد؛ ولي پس از آزادي به جاي همکاري سعي کرد از فرصت دست داده استفاده کرده و تشکيلات خود را سامان دهد و با خارج از کشور ارتباط برقرار کند. لذا به سرعت ارتباط با کشورهاي آسياي ميانه برنامه‌ريزي شد و با اخذ مبالغي از مربيان خود براي اين افراد از دانشگاههاي برخي کشورهاي آسياي ميانه مدرک مي گرفت که حتي اين اواخر اخذ مدرک به صورت غيرحضوري انجام مي‌شد. از طرف ديگر خود طاهري نيز طي ارتباط با برخي کشورها مدارک دکتري(که به هيچ وجه اين مدارک از سوي آموزش عالي و وزارت بهداشت و درمان مورد قبول نيست) را دريافت کرد. البته اين جاي سؤال دارد فردي که حتي نتوانسته مدرک ديپلم خود را ارائه بدهد چگونه است از طرف بعضي از دانشگاه‌ها به اخذ دکتراي افتخاري نائل مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: طاهري قبل از دستگيري سفرهايي را به برخي کشورهاي اروپايي داشته است و پس از هماهنگي در برخي از کشورها دفتر تشکيل داده و فعاليت را در اين کشورها آغاز کرده است. البته طاهري در سال گذشته ارتباطات قوي با کشورهايي که الان پايگاه آمريکا در منطقه است برقرار کرده است.
اين منبع آگاه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه تعداد اعضاي اين فرقه هرمي در حال حاضر در کشور چه تعداد است؟، گفت:خودشان ادعا دارند سي هزار طرفدار اما واقعيت حاکي از آن است که آمارها بسيار کمتر از اين تعداد است. در ميان جذب شدگان به فرقه کيهاني از خانم خانه‌دار تا دکتر وجود دارد؛ البته اکثر اين افراد خانم‌هاي خانه‌دار هستند.

وي در پايان اظهار داشت:  قوه قضائيه اگر بخواهد با فرقه‌ها مبارزه قوي را آغاز کند بايد با اين فرقه و رييس آن محکم و قاطعانه برخورد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس