کد خبر 37001
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳

يک نويسنده و تحليلگر سياسي يمني با هشدار درباره برخي اقدامات براي دورزدن انقلاب مردم، تاکيد کرد پيشنهاد "عبدالله صالح" ديکتاتور يمن براي اعطاي حق تشکيل دولت به مخالفان، دامي براي ايجاد اختلاف بين آنها است.

بخ گزارش مشرق، "محمد البخيتي" روز شنبه در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: با وجود تشديد تظاهرات مردمي ضد رژيم حاکم، از زمان پيوستن فرماندهان نظامي به انقلابيون نوعي سردرگمي در صفوف انقلاب ديده مي شود، و اکنون همه منتظرند ببينند نتيجه مذاکرات رهبران و فرماندهان جدا شده از رژيم وعبدالله صالح و دخالت آمريکا و انگليس چه خواهد شد.

وي افزود: تصميم گيري نهايي ديگر درميدان التغيير شهر "صنعا" پايتخت يمن صورت نمي گيرد بلکه به سفارت آمريکا منتقل شده است، جاييکه مذاکره بين احزاب مخالف رژيم يمن تحت لواي تشکل "ديدار مشترک" و سفارتخانه هاي خارجي درجريان است.

البخيتي با انتقاد از تلاش حزب اصلاحات يمن براي تکروي در تصميم گيري سياسي در ميدان التحرير و جلب حمايت رهبران و فرماندهان جدا شده از رژيم، گفت: اين حزب تريبون ميدان التغيير را به دست گرفته است و با همدستي با مزدوران علي محسن الاحمر اجازه برپايي هرگونه تريبون ديگري را دراين ميدان نمي دهد.

وي تصريح کرد: تظاهرات درطرفداري ازعبدالله صالح با پرداخت پول صورت مي گيرد و او به هريک از تظاهرات کنندگان پول مي دهد تا از او حمايت کنند؛ البته تظاهرات پخش شده درتلويزيون دولتي يمن مونتاژ شده و بيانگر حجم واقعي تظاهرات نيست.

اين تحليلگر يمني خاطرنشان کرد: عبدالله صالح همچنان اميدوار است که بتواند برخي از فرماندهان نظامي را قانع کند تا از پيوستن به انقلاب مردمي صرف نظر کنند؛ او مي خواهد مانند هميشه خون مردم را فداي جاه طلبي خود و باقي ماندن در قدرت کند.

وي گفت: مشکل اصلي يمن، ائتلاف تاريخي بين قبيله الاحمر و قبيله علي عبدالله صالح است؛ اکنون نيز تلاشها براي ايجاد ائتلاف دوباره تحت عناوين ديگري از طريق علي محسن الاحمر به نمايندگي از خاندان عبدالله صالح و حميد الاحمر به نمايندگي از خاندان عبدالله حسين الاحمر درجريان است، و اين وضعيت چالشي براي انقلاب مردم شده و جلوي جوانان را براي حرکت به سمت کاخ رياست جمهوري براي سرنگوني عبدالله صالح گرفته است.

البخيتي تاکيد کرد: مخالفان دريمن قوي هستند به گونه اي که جنبش الحوثي به تنهايي توانست دو ارتش رژيم يمن و آل سعود را شکست دهد.

وي با درخواست براي هماهنگي بين احزاب و جريان هاي اصلي تحت لواي تشکل ديدار مشترک و جنبش الحوثي و معارضان جنوب يمن به همراه نيروهاي انقلابي و مردمي، گفت: بدون هماهنگي آنها نمي توان گام هاي ديگر را براي افزايش اعتراضات برداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس