کد خبر 32570
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸

در حالي که رژيم سلطنتي انگليس به عنوان صاحب اصلي بي‌بي‌سي استراتژي مخلوط کردن اخبار دروغ و راست را براي اين بنگاه انتخاب کرده است، اما اين رسانه مجبور شد که ديروز فقط دروغ بگويد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سايت بي‌بي‌سي فارسي يا همان بنگاه خبرپراکني رژيم سلطنتي انگليس که از حاميان اصلي سران فتنه به شمار مي‌آيد، بعد از فراخوان‌ به اغتشاش و آشوب اخبار لحظه به لحظه آنرا منتشر مي‌کند.

در حالي که ديروز(سه‌شنبه) سايت‌هاي وابسته به لابي صهيونيستي، انگليس و آمريکا فراخوان به اغتشاش داده بود که اين توطئه‌ آنها نيز همانند توطئه‌هاي پيشين به شکست انجاميد.

اما سايت بي‌بي‌سي‌ امروز حرفي راستي براي گفتن نداشت و برخلاف استراتژي خود که مخلوط کردن راست و دروغ براي فريب افکار عمومي است، تنها اخبار دروغ منتشر کرد که برخي از آنها را براي نمونه در زير مي‌خوانيد:

دروغ: تمامي کلاس‌هاي دانشگاه تهران تعطيل شده است
پاسخ: بعد از تماس با روابط عمومي دانشگاه تهران، مطلع شديم که اين خبر هم به سبک بي‌بي‌سي دروغ است؛ يکي از مسئولان روابط عمومي اين دانشگاه گفت: اين خبر طبيعي است چندين بار بي‌بي‌سي اين خبر را در روزهاي مختلف به دروغ اعلام کرده است.

دروغ: شاهدان عيني مي‌گويند از مغازه داران مناطق مرکزي تهران از جمله از مغازه هاي اطراف دانشگاه تهران و خيابان کريم خان، خواسته شده تا امروز زودتر محل کسب خود را تعطيل کنند.

پاسخ: اکنون که به آخرين ساعات روز سه‌شنبه نزديک مي‌شويم، برخي از مغازه‌هاي لباس‌فروشي در اين خيابان در حال کاسبي هستند و برخي ديگر طبق معمول ساعت ?? الي ?? تعطيل کرده‌اند.

دروغ: مردم با ايجاد ترافيک مصنوعي در خيابان رسالت تهران، مانع جا به جايي نيروهاي ضد شورش شده‌اند.
پاسخ: بايد گفت مگر نيروهاي انتظامي براي راهپيمايي به خيابان آمده‌‌اند که بخواهند مرتب تردد کنند!

دروغ: نفربرهاي شهري تازه‌اي در تهران مشاهده شده که تا پيش از اين ديده نشده بودند.
پاسخ: مي‌گويند دروغ‌گو فراموش‌کار است؛ بي‌بي‌سي در اغتشاش چند فتنه گر در روز ?? بهمن نيز نوشته بود که نفربرها در خيابان‌هاي تهران مستقر شده‌اند و امروز مي‌گويد اين نفربرها را براي اولين بار در شهر ديده است.

دروغ: بنگاه خبرپراکني دولت بريتانيا به نقل از يک شاهد عيني خيالي نوشت که حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه کيهان حدود ساعت ? بعد از ظهر سوار برتويوتاي سفيد رنگ در چهار راه وصال بود و از يکي از خيابان‌هاي فرعي تهران خارج شده است؟
راست: اول اينکه اتوموبيل آقاي شريعتمداري تويوتا نيست و دوم آنکه ساعت ? بعد از ظهر، زمان حضور هميشگي وي در تحريريه کيهان است و يکي از خبرنگاران کيهان به فارس گفت که حسين شريعتمداري بعد از ظهر و غروب امروز کلا در تحريريه کيهان حضور داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس