آيت الله حسين وحيد خراساني از مراجع عظام تقليد، در سخناني شديداللحن، به اظهارات مدير روابط عمومي مجموعه تلويزيوني مختارنامه مبني بر نمايش چهره حضرت عباس(ع) واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه فرهنگي مشرق به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله وحيد خراساني، ايشان در سخناني که در آستانه ماه محرم الحرام در جمع انبوه مبلغان اعزامي ايراد کردند، تهديد کردند در صورتي که چهره حضرت ابوالفضل العباس(ع) به صورت هنرپيشه به نمايش درآيد، عاشقان قمر بني هاشم(ع) در روز تاسوعاي امسال محشري بر پا خواهند کرد که در روز قيامت کمر عوامل پخش چنين تصاويري را خواهد شکست.
آيت الله وحيد تصريح کرد: «آنچه من شنيده ام که خدا نکند که چنين باشد، غلطي است که مي خواهند انجام بدهند که اگر اين غلط را انجام دادند، من وظيفه ام اين است که به آنها گوشزد کنم، اگر سعادتمند باشند در دنيا بيچاره خواهند شد و اگر اهل شقاوت باشند در دنيا آسيبي به آنها نخواهد رسيد ولي آن وقتي که دست بريده حضرت عباس(ع) وارد محشر بشود، کمر همه آنها را خواهد شکست که براي ابد از رحمت خدا محروم باشند.»
اين مرجع تقليد با بيان اينکه «شنيده ام مي خواهند - لا اله الا الله-، مي خواهند قمر بني هاشم(ع) را به نقش هنرپيشه ها درآورند؛» تأکيد کردند: «کسي که حجت خدا مقابل قبر او مي ايستد و مي گويد "سلام خدا، سلام تمام انبياء(ع)، سلام تمام اوصياء(ع) و سلام تمام شهداء بر تو يابن اميرالمؤمنين؛ کسي که هر صبح و شب، خدا و 124هزار پيغمبر به او سلام مي کنند، اين را مي خواهند به نقش هنرپيشه ها درآورند.»
وي افزود: «خدا نکند چنين غلطي بکنند؛ آن وقت هر چه پيش آيد و هر چه ما بگوييم معذوريم.»


آيت الله وحيد خراساني تأکيد کرد: «اگر چنين غلطي بکنند بدانند که تاسوعاي امسال، غير از تاسوعاهاي هر سال است. در اثر اين صحبت غلط، بايد جوان هاي غيرتمند فاني در قمر بني هاشم(ع)، روز تاسوعاي امسال، محشري برپا کنند در عزاي قمر بني هاشم(ع) تا بگويند اي دست‌بريده کربلا..! اي فرق سر پاشيده از عمود در راه خدا..! تو، تو بالاتر از ايني.»
آيت الله وحيد در ادامه از شدت ناراحتي از شنيدن چنين خبري فرياد کشيدند: «اي روزگار..! اي دنياي ناپايدار..! بايد روزگاري بشود که ما زنده باشيم و در اين روزگار بخواهند هنرپيشه‌ها نقش او را به مردم نشان بدهند..؟! مردم..! بدانيد! اين نقشه ها براي اين است که وقتي قمر بني هاشم(ع) را به آن صورت نشان دادند، ديگر اين سوز و گداز در روضه ها نباشد. براي اين است که آن کساني که آن صحنه را ببينند و آن هنرپيشه را تماشا کنند ديگر آنچنان که بايد، در عزاي او نسوزند. ولي بايد بدانند اگر با چکمه و با کراوات خواستند اين چراغ را خاموش کنند و نشد، با اين ريش ها و با اين يقه هاي باز هم اين نور خدا خاموش شدني نيست، ديگر ختم کلام.»
وي همچنين در بخشي از سخنان خود با اشاره به عظمت مقام حضرت ابوالفضل(ع) به بيان رواياتي از اهل بيت(ع) در شأن آن بزرگوار پرداخته و تصريح کردند: «امام زين العابدين(ع)، يک نگاه کرد به "عبيدالله بن عباس بن علي بن ابي طالب(ع)"، چشمش به يتيم قمر بني هاشم(ع) افتاد و اشک هايش سرازير شد؛ بعد که گريه کرد و پس از بيان عظمت مصيبت روز عاشورا، فرمود: رحمت خدا بر عموي من عباس(ع).»


آيت الله وحيد خراساني افزود: «بيان امام را من نمي توانم بگويم؛ خودش را فدا کرد، چه جور فدا کرد؟ اصلاً شهادت قمر بني هاشم(ع) گفتني نيست. آنچه عقل همه حکماء و فهم همه فقهاء را مبهوت مي کند اين جمله امام سجاد(ع) است که فرمود: براي عمويم عندالله - عند الله يعني چه؟ فوق بهشت است، فوق خلد برين است- منزلتي است، مقامي دارد عندالله که غبطه مي خورند به آن مقام "جميع الشهداء". واقعاً بهت آور است؛ از اول خلقت حساب کنيد، از زمان آدم(ع) که هابيل شهيد شد، تا روز احد که حمزه سيدالشهداء به شهادت رسيد؛ تا شهداء بدر، احد؛ آن روزي که امام زمان(عج) ظهور کند شهداء در رکاب او، همه در کلمه "جميع الشهداء" مندرج است، حالا مقام چه مقامي است که همه اينها به آن مقام غبطه مي خورند؟ اين مقام علمدار اوست؛ حالا خود او – يعني امام حسين(ع)- کجاست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس