کد خبر 37551
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۳

حضور فرماندهان عالي رتبه نظامي کشورمان در محضر رهبر انقلاب و انتشار تصاوير اين ديدار، قابي کوچک بود تا بار ديگر همه مسئولان ارشد و مديران اصلي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در کنار يکديگر ديده شوند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، در اين ميان حضور فرماندهاني با درجه سرلشکري که سردار قاسم سليماني جديدترين عضو اين مجموعه از فرماندهان عالي رتبه کشورمان است، بهانه اي بود تا نگاهي گذرا به فرماندهان داراي درجه سرلشکري در کشورمان بياندازيم؛ فرماندهاني که داراي بالاترين سوابق رشادت و شجاعت در دوران دفاع مقدس و پس از آنرا در کارنامه مادي و معنوي خود دارند.
بر اين اساس، مي توان اين فرماندهان ارشد را به ترتيب ذيل معرفي کرد:



سرلشکر بسيجي سيد حسن فيروزآبادي

سرلشکر بسيجي سيد حسن فيروزآبادي همواره با آن لباس خاکي و چفيه بر دوش شناخته مي شود. او به عنوان رييس ستاد کل نيروهاي مسلح کشورمان مسئوليت مهمي را بر عهده داشته و از جمله مديران ارشد و محبوب در نيروهاي مسلح است.
وي از سال 68 عهده دار اين مسئوليت بسيار مهم و تاثيرگذار است و در عين حال، در دانشگاه عالي دفاع ملي نيز به فعاليت مي پردازد.

سرلشکر غلامعلي رشيد

سرلشکر غلامعلي رشيد از فرماندهان ارشد سپاه در دوران دفاع مقدس به شمار مي رود که تحليل هاي جامع و عميق وي در طي سالهاي اخير در موضوعات مختلف همچون جنگ تحميلي، نبردهاي حزب الله لبنان، جنگ هاي منطقه و چشم انداز آينده همواره مورد توجه کارشناسان بوده است.
وي مسئوليتهايي چون فرماندهي قرارگاه فتح در عمليات بيت المقدس و مسئول عمليات قرارگاه مرکزي سپاه را پيش از حضور در ستادکل نيروهاي مسلح تجربه کرده است.
سرلشکر رشيد پيش از انتصاب به عنوان جانشين رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ، معاون اطلاعات و عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح بود.

سرلشکر محمدعلي جعفري

سرلشکر محمد علي جعفري معروف به "عزيز" پس از انتصاب به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران، به درجه سرلشکري نائل شد. وي در دوران دفاع مقدس از فرماندهان مهم سپاه و عنصري مبتکر در عملياتهاي نامتقارن بود که پس از دفاع مقدس، چند سال فرمانده نيروي زميني سپاه، سپس رييس مرکز راهبردي سپاه و پس از آن فرمانده کل سپاه شد.
سرلشکر جعفري در دوران حضور در مسئوليت اخير نيز تحول اساسي در سپاه پاسداران به وجود آورد و ضمن تشکيل سپاههاي استاني، نيروي هوايي و دريايي را نيز ارتقاء داد.

سرلشکر عطا الله صالحي

سرلشکر عطاء الله صالحي از جمله فرماندهان دلاور ارتش در دوران جنگ تحميلي است که در سال 84 به سمت فرمانده کل ارتش جمهوري اسلامي ايران منصوب شد.
تشکيل نيروي مستقل پدافندي با مسئوليت ارتش و نيز ساخت تجهيزات مدرن دفاعي همچون جنگنده صاعقه، ناوشکن جماران، انواع زيردريايي و تانک از جمله نقاط درخشان مسئوليت سرلشکر صالحي است. تدوين طرح هاي راهبردي چون حضور شناورهاي ايراني در خليج عدن و درياي مديترانه از جمله مصاديق نگاه راهبردي اين فرمانده ارشد نيروهاي مسلح است.

دريابان علي شمخاني

دريابان علي شمخاني فرمانده اي که هم مسئول نيروي دريايي ارتش بوده و هم سپاه. تنها سرلشکر نيروي دريايي کشورمان اکنون رييس مرکز تحقيقات راهبردي دفاعي است. وي پس از وزارت دفاع با حکم رهبر معظم انقلاب در اين مسئوليت مشغول انجام امور فکري و تحقيقاتي در موضوعات مختلف براي بهره برداري نيروهاي مسلح است.
وي به علت حضور موثر و آينده نگر در 8 سال دوران وزارت دفاع، نقش مهمي در ارتقاء توان بازدارندگي نيروهاي مسلح داشته است.

سرلشکر سيد يحيي صفوي

سرلشکر سيد يحيي صفوي معروف به "رحيم" نيزاز فرماندهان ارشد سپاه در دوران جنگ تحميلي است که مسئوليتهاي مهمي چون فرماندهي نيروي زميني و اطلاعات و عمليات کل سپاه را در ان زمان عهده دار بوده است.
وي پس از دفاع مقدس، جانشين سردار محسن رضايي فرمانده کل سپاه شد و در سال 1376 به جاي وي، به فرماندهي کل سپاه منصوب گرديد.
در دوران فرماندهي سرلشکر صفوي، سپاه پاسداران به يک نيروي مهم دفاعي در منطقه تبديل شد و در ابعاد مختلف اطلاعاتي و عملياتي نيز رشد چشمگيري داشت. به همين دليل فرمانده معظم کل قوا، وي را به سمت دستيار خود در نيروهاي مسلح منصوب کردند.

سرلشکر مصطفي ايزدي

سرلشکر مصطفي ايزدي سال ها فرمانده نيروي زميني سپاه بوده و جزء فرماندهان تاثيرگذار در دفاع مقدس محسوب مي شود.
وي پس از حضور در ستادکل نيروهاي مسلح، مسئوليت مهمي را بر عهده داشته و در سالهاي اخير به درجه سرلشکري نائل شده است.

سرلشکر محمد باقري

سرلشکر محمد باقري برادر شهيد گرانقدر حسن باقري (غلامحسين افشردي) است که اولين مسئول اطلاعات و عمليات سپاه بوده است.
وي نيز از تبحر بالايي در امور اطلاعاتي و عملياتي برخوردار بوده و اکنون نيز در همين مسئوليت در ستادکل نيروهاي مسلح فعاليت مي کند. باقري همزمان با ايزدي به درجه سرلشکري مفتخر شده است.


سرلشکر علي شهبازي

سرلشکر علي شهبازي نيز در دفاع مقدس کارنامه درخشاني داشته و در دوران حضور در فرماندهي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز عامل تحولات مهمي بوده است. وي اکنون در گروه مشاوران نظامي فرمانده معظم کل قوا مشغول خدمت به نيروهاي مسلح است.

سرلشکر محمد سليمي

سرلشکر محمد سليمي پس از شهبازي به فرماندهي کل ارتش منصوب شد. وي در زمان حضور رهبر معظم انقلاب در دفاع مقدس نيز از جمله افرادي بوده که نزديکترين ارتباط را با ايشان داشته است.
ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران فرماندهي وي، شاهد نوآوري ها و ارتقاء شاخص ها بوده است.

سرلشکر محسن رضايي

سرلشکر محسن رضايي از سال 1359 تا 1376 فرمانده کل سپاه بوده و نقش مهمي در هدايت نيروهاي مسلح کشورمان در دفاع مقدس بر عهده داشته است.
وي ترجيح داد در سال 76 وارد فعاليتهاي غيرنظامي شود و به همين خاطر به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت.
رضايي هنوز هم در جلسات و نشست هاي فرماندهان عالي رتبه نيروهاي مسلح با رهبر انقلاب حضور فعال دارد و عضو ثابت جلسات پيشکسوتان دفاع مقدس است.

سرلشکر حسين حسني سعدي

سرلشکر حسين حسني سعدي قبلا فرمانده نيروي زميني ارتش بوده و در حال حاضر معاون هماهنگ کننده ستاد کل نيروهاي مسلح است که سابقه درخشان او در دفاع مقدس قابل توجه است. او از جمله مديران موثر در پيشرفت نيروهاي مسلح است که در جايگاه حساس خود، عهده دار اجراي طرح هاي مهمي بوده است.

سپهبد علي صياد شيرازي

شهيد گرانقدر نيروهاي مسلح که چند روز ديگر سالگرد شهادت اوست، از جمله فرماندهان غيور ارتش در دوران دفاع مقدس بود که پس از اين دوران نيز در ستاد کل نيروهاي مسلح به خدمت مشغول بود.
شهيد صياد شيرازي پس از دريافت درجه سرلشکري، به درجه رفيع شهادت نائل شد. نقل است که پس از دريافت اين درجه، بسيار خوشحال بود و هنگامي که علت آنرا پرسيدند، گفته است که «امروز فهميدم ولي فقيه از من راضي است.»


سرلشکر قاسم سليماني

سرلشکر قاسم سليماني از باسابقه ترين فرماندهان سپاه پاسداران است که پيش از فرماندهي نيروي قدس سپاه، فرمانده لشکر 41 ثار الله کرمان بوده است. وي جديدترين فرمانده نيروهاي مسلح است که از سوي فرمانده معظم کل قوا به درجه سرلشکري نائل شده است.
در بخشي از حکم سرلشکري سردار سليماني که مشرق براي اولين بار آنرا منتشر مي کند، از سوي رهبر معظم انقلاب نوشته شده است: « سردار قاسم سليماني کسي است که خود بارها در جبهه به شهادت رسيده و شهيد زنده انقلاب است.»

* اين نوشته صرفا معرفي اجمالي و بسيار گذرا از فرماندهان عالي رتبه نيروهاي مسلح است که ورود تفصيلي به زندگينامه هر کدام از آنها، مجالي صدها برابر اين نوشته را مي طلبد.
ديگر اينکه جايگاه سرلشکري با درجه سرلشکري تفاوت دارد و نبايد اين دو مبحث با يکديگر خلط شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 25
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    5 0
    خدا حفظشون کنه ایشالا.سایشون مستدام
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
    4 0
    نام سرلشكر قاسم سليماني يعني غرور ملي _يعني عشق به وطن_يعني عشق به ولايت فقيه
  • عباس سليمانى ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    1 0
    ما همه سليمانى هستيم
  • مجید ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    1 0
    تااین هارو داریم غم نداریم.
  • یونس ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    1 0
    عالی بود
  • یونس ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    عالی بود
  • یا لثارات الحسین ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    0 1
    اگر اینان نباشند مملکت هم نیست. اینان شب و روز بیدارند تا ما بخوابیم و با آسایش به زندگی برسیم.بنابراین ما نیز باید قدر تک تک آنها را دانسته و پیوسته شاکر خداوند بزرگ باشیم. الله اکبر خامنه ای رهبر
  • بيت شهدا ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 1
    پس سرلشكر شهيد احمدكاظمي و سرلشكرشهيد حسين خرازي كه ستون سپاه بودن چي
  • محمدازدری ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    خداسربازان اسلام وولایت راحفظ کند
  • شاهرخ ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    اللهم انصر الاسلام واهله.
  • ایران ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    همشون خوبند و برای این نظام و انقلاب زحمت کشیده اند اما سرلشگر قاسم سلیمانی چیزه دیگه است
  • بهداد بساك ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    دقت كردين كه به شهداى والامقام ، سرلشكر اطلاق ميشه! اين نشون ميده كه مقام دنيايى شهيد ، در حد سرلشكره. حالا وقتى اين عزيزانى كه نامشون برده شد ، به درجه سرلشكرى رسيده اند يعنى مقامشون در حد شهداى والامقامه و به واقع تك تك شون لايق اين درجه ، هستند.
  • امین ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    تا جان به داریم حب وطن دارم
  • ناصر ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    1 0
    خداوند انشاالله حفظشون کنه
  • علی عابدی ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    سلام.دمشون گرم
  • علی اکبر پورکریمی ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام واخری تحبونها نصر ومن الله وفتح قریب وبشر المومنین اگر کسی حتی فقط سربازی رفته باشه میدونه که چه قدر شخصی لیاقت وشایستگی و عزت باید داشته باشه تا به درجه سرهنگی به عنوان فرمادهی برسه حالا این عزیزان که واقعا بالیاقت و با خدا بودند که به این درجات و مقام رسیدند وهر کدام دست راستی برای کشور عزیزمون و اسلام و مقام معظم رهبری هستند. عجرکم من الله
  • مهدی شکوری ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    سرداران با صلابت
  • رضا نوری ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    مخلص همشون هستم
  • حامد ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    1 0
    سربازان ولي عصر
  • سید ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    امیران و سرداران ولی امر مسلمین
  • کمیل ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    خدا به همه رزمندگان اسلام سلامتی بده و حافظشون باشه ازجمله تمامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
  • غلامرضا ابنسعیدی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    باسلام واحترام من جانباز ورزمنده دفاع مقدس اعلام میکنم اینها سرمایه های مملکت وولایت هستند خداوند نگه دارشان باشد .
  • رضا ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    1 0
    سردار سلیمانی قدرتمندترین سردار رشید اسلام.قدرت یک ایرانی اصیل وطندوست را به نمایش گذاشته است.
  • انامیس ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    1 0
    سردار سلیمانی را باید با فرمانده نترس جنگ حضرت داوود مثال زد
  • محمد ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    2 0
    یا حسین فرماندهی از آن توست
  • مهدی ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    سرداران عشق
  • علیرضا ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    1 0
    همه سردارا سر لشکرا مورد احترامن ولی جای چند نفر خالی بو اول امیردریادار حبیبالله سیاری که واسه نیرو ی دریایی بسیار زحمت کشید .با این که من به شخصه ارتش رو بیشتر قبول دارم ولی جای محمد ابراهیم همت خیلی خالی بود.دراخر یکی از فرمانده های ارشد ارتش اقای شهبازی که اگه با رفقاش پل سوخته رو مقاومت نمیکرد همون روزای اول نتیجه جنگ مشخص میشد چون عراق به تجهیزات نفتی دست پیدا میکرد درامد نفتی ما از بین میرفت و قطعا همون سال اول جنگ صدام به تهران میرسید
  • خداونداکمکش کن ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    1 0
    خیلی دوست دارم حاج.قاسم.سلیمانی
  • پویا ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    1 0
    با سلام لطفا میشه بگید چرا دیگه درجه نظامی سپهبد وارتشبد نداریم؟
  • فقط خدا ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    فقط فقط یکی از اینها برابر کل ارتش دنیا.تا اینها هستن با مردهای مسلمان ایران هیچکس قدرت ایستادگی جلوی این ملت بزرگ ایرانو نداره
  • احد ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    خدایا تورا به بازوان شکسته عباس قسم می دهیم اینها را برای اسلام ومسلمین نگه دار اینها سرباز تو هستند .عزت وحیثیت ما را اینها حفظ کردند.
  • رزمنده ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    دست مریزاد به دلیران ایران زمین، ولی جای فرمانده لشکر ۲۵ کربلای استان مازندران حاج مرتضی قربانی خالیست،
  • حسینعلی ایزد ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    سلام برحاج قاسم وهم رزمان دلاورش بنده موقعی که ایشان رامی بینم احساس غرورمی کنم که ایران عزیزچنین دلاورهایی داردکه جان خودرادرکف دستشان گرفتن تاآشوب وفتنه ودرگیری به مرزهای نرسدوواقعاحیف است که امسال چنین شیرمردانی دربستربمیرن خدانگهدارشان باشد
  • رضا ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    دورودخداوند بر این مردان مرد. اسوه های تقوا وشجاعت و دورود بر دامن پاک مادران ایران که چنین شیرمردانی را به این سرزمین خدایی هدیه دادند.ارتش وسپاه افتخارهر ایرانی
  • هادي مرادي ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    0 1
    سلام باارزوي سرباز امام زمان بودن وشهادت براي همه
  • وطن پرست ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    7 0
    درود به سرلشگر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش و درود به همه ارتش داران غیور
  • احسان ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    سلام و درود خدا بر تمام امرای ارتش ایران زنده باد ارتش مقتدر ایـــران
  • حسن انصاری ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    خوشحالم که کشور ایران چنین افرادغیوری دارد وبه خود میبالم که ایرانی هستم
  • صدر ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خدا همگی امرای ارتش را سلامت دهد که مخلصانه می جنگند ،حضور دارند و از کیان ایران و اسلام دفاع می کنند .
  • رضا ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    با آرزوی سلامتی رهبر عزیزمان و تشکر از تمامی امیران و سرلشگر آن خدا قوت وروح صیاد شیرازی وتمام رزمندگان که به خاطر ما رفتند شاد باد
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    سردار خیبر حاج همت
  • جواد خدابنده ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    انشاء الله که ما هم بتوانیم پیرو راه این عزیزان باشیم
  • روح الله ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    درود. به اقامحسن. جبهه ها
  • حسین ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    درود خدا به روان پاک شهید بزرگ مرد ایران زمین سرلشکر علی صیاد شیرازی و شهدای بلن مرتبه این مرز و بوم....و سلام به همه آنانی که مخلصانه و بی ادعا خدمتگذار وطن و مردمانشان هستند و سلام ویژه به مظهر رشادت و ایثار و ایمان ،سردار قاسم سلیمانی
  • شایان ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    ماشالله به همه ،خدا حفظشون کنه
  • مهدی ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    سلام منظور سایت افرادی که در طول حیاتشون دارای درجه سرلشگری بودن هستش. شهدا هم جای خود دارن
  • کامران ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    درود بر همه سرداران سپاه، امام خمینی فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    سرداران و امرای دلاور اسلام درود بر عزت این بزرگ مردان و سلام بر رشادت و دلیری این رادمردان
  • صادق ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام بر تک تک فرماندهان. علی الخصوص ژنرال بزرگ و باهوشمان حاج قاسم سلیمانی خدا حفظش کنه
  • نادر افشار ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    ما کرمانیا به حاج قاسم افتخار میکنییم درود بر دلیر مرد کرمانی خدا حفظش کند
  • نادر افشار ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    ما کرمانیا به حاج قاسم افتخار میکنییم درود بر دلیر مرد کرمانی خدا حفظش کند
  • َامیر ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    1 0
    اولین سرلشکر پس از انقلاب شهید سرلشکر سید محمدولی قرنی بودند که با حکم امام (ره) به عنوان رییس ستاد ارتش منصوب میشن . ولی شما اسمی از ایشون ذکر نکردید . پس اینو خوب بدونبد که ایرن پس از انقلاب 15 سرلشکر را به کشور معرفی کرده نه 14سرلشکر
  • امین شریفی ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    1 0
    افتخارمیکنم که ایرانیم
  • سید مهران ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    خدا حفظشون کنه واقعا اینها مایه دلگرمی اقا و ملت ایران هستن
  • kazem ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    درود بر همه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و درود بر شهیدان به خصوص سردار شهدا سردار سرلشکر پاسدار شهید باقری بزرگ فاتح خرمشهر و برترین فرمانده وطراح تاریخ ایران زمین
  • عباس فتاحی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    خدااین دلاوران رابرای ایران اسلامی حفظ کند.
  • ستار ساعدی ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    1 0
    با همت این بزرگان است که جمهوری اسلامی سر پا هست
  • لطفعلی ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    اقای پور کریمی از همون جمله اولت کاملا مشخصه که هیچی از نظامی گری حالیت نیست اگه اطلاعاتی در مورد نحوه نایل شدن به درجه سرهنگی نمیدونه نظریه ننویسید لطفا
  • یوسف ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    درود خدا برشهید باقری وهمت جانم فدای رهبر
  • کاظم ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    انشاالله خداوند رهبر عزیزمون را زیر سایه امام زمان حفظ کنه و ما رو هم مثل این چنین مردانی پایبند ولایت قرار بده.عاشق همتونم ولایتی ها
  • محمد نوری ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    خداوند رحمت کند پدر و مادری که سرداران بزرگی همچون زنده یاد سردارصیادشیرازی و همچون سردار سلیمانی متولد آموزش و تربیت داد اکنون ما امت ایرانی به آنان افتخار می کنیم
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    سربازان ولایت به رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی)
  • ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    حال کردم
  • داریوش ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    24 سالم دارم آماده ،نیرومند ،شجاع و با توکل بر خدا ایستاده آیم
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    همه ی بزرگواران از همه ی سراداران دوست داشتنی یاد کردند ، و به حق تمامی زحمت کشان نیروهای مسلح حکم سرادران گمنام را دارند ، ولی یادی هم کنیم از مسیح سیستان ، سرلشگر شهید شوشتری ، پاینده باد ایران
  • رضایی ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    شهید صیاد شیرازی تنها فرمانده انقلاب اسلامی بودند که در زمان حیات به سپهبدی ترفیع یافتن
  • عارف ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    انشااله همیشه سربلند و پیروز باشند
  • فریدون یاراحمدی ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 0
    سلام ما ، به همه دلیر مردان ایران زمين
  • محمد زارع ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    فقط یک نفر است که توانست جلوی داعش را بگیرد و اون هم کسی نیست جز سردار شجاع ایرانی سرلشکر حاج قاسم سلیمانی . این را به ملت ایران تبریک عرض می نمایم .
  • حسین ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    پیروز و سلامت باشند حافظان ملت ایران و انقلاب اسلامی
  • محمد ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    ای کاش ایران از ابتدا کسانی هم چون سرلشکر سلیمانی را داشت تا انقدر در التهاب گذشته فرو نمی رفت و ایران به عظمت به دست بیگانگان تجزیه نمی شد.مرحبا دلاور
  • سحر ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    باسلام ... سایتون کم نشه دلاوران .... جای سرلشگر شهید علی هاشمی شجاع هورخالی .... روحت شاد شجاع مرد بی ادا .... وتشکر ازسایتتون .... یا علی
  • محمد مرادی ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    احسنت برادر
  • محمد مرادی ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    به رشادت مولا علی و شمشیرش
  • محمد مرادی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    امیر پوردستان را به مالک اشتر تشبیه میکنم.
  • محمد مرادی ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    امیر سیاری فرمانروای ابهای خارمیانست و بس.امیر پوردستان اولین رزم اور تن به تن چریکی در خاورمیانه
  • محمد مرادی ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    افرین
  • محمد مرادی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    یه تکاور کلاه سبز ارتش ینی عشق و غرور
  • میثم ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    سلام به تک تک دلاور مردان ارتش اسلام بخصوص شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی خدا می دونه که ارتش بود با فرماندهی صیاد شیرازی که خرمشهر را فتح کردند چون اون زمان سپاه تازه تشکیل شده بود.
  • مهدی ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    خدا حفظشون کنه
  • حسین عین افشار ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    دکتر عزیزم من یک خلبان باز نشسته هسلم نیاز به مشورت و راهنمایی از شما دارم خواهشمندم یک زمان کوتاهی را به من اختصاص بفر مایید قبلا از لطف شما سپاسگذارم
  • حداداشم ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    فقط دکترفیروزابادی
  • حداداشم ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    فقط دکترفیروزابادی
  • mosafa ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    واقعاخسته نباشند
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    والله من هر وقت به چهره ی امیر متواضع وفروتن وقهرمان نیروی زمینی «امیر پوردستان»مینگرم وجود مبارک فرمانده ی دلاور مولا علی ع مالک اشتر رو تجسم میکنم.خدا حفظش کنه این مرد بزرگ و فداکارو..
  • سرکار استوار ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    خداوند متعال همه جان برکفان نیروهای مسلح بویژه نیروی انتظامی بویژه مرزداران غیور را پیروز و سربلند نگهداره و حفظشان کنه بخصوص سرداران رشید سپاه اسلام
  • وطنخواه مصطفی ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام بر سرلشکر محمد باقری و درود و سلام بر برادر شهیدش حسن باقری
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    سرلشکر «حسين حسني ‌سعدي» هم کرمانی هستند
  • علی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    دمت همه شون گرم
  • علی ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    خدا همشونو حفظ کنه، خصوصا رهبر عزیزمون سید علی خامنه ای رو
  • علی نصیری ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    خدا همشونو حفظ کنه، خصوصا رهبر عزیزمون سید علی خامنه ای رو
  • حسن صادقی ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    به نام او . ما مدیون سرلشکرها که همانا شهدای زنده این نظام هستند میباشیم. انشاالله در قیامت شرمنده این عزیزان وشهدای گرانقدر نباشیم. خداوند آنان را حفظ کند. آمین
  • سورنا ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    خدا یار ویاورشان باشد.من در بین سرداران شهید خیلی به شهید سردار علی هاشمی ملقب به سردار هور علاقه دارم
  • حسیندرخشان ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    افتخار می‌کنم که یک ایرانیم
  • محمد نعمتی ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    درود بر شهید مهدی باکری
  • فدای سرداران اسلام ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    درود خدا بر تمام سرداران و امرای اسلام درود بر روان پاک امیر سپهبد صیاد شیرازی که فدای اسلام شد او بود که ولایتمداری را در اوج قدرت به ما آموخت عزیزان اما فراموش نشود که سرلشکر آقا محسن هم فرمانده محبوب امام ره و همچنین امام خامنه ای بوده و هست و ایشان بیش از نود درصد از سرداران فعلی سپاه را در دانشگاهها و صحنه های جنگ و جهاد کشف کردند و به آن جوانان فرصت آزمون خطا دادند تا تجربیاتشان در هر زمان بکار اسلام بیاید ماننده سردار رشید اسلام شهید زنده , دلاور دریا شکن سردارسرلشکر قاسم سلیمانی که اینک غرور اسلام و مسلمین بر حق جهان است , درود خدا و رسولش بر آنان باد
  • ارش ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 0
    درود بر قویترین مردان ارتش نیروی زمینی خداوند یارو نگهدارشان باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس