رژيم صهيونيستي ميزگردي را تحت عنوان "ديگر غريب نيست: اسرائيل، رسانه و جهان" برگزار نمود و در آن راهکار هاي صنعت سينماي اسرائيل در شکل دادن تصوير اين رژيم در جهان را بررسي کرد.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق، رژيم صهيونيستي ميزگردي را در شهر لس آنجلس، تحت عنوان "ديگر غريب نيست: اسرائيل، رسانه و جهان" برگزار نمود و در آن به اين موضوع پرداخت که چگونه صنعت فيلم اسرائيل مي تواند به اين رژيم براي شکل دادن تصوير خود در جهان کمک کند؟
"ديگر غريب نيست" عنوان مستندي از رژيم صهيونيستي است که برنده جايزه اسکار 2011 مستند کوتاه شد.
در اين فيلم داستان کودکاني از 48 کشور مختلف که در مدرسه اي در تل آويو اسراييل مشغول به تحصيل بوده و بسياري از آنان با فرار، نسل کشي، جنگ و گرسنگي به اسرائيل رسيده اند به تصوير کشيده شده است.
روز دوشنبه 28 مارس ميزگردي با عنوان "ديگر غريب نيست: اسرائيل، رسانه و جهان" به ميزباني نويسنده فيلمنامه دانيل هاوسمن و بينا لا، در شهر لس آنجلس آمريکا تشکيل شد. شرکت کنندگان در مورد اينکه چگونه صنعت فيلم اسرائيل مي تواند به اين رژيم براي شکل دادن تصوير خود در جهان کمک کند؛ به بحث و تبادل نظر پرداختند.
نوا تيشبي بازيگر و تهيه کننده، ليور ساسون وابسته فرهنگي اسرائيل در کنسولگري اسرائيل در لس آنجلس و نائومي ليت دستيار کارگردان در مرکز ديپلماسي عمومي يو اس سي به عنوان کارشناسان امر، در اين ميزگرد حضور داشتند.

اسرائيل، رسانه و جهان: چشم انداز رژيم
ليور ساسون، عضو فرهنگي کنسولگري اسرائيل در لس آنجلس ، پيش از اين چشم انداز رژيم صهيونيستي در مورد قدرت نرم سينماي اسرائيل به عنوان وسيله اي براي اطلاع رساني به مخاطبان خارجي در مورد جامعه اسرائيل را تبيين کرده است.
او در اين ميزگرد درباره حمايت رژيم صهيونيستي از صنعت فيلمسازي اين رژيم و همچنين فيلم هايي که با تامين مالي رژيم صهيونيستي تهيه شده ولي با اين حال تصوير مثبتي از آن ارائه نمي دهد بحث نمود.
ليور همچنين به بررسي مسائل مربوط به مهاجرت در اسرائيل و همچنين تلاش براي تقويت ديپلماسي عمومي اسرائيل پرداخت.

اسرائيل، رسانه و جهان: ديدگاه يک کارگردان
نوا تيشبي، بازيگر و تهيه کننده اسرائيلي، ديدگاه خود را در مورد قدرت نرم سينما و تلويزيون اسرائيل به عنوان وسيله اي براي اطلاع رساني به مخاطبان خارجي در مورد جامعه اسرائيل بيان نمود.
نوا انگيزه يک فيلمساز براي ساخت فيلم و اينکه آيا وي به تصوير ارائه شده از اسرائيل توجهي مي کند يا نه را مورد بحث و بررسي قرار داد.

اسرائيل، رسانه‌ها و جهاني: چشم انداز علمي
نائومي ليت، دستيار پژوهش و انتشارات مرکز ديپلماسي عمومي يو اس سي، يک ديدگاه علمي در مورد نحوه تاثير فيلم و فرهنگ بر تصوير بين المللي يک کشور ارائه داد.
او به بررسي فيلم هاي رژيم صهيونيستي پرداخت و تاثير مثبت و منفي آنها بر تصوير جامعه اسرائيل و چگونگي تاثير اين فيلم ها بر تصوير رژيم صهيونيستي در مقابل مخاطبان مختلف را بررسي نمود.
نائومي ليت در مورد ابزارهاي ديپلماسي عمومي که رژيم صهيونيستي مي تواند براي ارائه يک تصوير مثبت در سطح جهان استفاده کند و اينکه چگونه سينما مي تواند يکي از جنبه هاي کليدي تلاش هاي رژيم صهيونيستي براي معرفي خودش باشد به بحث و بررسي پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس