امروز دشمن طرح، ستاد و برنامه دارد و در بين قشرهاي مختلف جامعه ما نفوذ. در حقيقت دشمن در اين نبرد مدرن، افراد خود را به‌خوبي شناسايي کرده و اعمال نفوذ مي‌کند. مي‌توان به اين نتيجه رسيد که در سينما نفوذي دشمن داريم اين نقش را براي دشمن ايفا مي‌کنند.

به گزارش مشرق، خبرنامه دانشجويان ايران نوشت: روز يکشنبه 11مهر ماه ابوالقاسم طالبي نويسنده و کارگردان سينما و تلويزيون با حضور در همايش "فريم‌هاي زخمي، فريم‌هاي مجاهد" که توسط انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه قم برگزار مي شد مطالب جالبي را مطرح کرده است که به بيان قسمتي از ناگفته‌هاي اين جلسه مي پردازيم.

* در سينما نفوذي دشمن داريم
طالبي در ابتداي اين همايش با اشاره به واژه جنگ نرم و چگونگي برپايي اين جنگ در جامعه امروز ايران توسط دشمن، اظهار داشت: در جنگ نرم، امروز دشمن طرح، ستاد و برنامه دارد و در بين قشرهاي مختلف جامعه ما نفوذ دارد. در حقيقت دشمن در اين نبرد مدرن، افراد خود را به‌خوبي شناسايي کرده و اعمال نفوذ مي‌کند. در واقع مي‌توان به اين نتيجه رسيد که در سينما نفوذي دشمن داريم يا عده‌اي اين نقش را براي دشمن ايفا مي‌کنند.
اين کارگردان که فيلم «اينجا غبار روشن است» را درباره مسائل پس از انتخابات در حال تحقيق و پيش‌توليد دارد، با بيان اين که فيلم و سينما به شدت مي‌تواند در جامعه تأثيرگذار باشد، اظهار داشت: اگر شما يک فيلم را ببينيد و در آن يک اتفاق منفي رخ دهد و يأس و دلمردگي را به جامعه تزريق کند، مطمئن باشيد که آن فيلم در زندگي شما تأثير مي‌گذارد و اين امر در حالت برعکس آن نيز صحت دارد، پس ما بايد جلوي تزريق احساس يأس و سياهي و تباهي را به جامعه بگيريم.
وي ادامه داد: اگر شما در اوج اميدواري به سر مي‌برديد و بعد از ديدن يک فيلم اميدتان نسبت به اطراف‌تان از بين رفته و الان نااميد شده‌ايد، بدانيد که يکي از سلاح‌هاي جنگ نرم در شما تأثير گذاشته است.

* حضور داد در خانه سينما آنجا را تبديل به يک جناح سياسي کرد
طالبي در ادامه با اشاره به جايگاه خانه سينما اظهار داشت: خانه سينما در اصل متشکل از صنوف سينمايي و اهالي سينما اعم از بازيگر و کارگردان و فيلمنامه‌نويس و ... است و تشکلي است که در قالب آن بايد به مشکلات اهالي سينما رسيدگي کرد.
وي با بيان اينکه خانه سينما از زمان ورود داد به اين مجموعه سياسي شد؛ خاطرنشان کرد: از آن زمان همه سينمايي ها سياسي شدند و از آن زمان به بعد حزب مشارکت در آنجا نماينده پيدا کرد و خانه سينما به جاي حل اختلافات و رسيدگي به مشکلات اهالي سينما تبديل به يک جناح سياسي شد.
سازنده «ويرانگر» و «جنگ کودکانه» ادامه داد: از آن زمان به بعد جبهه مشارکت خانه سينما را به دست خود گرفت و سينما را به سمت جناح خود يعني يعني جبهه دوم خرداد تبديل کرد و به جايي رسيدند که اين انجمن صنفي متلاشي شد و تا امروز اين روند در خانه سينما ادامه دارد و در آنجا به سمت متلاشي شدن مي رود.
وي در ادامه با بيان اين که امروز افراد مشخصي خانه سينما را به دست گرفته‌اند و از آن به نفع خود استفاده مي‌کنند، تأکيد کرد: اگر مسئولان خانه سينما بخواهند به اين روند خود ادامه بدهند، بايد بدانند که اهالي سينما در مقابل آنها ساکت نخواهند نشست و اجازه نمي‌دهند که اين افراد هر کاري مي‌خواهند انجام بدهند.
نويسنده و کارگردان سريال «به کجا چنين شتابان» تصريح کرد: البته معلوم نيست که با اين روندي که امروز اين افراد گرفته‌اند، دادستاني چه تصميمي در مورد آنها خواهد گرفت ولي در حقيقت، بر اساس رفتار و گفتار و بيانيه‌هاي اخير هيئت مديره خانه سينما، اين افراد بر اين عقيده‌اند که اگر قرار است «خانه سينما» در اختيار جناح‌شان نباشد، بايد نابود شود.
مديرمسئول نشريه قديمي «سينماويدئو» در ادامه با اظهار تأسف از فضاي به‌وجود آمده در سينماي ايران اظهار داشت: امروز فضاي غالب بر سينماي ايران متأسفانه طوري است که اگر هر کسي در هر سمتي وارد آن شود، فرزند جشنواره‌ها و کشورهاي خارجي مي‌شود و اين تأسف‌بار است.
طالبي با اشاره به استفاده از کلمه هيستيريک‌بودن درباره نامه اول معاونت سينمايي گفت: اگر عکس‌العمل غيرتمندانه يک بچه مسلمان شيعه نسبت به بي‌حرمتي به انقلاب اسلامي و نظام را هيستيريک بناميم اين خود يک جرم مبين است.

* ماجراي جلسه احمدي نژاد با اهالي سينما قبل و بعد از انتخابات
وي در ادامه با اظهار تأسف از فضاي بوجود آمده در سينماي ايران اظهار داشت: امروز فضا طوري است که اگر کسي وارد آن بشود از فرزند ملت پشيمان شده و فرزند جشنواره ها و کشورهاي خارجي مي شود.
ابوالقاسم طالبي به جلسه اي که احمدي نژاد با اهالي سينما داشت اشاره کرد و اظهار داشت: اين جلسه چندين ماه قبل از انتخابات برگزار شد و در آن جلسه فقط عسگرپور و داد آمدند و بدون اينکه انتقاد و يا حرفي را مطرح کنند اذعان داشتند که شما به خاطر تبليغات اين جلسه را گذاشتيد و ما حرفي نداريم و صحبت هايمان را به رئيس جمهور خودمان خواهيم گفت.
وي در پايان اين بخش از صحبت‌هايش اظهار داشت: احمدي نژاد بعد از رياست جمهوري هم باز جلسه اي با اهالي سينما گذاشت اما اين بار ديگر هيچ کسي از خانه سينما به اين جلسه نيامد.
اين نويسنده و کارگردان سينما و تلويزيون در پاسخ به اين سوال که آيا به نظر شما برنامه ي خاصي براي تحريف و ايجاد انحراف فکري در سينماي دفاع مقدس وجود دارد؛ اظهار داشت: بله به قطع برنامه براي انحراف وجود دارد و کمي هم در آن موفق شده اند.

* چرا برخورد قاطعي با نفوذي هاي دشمن در خانه سينما نمي شود؟
وي هم‌چنين در پاسخ به اين سوال که چرا برخورد قاطعي با نفوذي هاي دشمن در خانه سينما نمي شود؛ گفت: اين سوال را بايد از آقاي دادستان پرسيد و از آقاي آملي لاريجاني بايد بپرسيد و شما که در قم هستيد بايد اين سوال ها را از علما بپرسيد که چرا در اين مورد برخوردي نمي کنند.
نويسنده و کارگردان سريال «به کجا چنين شتابان» در پاسخ به سوال دانشجويي که گفته بود:«شما براي ساخت فيلمي در خصوص انتخابات با کانديداهاي انتخابات دهم ديداري داشتيد، آيا ممکن است کمي در مورد اين ديدارها توضيح بدهيد» اظهار داشت: خير، قرار است در اين مورد هيچ صحبتي نکنم.
وي در پايان در پاسخ به اين سوال که آيا تا به حال کاري کرده ايد که از آن پشيمان شده باشيد؟ گفت: چرا سوال هايي که از هاشمي مي پرسيد از من مي پرسيد من که قرار نيست رئيس جمهور شوم ولي بدانيد که زندگي همه انسان ها پر از اي کاش هايي از گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس