بازي رايانه اي حوادث روزهاي اول انقلاب، به خصوص مسائل مربوط به تسخير لانه جاسوسي، توسط يک بازي‌ساز ايراني‌ الاصل ساکن آمريکا ساخته مي‌شود

به گزارش مشرق، سازنده بازي معروف Grand Theft Auto به ساخت بازي‌اي رايانه اي در مورد انقلاب اسلامي ايران روي آورد.
نويد خوانساري، کارگردان، توليدکننده، و نويسنده بازي Grand Theft Auto، در مصاحبه با راشا تودي بيان داشته است: «بازي‌هاي رايانه‌اي بازتابي از دنياي واقعي مي‌باشند و واقعاً فرقي نمي‌کند که آنچه فرد مي‌گويد خوب است يا بد. اين امر بستگي به ديدگاه فرد دارد». خوانساري در حال حاضر بر روي يک بازي جديد در مورد انقلاب ايران و حوادث مربوط به گروگان‌گيري سفارت آمريکا در آن زمان کار مي‌کند. نام اين بازي «بازي 1979» عنوان شده است.
وي در اين مصاحبه اشاره چنداني به جزئيات بازي نکرد و فقط اشاره کرد که در اين بازي هشت الي ده نقش مختلف وجود دارد و در ابتدا بازي با يک شخصيت ايرانيِ زادة آمريکا شروع مي‌شود که در سفارت آمريکا به عنوان مترجم کار مي‌کند و قصد دارد گروگان‌ها را نجات دهد.
هرچند که ظاهرا اين بازي با ديد سياه و سفيد ساخته نشده، اما پس از ساخت بازي بايد ديد که کفه روايت آمريکايي اين واقعه تاريخي بزرگ سنگين تر در نظر گرفته شده يا روايت ايراني از تسخير لانه جاسوسي آمريکا.
 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس