کد خبر 44449
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در ديدار با رئيس ستاد اقامه نماز کشور گفت: به زودي تمامي تاکسي‌هاي تهران و اتوبوس ها از طريق گيرنده‌هاي راديويي خود نسبت به پخش آواي ملکوتي اذان با صداي بلند اقدام مي کنند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محسن قرائتي در اين ديدار که مديران ناوگان حمل و نقل شهري نيز در آن حضور داشتند، اعلام کرد: تمام توانمندي و ظرفيت حمل و نقل عمومي در بخش‌هاي مختلف از جمله تاکسيراني، اتوبوسراني و مترو مي‌بايست معطوف به گسترش فرهنگ اقامه نماز شود.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران نيز با تشريح اقدامات صورت گرفته به اين منظور اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل شهري روزانه 11 ميليون مسافر را در تهران جابه‌جا مي‌کند و اين حجم انبوه مسافران ظرفيت بالقوه‌اي براي انتقال آموزه‌هاي اخلاقي و ديني از جمله تبليغ و ترويج فرهنگ نمازخواني در جامعه است.

سيد جعفر تشکري هاشمي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) در ديدار با مسئولان شهرداري تهران در خصوص جهت‌گيري ديني و الهي در مسائل فرهنگي شهرها، افزود: شهردار محترم تهران نيز بر اين نکته تأکيد دارند و از اين رو علاوه بر اقداماتي که از قبل در جهت گسترش فرهنگ اقامه نماز به عمل آمده مجموعه فعاليت‌هاي جديدي نيز در مجموعه‌هاي چهارگانه حمل و نقل شهري به مورد اجرا گذاشته مي‌شود.

وي با اعلام اين که به زودي عموم تاکسي‌هاي تهران از جمله تاکسي‌هاي خطي و تاکسي‌هاي مستقر در فرودگاه‌هاي حضرت امام (ره) و مهرآباد، راه‌آهن و پايانه‌هاي مسافربري هنگام اذان از طريق گيرنده‌هاي راديويي خود نسبت به پخش آواي ملکوتي اذان با صداي بلند اقدام مي کنند، اظهار کرد: با توجه به تردد 80 هزار دستگاه تاکسي در سطح شهر با اين اقدام صداي اذان به يک باره در کل شهر تهران طنين‌انداز مي‌شود.

معاون شهردار تهران با تأکيد بر اين که مشابه اين اتفاق به زودي در 6 هزار دستگاه اتوبوس عمومي و خصوصي و در تمامي خطوط اتوبوسراني نيز به مورد اجرا در مي‌آيد، اضافه کرد: علاوه بر اين در پايانه‌هاي اتوبوسراني نسبت به پخش اذان اقدام مي‌شود و اين مهم هنگام اذان صبح در اتوبوس‌هاي خطوط شبانه نيز مورد توجه قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اين که تمامي ايستگاه‌هاي مترو در مرحله نخست و قطارهاي مترو در مرحله بعد نسبت به پخش آواي ملکوتي اذان اقدام مي‌کنند، اعلام کرد: موضوع تجهيز تمامي ايستگاه‌ها به نمازخانه و وضوخانه و توسعه نمازخانه‌هاي موجود با جديت از سوي شرکت بهره‌برداري مترو دنبال خواهد شد.

تشکري هاشمي پايانه‌هاي چهارگانه شهر تهران را از ديگر مراکزي بر شمرد که در تمام اوقات شرعي نسبت به پخش اذان از آن‌ها اقدام مي‌شود و گفت: علاوه بر اين پايانه‌‌هاي اقماري نيز شاهد پخش اذان خواهند بود، ضمن اين که موضوع تجهيز تمام پايانه‌ها به نمازخانه و وضوخانه و توسعه نمازخانه‌هاي موجود از سوي سازمان پايانه‌‌هاي مسافربري مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس