باربي دوربين دار يا دختر ويدئويي، براي توليد فيلم هاي "سوء استفاده جنسي از کودکان" کاربرد دارد.

مشرق چندي پيش خبري را مبني بر"ورود باربي دوربين دار به ايران " به عنوان هشداري به خانواده ها منتشر کرد. عروسکي که تصاويري از لحظات خصوصي خانواده ها در حافظه خود ثبت مي کرد و آن را بر روي سرورهاي اينترنت انتقال مي داد. اين عروسک دوربين دار علاوه بر تهديدات عميق و طولاني مدت فرهنگي و جوانب متعددش در محيط تربيتي ايران، موجب هشدارهايي در کشورهاي ديگر، حتي کشور توليد کننده اش يعني آمريکا، نيز شده است.
پليس فدرال آمريکا "اف بي آي" به تازگي با صدور هشداري رسمي در خصوص استفاده از باربي دوربين دار، خواستار توجه و هوشياري خانواده هاي آمريکا شده است. البته هشدار "اف بي آي" در خصوص اين تهديد، بيشتر متوجه سوء استفاده جنسي از کودکان است و تاکيد بر جلوگيري دسترسي اين عروسک از بهره برداري کساني است که در جامعه آمريکا به "کودک آزاري" ارتکاب دارند.


در سر عنوان اين هشدار ذکر شده است که: دختر ويدئويي "باربي" روشي است ممکن، براي توليد فيلم هاي "سوء استفاده جنسي از کودکان"
اين هشدار تحت عنوان "جرايم سايبري" طبقه بندي شده است.

در ادامه اين هشدار آمده است:"از اوايل جولاي 2010، ماتل در حال فروش باربي دختر ويديويي است. اين عروسک داراي يک دوربين مخفي است که لنز آن در داخل يک گردنبند که در جلوي عروسک قرار دارد پنهان شده است، و براي پخش تصوير داراي يک صفحة ال‌سي‌دي کوچک در پشت آن مي‌باشد. اين عروسک مي‌تواند سي دقيقه فيلم ضبط کند، و تصاوير ضبط‌شده را از طريق يک miniUSB و کابل به رايانه انتقال دهد.
براي ويرايش تصاوير آن نياز به نرم‌افزار خاصي نيست، و مي‌توان تصاوير را به روي يک رايانه کپي کرد. علاوه بر اين، با استفاده از «حالت رايانه» آن مي‌توان دختر ويديويي را به رايانه وصل کرد تا تصاوير را به صورت زنده پخش کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس