کد خبر 44825
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸

ظاهرا براي فرهنگ نيازي به استفاده از کارشناس متعهد نيست! استفاده از چنين کارشناساني نشان مي دهد محل رجوع باصطلاح کارشناسي امور فرهنگي نظام جمهوري اسلامي مي تواند خانمي باشد که حجاب او مانتو کوتاه است، يا کسي باشد که مطالب کودتاچيان سبز را لينک مي کند ...

به گزارش خبرنگار مشرق، چند سالي است با تاسيس بنياد ملي بازي هاي رايانه اي، کار رده بندي سني و تعيين مجاز و غيرمجاز بودن بازي هاي رايانه اي و ويدئويي ،اين رسانه جديد و نوظهور به اين نهاد غيردولتي واگذار شد که متاسفانه تا به امروز شاهد عدول از سياست هاي نظام اسلامي و شکسته شدن خطوط قرمز هستيم.
اين در حالي است که طبق اعلام رئيس اين بنياد، سال گذشته در ايران 37 ميليون نسخه بازي رايانه اي به فروش رفته است و اين امر نشان دهنده ضريب نفوذ رسانه بازي هاي رايانه اي در ميان کاربران ايراني است.
اما سوال اينجاست که آيا مي توان به صرف انيميشن بودن و غيرواقعي بودن، به بازي هايي مجوز داد که اسلام و تشيع را به انحراف کشيده، شيعيان را تروريست معرفي کرده و مجوز حمله به کشورهاي اسلامي را صادر مي کنند؟ آيا مي توان به صرف انيميشن بودن انتشار بازي هايي را بلامانع دانست که زنان در آن به صورت نيمه برهنه ظاهر مي شوند؟ بازي هايي که به مشروبات الکلي اشاره مي کنند طبق کدام رده بندي مجاز هستند؟ آيا درست است که يک ماه قبل از فتنه سال 88 به بازي هايي مجوز انتشار دهيم که مراحل تغيير نظام را آموزش مي دهند؟ آيا مي شود وزارت ارشاد به بازي هايي مجوز دهد که نمادهاي شيطان پرستي را ترويج مي دهند؟
اگر پا روي همه دغدغه هاي فرهنگي بگذاريم و از همه آرمان ها عدول کنيم اما مسئله برهنگي خط قرمزي است که هيچگاه از آن صرف نظر نشده است.
به راستي وقتي نهاد هاي فرهنگي کشور مانند شوراي نظارت بر اسباب بازي، عروسک باربي را غيرمجاز اعلام مي کنند چرا به بازي "باربي و 12 پرنسس رقاص" که به آموزش رقص مي پردازد مجوز انتشار مي دهند؟

 


وقتي در هيچ يک از فيلم ها ، سريال ها و انيميشن هاي منتشر شده نمايش زنان خارجي با سينه هاي نيمه برهنه مجوز پخش دريافت نمي کنند چرا براي اولين بار از مرزهاي اعتقادي عقب نشيني مي کنند؟

 

 

به چه دليل پا را از اين فراتر مي نهند و به بازي هايي که در آن زنان به صورت نيمه برهنه حاضر مي شوند مجوز مي دهند؟

 


 

بنياد ملي بازي هاي رايانه اي چند سالي است اين رويه را در پيش گرفته است و شايد دليل آن عدم توجه به تعهد کارشناسان و متخصصان در آن مجموعه باشد . به راستي کدام کارشناسان فرهنگي و ديني با کدام معيار در بنياد ملي بازي هاي رايانه اي تشخيص داده اند که اين بازي ها با معيارهاي نظام اسلامي همخواني دارد ؟
بررسي تفکرات نمونه اي از اين کارشناسان که در همايش ماه گذشته بنياد ملي بازي هاي رايانه اي و رونمايي از سه کتاب در رابطه با بازي هاي رايانه اي حضور داشته است شايد جوابي به قسمتي از اين سوال ها باشد .مراسم رونمايي از 3 کتاب تازه در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي در سراي اهل قلم به همت بنياد ملي بازي هاي رايانه اي برگزار شد .

 


تصوير بالا اولين نفر از سمت راست خانم معصومه حاتمي ( که به عنوان کارشناس و همکار بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در رده بندي سني و محتوايي بازي هاي رايانه اي که مخاطب آنها کودکان ، نوجوانان و خانواده ها هستند) را در مراسم رونمايي سه کتاب بنياد ملي بازي ها نشان مي دهد. خوب است نگاهي به صفحه فيس بوک ايشان و لينک هايي که داغ کرده اند هم بياندازيم:

 

 


بعد از ديدن اين صفحات متوجه شديم که براي فرهنگ نيازي به استفاده از کارشناس متعهد نيست! استفاده از چنين کارشناساني نشان مي دهد محل رجوع باصطلاح کارشناسي امور فرهنگي نظام جمهوري اسلامي مي تواند خانمي باشد که حجاب او مانتو کوتاه است، يا کسي باشد که مطالب کودتاچيان سبز را لينک مي کند ...
حالا ديگر جاي سوال در مورد مجوز گرفتن بازي هاي غيراخلاقي باقي نمي ماند . يا ديگر از کسي سوال نخواهيم کرد که چرا ارديبهشت و تير 88 دو بازي رايانه اي که آموزش براندازي و تغيير حکومت مي دهند مجوز مي گيرند .
ديگر جاي هيچ سوالي نيست ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام واقعا عجیبه بازی های خیلی ناجور به راحتی مجوز می گیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس