بخشهايي از نامه صالح دلدم تهيه کننده و کارگردان خطاب به شمقدري را از گذر مي گذرانيد که اين بخش ها هنگام انتشار توسط رسانه هاي کشور سانسور شده است.

به گزارش مشرق، صالح دلدم تهيه کننده و کارگردان سينما در بخشي از نامه سرگشاده خود که توسط رسانه هاي کشور سانسور شده است، نوشته است: در ارديبهشت ماه سال گذشته بنا بر پيشنهاد زهرا رهنورد، جلسه‌اي در دفتر ميرحسين موسوي با عده‌اي از سينماگران کشور برگزار گرديد و قرار بر اين شد تا با سازماندهي هنرمندان مشهور سينما در قبال پرداخت هدايا و مبالغي هنگفت، اين افراد با استفاده از شهرت خود در سطح جامعه به بسيج نيروهاي جوان به عنوان طرفداران موسوي اقدام نمايند که در اين راستا منيژه حکمت معروف به عباس آقاي سينما که فيلم‌هاي بحث‌برانگيزي چون زندان زنان و سه زن را در کارنامه دارد و ارتباطات قوي‌اي نيز در خارج از مرزهاي کشور برقرار کرده و از طريق نمايش فيلم‌ها در خارج از کشور و جذب سرمايه از آن سوي مرزها وضعيت مناسبي پيدا کرده است به عنوان مسئول ستاد هنرمندان ميرحسين موسوي در قيطريه (که بعدها به ستاد فتنه معروف گرديد) مشغول به کار شد و از طريق ارتباطاتي که از قبل با محسن مخملباف (دوست شوهر سابق منيژه حکمت «جمشيد آهنگراني») مديريت هنري خارج از کشور و از طريق جذب دوستان و همکاران داخلي ازجمله رخشان بني‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، ليلي رشيدي، بهاره رهنما، محمدعلي نجفي، جعفر پناهي، محمد نوري‌زاد و تني چند که هسته اصلي کانون فتنه هنرمندان را در ستادي به عنوان ستاد قيطريه تشکيل مي‌دادند، مديريت هنري داخل کشور ميرحسين را بر روي غلطک انداخت.
رخشان بني‌اعتماد که امسال نيز با مچ‌بند سبز در جشن مستند خانه سينما شرکت داشت و هنگام دريافت جايزه از دوستان خودش به عنوان هيئت داوران! سخنراني سراسر تهمت و افترايي به انجام رسانيد، وظيفه ساخت فيلمي غيرقانوني با حضور سينماگران معروف را بر عليه دکتر احمدي‌نژاد و در دفاع از جنبش به اصطلاح سبز بر عهده گرفت که اين فيلم به صورت غيرقانوني و در گستره‌اي وسيع در تهران پخش گرديد.
بني‌اعتماد همزمان با حضور خودش در ستاد هنرمندان موسوي، باران کوثري دخترش را به ستاد مهدي کروبي فرستاد که نقش باران کوثري به عنوان بازوي اجرايي جميله کديور (معاونت بانوان ستاد کروبي) در تجمعات غيرقانوني در برابر سازمان صدا و سيما و اخلال در نظم عمومي جامعه از طريق سازماندهي تجمعات غيرقانوني با استفاده از شهرت خويش بر هيچ‌کس پوشيده نيست.
هيئت مديره خانه سينما در جريان قبل از انتخابات با عنوان سؤال خانه سينما از کانديداها زمينه‌سازي لازم را جهت ورود اين تشکل به مباحث سياسي پديد آورد که در جواب اين سؤال، عباس عبدي از مديران ستاد مهدي کروبي که قبلاً به اتهام جاسوسي در زندان بوده است بيانيه‌اي صادر کرد و مديران ستاد موسوي به سرپرستي زهرا رهنورد جلسات مشترکي با هيئت مديره خانه سينما برگزار نمودند که در اين ميان نمي‌توان از نقش حيدريان معاونت سينمايي وزارت ارشاد در دوره خاتمي و بازوي اجرايي ميرحسين موسوي در فرهنگستان هنر چشم‌پوشي کرد.
سخنراني‌هاي افرادي چون بهاره رهنما، ليلي رشيدي، پگاه آهنگراني (دختر منيژه حکمت)، بهمن فرمان‌آرا، محمدعلي نجفي، ليلا حاتمي و... در تجمعات انتخاباتي ميرحسين موسوي که با مديريت فائزه هاشمي انجام مي‌گرفت نيز در راستاي برنامه ريزي قبلي خانه سينما و جلسات محفلي اين تشکل صورت مي‌گرفت.
 پس از انتخابات و با شروع حوادث تأسف‌بار بعد از آن نيز عده‌اي از اعضاي خانه سينما ساکت نشسته و با شرکت در تجمعات و با تحريک ديگران به فتنه‌انگيزي‌هاي خود ادامه دادند که از آن جمله مي‌توان به حضور بهروز افخمي از مشاوران هنري مهدي کروبي که اکنون به کانادا گريخته است در تجمع روز شنبه 30 خرداد 88 در ميدان توپخانه و پس از فصل‌الخطاب مقام معظم رهبري در نمازجمعه اشاره نمود و يا حضور پگاه آهنگراني (دختر منيژه حکمت) در نمازجمعه اغتشاشگران به امامت حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني در تاريخي 26 تيرماه 88 که منجر به برافروخته شدن دوباره آتش فتنه گرديد اشاره نمود که در اين ميان آهنگراني با پخش گل و مچ‌بند سبز در ميان جمعيت نقش بسزايي در تحريک اغتشاشگران ايفا مي‌نمود.
همزمان در خارج از کشور نيز محسن مخملباف و جعفر پناهي به عنوان سخنگويان جنبش خيالي سبز در محافل و کنفرانس‌هاي ضدانقلابيون شرکت داشتند.
اين‌ها تنها گوشه‌اي از تلاش‌هاي خط فتنه سينما در يک سال گذشته بود که روي کار آمدن وزيري انقلابي و معاون سينمايي مکتبي که در راستاي سياست‌هاي دولت عدالت‌پرور به دنبال ارتقاي سينماي کشور و مبارزه با مافيا و رانت‌خواري در سينما هستند را تحمل نمي‌کند و باقي را نيز مي‌گذارم به وقتش چون در اين مقال نمي‌گنجد.
مگر نظام ما يک نظام استغفرالله کمونيستي و مارکسيستي است که عده‌اي لمپن روشنفکرنما و عوامل نزول سينماي کشور در سال‌هاي گذشته که به انواع فسادها آلوده هستند زير سقفي به عنوان خانه سينما و شبيه به تشکل‌هاي کارگري نظام‌هاي سوسياليستي جمع شوند و فتنه‌انگيزي کنند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس