کد خبر 30616
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵

مخترعان سازمان صنايع هوايي و شرکت صنايع هواپيماسازي ايران موفق به طراحي و ساخت ملخ کامپوزيت بالگرد با توان مقاومت بالا شدند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ايسنا، مهندس ميرسعيدي از محققان طرح اظهار کرد: ملخ بالگرد يکي از قطعات مهم گردنده بوده که در گذشته طراحي و ساخت آن بر اساس مواد فلزي صورت گرفته اما امروزه با پيشرفت فناوري، طراحي و ساخت آن بر اساس مواد کامپوزيتي پيشرفته انجام مي‌شود.

وي افزود: از مزيت‌هاي ملخ کامپوزيتي نسبت به نوع فلزي آن مي‌توان به توان تحمل خستگي بالا (طول عمر مفيد ملخ‌هاي کامپوزيت چندين برابر ملخ فلزي است)،‌ مقاومت زياد در برابر خوردگي، هزينه پايين توليد و ايمني بالا از لحاظ تحمل پذيرش صدمات حين پرواز اشاره کرد.

مير سعيدي تصريح کرد: در اين طرح دستيابي به دانش طراحي و ساخت يک قطعه حساس هوايي (ملخ کامپوزيت بالگرد) با تکيه بر موازين دقيق علمي و اصول استاندارد هوايي، امکان بسط و گسترش اين دانش به منظور وارد شدن در چرخه طراحي و ساخت بالگرد و وارد شدن به چرخه بازار محصولات هوايي با استفاده از تجربيات ارزشمند کسب شده در طول انجام طرح به دليل ايجاد توانمندي در ساخت محصولات هوايي منطبق بر استانداردهاي مرتبط محقق شد.

برگزيده بيست و چهارمين جشنو اره بين‌المللي خوارزمي خاطرنشان کرد: در مرحله ‌آماده‌سازي براي توليد نمونه بر اساس مدل نهايي ارايه شده در طراحي تفصيلي، اقدامات لازم براي ساخت نمونه‌ها و سپس اصلاحات لازم تا حصول نتيجه مورد قبول صورت گرفته است. در اين مرحله ابزارآلات و تجهيزات لازم براي ساخت قطعات و مونتاژ نهايي طراحي شده‌اند.

به گفته ميرسعيدي با ساخت چندين نمونه ملخ کامپوزيتي براي انجام آزمايش‌هاي طراحي و گواهينامه‌اي، آزمايش‌هاي زميني و پروازي يک نوع بالگرد با ملخ کامپوزيت با موفقيت انجام و گواهينامه مربوط اخذ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس