مشايي ديروز در توضيح سخنان احمدي نژاد درباره همجنس گرايي در دانشگاه کلمبيا، اظهاراتي به زبان آورد که با واقعيت جاري در متن پياده شده سخنراني رئيس جمهور، تناقض دارد.

به گزارش خبرنگار مشرق ، اسفنديار رحيم مشايي، رئيس دفتر رئيس جمهور صبح ديروز، شنبه در چهارمين جشنواره بين‌المللي فارابي که در سالن اجلاس سران برگزار شد، در اظهاراتي عجيب درباره سخنان رئيس جمهور درباره همجنس گرايي در ايران گفت: «رئيس جمهور در دانشگاه کلمبيا ساعت‌ها بحث کرد و يکي از وي پرسيد که "چرا شما در کشورتان به همجنس‌گراها اجازه فعاليت نمي‌دهيد؟" که احمدي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش تصريح کردند که "همجنس‌گرايي در کشور ما مثل کشور شما مطالبه ندارد."»
وي افزود: «ترجمه اين پاسخ رئيس جمهور بد فهميده شد و مثلاً اين طور برداشت شد که در کشور ما همجنس‌‌گرا وجود ندارد که همه خنديدند و از اينکه در ايران همجنس گرا نداريم، تعجب کردند.»
اين اظهارات در حالي بيان مي شود که سخنراني رئيس جمهور کشورمان در آن زمان، بطور زنده از ده ها شبکه تلويزيوني از جمله شبکه خبر سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد که فايل تصويري آن نيز موجود است.
متن بخش مربوط به سخنان احمدي نژاد درباره وضعيت همجنس گرايي در ايران که دقيقاً از فيلم ويدئويي آن پياده شده به اين شرح است: «ما در ايران، در ايران اولاً همجنس باز مثل کشور شما نداريم؛ در کشور ما چنين چيزي وجود ندارد؛ در ايران اين چيزها وجود ندارد. در ايران، در ايران چنين چيزي اصلاً وجود خارجي ندارد. من نمي دانم چه کسي به شما اين حرف را زده.»
اين جملات بوضوح بيانگر اين است که رئيس جمهور، وجود همجنس گرايي در کشورمان را انکار کرده و بر خلاف اظهارات مشايي، ارتباطي به مترجم و بدفهمي ترجمه سخنراني ندارد.
حال بايد ديد آيا ديگر اظهارات رئيس دفتر رئيس جمهور و تکذيب هايي که هر از چندي درباره موضوعات مختلف از وي شنيده مي شود مبتني بر چنين مستنداتي است يا هدف ديگري دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس