کد خبر 36867
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴

يک روزنامه عربي امروز نوشت: منابع آگاه از افزايش تماسهاي محرمانه ميان برخي مقامات ليبي و کاخ سفيد در راستاي خروج "معمر قذافي" از اين کشور خبر مي دهند.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط نوشت: اين تماسهاي فوق العاده محرمانه که در روزهاي اخير بر حجم آنها افزوده شده است بر لزوم خروج امن قذافي از ليبي به مقصد کشور آفريقايي زيمبابوه يا ونزوئلا در آمريکاي جنوبي تاکيد دارد.

بر اين اساس، برخي از مقامات سابق ليبي (نزديک به قذافي) در اين روزها در گفتگو با مقامات آمريکايي راههاي خروج وي از کشور را بررسي کرده اند.

الشرق الاوسط در ادامه مي نويسد: به نظر مي رسد توافق درباره خروج قذافي به مراحل نهايي خود رسيده است به ويژه آنکه در اين روزها شرايط امنيتي در تمامي شهرهاي ليبي شکننده شده و از لحاظ خدماتي نيز اين شهرها کمبودهاي جدي احساس مي کنند.

بر اين اساس، با توجه تنگ تر شدن دايره محاصره رژيم قذافي از سوي جامعه بين المللي، نزديکان و انقلابيون در اين کشور وي در روزهاي آتي تنها دو راه پيش رو دارد. نخست اينکه با پيشنهاد خروج امن از ليبي موافقت کند و دوم اينکه ليبي را در پي تداوم جنگ به نابودي بکشاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس