برپایی نماز جماعت در مترو تهران

وقتی شاهد "جهت‌دهی مناسبت به نیات خیرخواهانه واقفان و مردم" نباشیم؛ نتیجه آن می‌شود که در یک شهر کوچک 40 مسجد بدون امام جماعت خواهد بود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

40 مسجد در یک شهر کوچک امام جماعت ندارد!

ضرورت جهت‌دهی به اقدامات واقفین در جهت رفاه عامّه

قالیباف باید برود؟! / مقاومت مجلس در برابر اقدام غیر قانونی وزارت صمت

حجت الاسلام شهریاری، امام جمعه شهر ارسک در استان خراسان جنوبی طی سخنانی در نشست طلاب و فضلای این استان گفته است: ما طلاب و فضلا نسبت به منطقه خود دِین و تکلیف داشته و فقط با حضور در مناسبت های تبلیغی نمی توان به این تکلیف عمل کرد.

به گزارش رسا، او می‌افزاید: قریب به 50 مسجد در منطقه ارسک وجود دارد که فقط 10 مسجد آن دارای امام جماعت است و مابقی روحانی ندارد.[1]

*اینکه 40 مسجد از مجموع 50 مسجد در یک شهرستان فاقد روحانی و امام جماعت است را باید از دو حیث بررسی کرد.

وجه اول این است که آیا اساسا یک شهرستان کوچک به 50 مسجد نیاز دارد یا خیر؟

پاسخ طبعا خیر است و در اینجا بایستی از صاحبنظران، مسئولان و فعالان دینی منطقه خواست که برای جهت‌دهی به نیات خیرخواهانه واقفان و مردم تلاش و مجاهدت بیشتری داشته باشند.

چه بسا اگر زمین تعدادی از این مساجد مازاد در جهت امورات اجتماعی مد نظر دین و برای رفاه عامه اختصاص می‌یافت؛ هم میزان کارآمدی دین در زندگی مردم بیشتر احساس می‌شد و هم با مشکل کمبود امام جماعت مواجه بودیم.

یک پیشنهاد اصلاحی در این زمینه تلاش برای تغییر کاربری مساجد مازاد بر اساس قواعد شرعی و قانونی در شهرها و روستاهایی است که از تعداد کافی مسجد برخوردار هستند.

وجه دوم صحبت‌های امام جمعه محترم ارسک نیز لزوم توجه بیشتر جامعه به معرفی جوانان مشتاق به حوزه‌های علمیه و تلاش برای معرفی مثبتات و کارآمدی‌های زندگی طلبگی است.

زندگی طلبگی از فرصت‌های هیجان‌انگیز و ذی‌قیمتی برای تبلیغ عقلانیت، زیستن در میان پاکی‌های مردم و کارآمدسازی دین در سبک زندگی جامعه برخوردار است که رضایت فراوانی را در زندگی طلاب و خانواده‌های آنان ایجاد می‌کند.

***

مقاومت مجلس در برابر اقدام غیر قانونی وزارت صمت

قالیباف باید برود؟! / مقاومت مجلس در برابر اقدام غیر قانونی وزارت صمت

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: این کمیسیون اعلامیه‌های صادر شده توسط وزارت صمت در خصوص استثنا قائل شدن صنف طلا از ثبت اطلاعات را غیرقانونی تشخیص داد.

به گزارش ایسنا، او همچنین تأکید کرد: در کمیسیون اصل نود بر اجرای کامل قانون مالیات تأکید شده است.

خضریان ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده به دلیل عدم نظارت بر بازار طلا، برخی سوء استفاده گران بازار طلا را به پوششی برای اقدامات خلاف قانون خود نظیر پولشویی و ایجاد تلاطم‌های ارزی و معاملات خارج از سیستم بدل کرده‌اند. مطابق قانون، گروه‌های کالایی اولویت‌دار در موضوع قاچاق طبق دستورالعمل اعلام شده باید اقدام به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ اعلامیه‌های صادر شده توسط وزارت صمت در خصوص استثنا قائل شدن صنف طلا از ثبت اطلاعات را غیر قانونی تشخیص داد. همچنین همینطور که پیش‌تر اعلام شد مجددا تأکید می‌کنیم کمیسیون اصل ۹۰ از تمام ابزار خود برای مستنکفین از قانون استفاده و به هیچ کس و دستگاهی اجازه عقب‌نشینی از قانون را نمی‌دهد.[2]

*ما قضاوت درباره حاتم‌بخشی وزارت صمت از کیسه بیت‌المال که با مقاومت مجلس انقلابی مواجه شده است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

گفتنیست برخی از قوانین تأثیرگذار مجلس از قبیل کالابرگ، قانون تسهیلات جوانی جمعیت و یا قوانین مربوط به حوزه مسکن نیز طبق مُرّ قانون از سوی دولت اجرا نشده‌اند و این مسئله مشکلات زیادی را پدید آورده است.

***

آنچه باید به بی‌هنران میدان سیاست و اجرا آموخت

قالیباف باید برود!

قالیباف باید برود؟! / مقاومت مجلس در برابر اقدام غیر قانونی وزارت صمت

سعید محمد، از چهره‌های نزدیک به یک سخنران محفلی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با رویداد 24 به قالیباف اشاره کرده و گفته است: یکی از اشتباهات بزرگ آقای قالیباف بود که اختیارات را از نمایندگان گرفت و در خودش خلاصه کرد. از همین رو می‌خواهم بگویم آقای قالیباف در نوع مدیریت خودش در مجلس نمره قبولی نمی‌گیرد و باعث تضعیف مجلس شد. در سایر موضوعات نیز همین رویه را داشتند؛ از افراد و معاونینی که آوردند، تغییرات مکرری که در نفرات ایجاد کردند، بحث پژوهشگاه مجلس و سایر موضوعات، مدیریت بسیار ضعیفی را داشتند.

او همچنین می‌افزاید: حدیث داریم که اگر در کاری اخلاص و صداقت وجود داشته باشد، خداوند به آن کار برکت می‌دهد و اگر این دو خصیصه در کاری وجود نداشته باشد، عملا آن کار ابتر می‌ماند و به نتیجه نخواد رسید. من عدم موفقیت این جریانی که آقای قالیباف از آن حمایت می‌کرد را ناشی از این می‌دانم که صداقت و اخلاص در اعمالشان وجود ندارد.

فرد مذکور همچنین گفته است: هر کدام از ما می‌توانیم ارزش افزوده‌ای برای نظام ایجاد کنیم و از طرف دیگر یکسری هزینه هم می‌توانیم ایجاد کنیم. تا زمانی که این ارزش افزوده بیش از هزینه باشد، باید بایستیم و کار کنیم. آقای قالیباف هزینه‌اش برای نظام بیشتر از ارزش افزوده‌اش است. اگر جای او بودم عرصه را ترک می‌کردم. نظام نباید تا این اندازه برای یک شخص هزینه دهد.

این چهره نزدیک به یک سخنران محفلی در ادامه اظهارات خود نیز می‌گوید:‌ ما هم این موضوع را شنیده‌ایم که آقای قالیباف مشغول مذاکره با اصلاح‌طلبان است برای اینکه بتواند از رای آن‌ها برای ریاست خود استفاده کند و در عوض امتیازاتی به این دوستان بدهد. در این جا از هر دو طرف باید سئوال مشابهی را پرسید؛ از آقای قالیباف باید پرسید که اگر شما مسیر اصلاح‌طلبان را درست نمی‌دانید، چرا باید برای کرسی قدرت وارد مذاکره با آن‌ها می‌شوید و همینطور از اصلاح‌طلبان باید پرسید شما که همواره انتقادات تندی به قالیباف داشتید، اینکه امروز بخواهید وارد مذاکره با او شوید، پس عملاً حرف‌های گذشته‌تان بی‌اساس بوده! برای مخاطبین شما سوال ایجاد می‌شد که سال‌ها نقد می‌کردید، حالا چه اتفاقی رخ داده که به یکباره همه چیز را تغییر دادید و به گفتمان خودتان چوب حراج زده‌اید.[3]

*مزیّت مصاحبه و فعالیت‌های امثال سعید محمد، آن سخنران مدعی ارتباط با غیب و سایر افراد مشابه این است که مردم می‌فهمند "دشمنان کارآمدی" و معارضان زندگی بهتر جامعه ایرانی چه کسانی هستند؟

دقت شود که دعوای این گروه با مجلس و شخص قالیباف نه یک دعوای گفتمانی یا یک دعوای مستند بلکه "دعوای بی‌عملان در مقابل عملگرایان " است و بس. بی‌هنران بودجه‌خوار و کم‌مایه‌ای که اتفاقا ظاهرالصلاح هستند و حدیث می‌خوانند و ژست مذهبی هم دارند اما ذات آنها در مقابل کارآمدی و عقلانیت است و از همین رو به خون هر کارآمدی تشنه‌اند. خواه اصولگرا باشد، خواه اصلاح‌طلب، خواه سپاهی و خواه طلبه.

مردم باید بدانند هرکه کارآمد باشد در سمت این گروه نیست و از همین رو باید از گردونه خارج شود!

و اما قالیباف...

اینکه سعید محمد مدعی شده مدیریت قالیباف در مجلس یازدهم ضعیف است را نمی‌توان با تأکید رهبری بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن مجلس یازدهم و نیز با تأثیرات مطلوب مجلس یازدهم در زندگی اقتصادی مردم تطابق داد. پس روشن آنست که محمد در این تحلیل خود سخنی را می‌گوید که نصّ کلام مقام معظم رهبری مخالف آن است.

ادعای بی‌صداقت و بی‌اخلاص بودن حامیان قالیباف و کسانی که قالیباف از آنها حمایت می‌کند نیز گزاره‌ای است که خوانندگان و تحلیلگران محترم باید آنرا در پارادایم پیروزی قاطع فهرست قالیباف و حداد عادل در انتخابات معنی کنند.

چون تنها در این صورت است که عصبانیت امثال محمد درک می‌شود. عصبانیتی که آنان را وا می‌دارد به گفتن اظهاراتی غیر اندازه‌گیری و غیر قابل اثباتی از قبیل اخلاص و صداقت روی بیاورند که فقط امثال مدعیان ارتباط با غیب درباره آنها حرف می‌زنند!

در بحث ارزش افزوده یا هزینه یک مدیر هم محمد در واقع در حال فاکتور کردن اقدامات تخریبی خود و آن سخنران مدعی ارتباط با غیب علیه قالیباف است و در واقع اینطور وانمود می‌کند که آن اقدامات فِیک توییتری توانسته هزینه زیادی را برای نظام ایجاد کند!

ضمن اینکه باید این حقیقت را به جدیدالورودهای میدان سیاست یاد داد که چنین دیدگاهی در اسلام پذیرفته نیست و یک مدیر مادام که کارنامه خوبی دارد و پرونده قضایی منجر به انفصال هم ندارد؛ می‌تواند بماند و کار کند و گرنه یک نظام حکمرانی پیشرفته از وجود نخبگان اجرایی تهی خواهد شد و رو به اضمحلال خواهد رفت.

می‌ماند دو قطبی مورد اشاره محمد درباره اصولگرا و اصلاح‌طلب و ادعای او درباره ماجرای ریاست قالیباف.

فرض بر صحت ادعا در این زمینه هم باید درس دومی به جدیدالورودهای میدان سیاست داد و آن اینکه حتما یک اصلاح‌طلب معقول از رجال جدیدالورود و بی‌کارنامه سیاسی و از آن سخنران مدعی ارتباط با غیب بهتر است و میدان سیاست اتفاقا مذاکره با افراد معقول را تأیید می‌کند.

طبعا اصلاح‌طلبان نیز اگر دچار خردمندی باشند؛ ‌ فردی مثل قالیباف که کارآمد است و تندرو نیست را به افرادی که دائما به دنبال هیاهو و مغیّبات و کرم‌چاله می‌گردند و هیچ کارآمدی هم ندارند؛ ‌ برای ریاست مجلس ترجیح می‌دهند و البته این هم یک امر بلامانع است.

کما اینکه پیش از این شاهد بودیم دکتر پزشکیان، از فعالان اصلاح‌طلب و از منتخبان مجلس دوازدهم نیز علاقه تلویحی خود به ریاست دکتر قالیباف در مجلس را اعلام کرده بود. [4]

این در حالی است که جدیدالورودی محمد به میدان سخت سیاست از اینجا هم آشکار می‌شود که او نمی‌فهمد وقتی از یک فهرست سیاسی؛ 9 نامزد بصورت اختصاصی و 5 نفر بصورت اشتراکی در تهران و ده‌ها نفر در سراسر کشور وارد مجلس شده‌اند؛ طبعا سرلیست همین فهرست باید بعنوان رئیس مجلس هم انتخاب شود و این قاعده عقلانیت و لزوم مسئول بودن در مقابل خواسته مردم است. [5]

پس محمد فعلا باید بیاموزد، کتاب بخواند و دست از دشمنی با کارآمدی بردارد تا بیشتر با واقعیت‌های سیاست آشنا شود.

***

1_ https://rasanews.ir/003Ax0

2_ isna.ir/xdR6FM

3_ https://www.rouydad24.ir/fa/news/369659

4_ mshrgh.ir/1584388

5_mshrgh.ir/1601694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 227
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 53
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    28 40
    احسنت.
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      63 12
      سعید محمدم خوب بود
    • DE ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      11 95
      ریاست قالیباف بهترین گزینه است
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      55 1
      "میزان حال فعلی افراد است ."
    • SE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      51 6
      هر که اهل رانت و باند بازی و بده بستان سیاسی نیاشد برچسب محفلی و مغرض نابلد و تندرو و بی منطق به ایشان زده میشود
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      3 27
      احسنت به رئیس مجلس
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      7 25
      نمیگم بهترینه ولی سرجمع حساب که میکنم از قالیباف بهتر نداریم الان در این مقطع زمانی
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      22 1
      وزارتخانه ها شده اند محل کارمندان کارچاق کن، تمام کارمندان دولت باید تعویض شوند
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      77 4
      چرا بر ساخت مساجد نظارت نمی شود ، مساجد باید بزرگ و با فاصله زیاد از هم ساخته شوند ، الان توی محله ما چند مسجد ساختند که فقط از مغازه های جلوی آن استفاده میشه ، چه کسی مسئول نظارت بر ساخت مساجد هست مگه از مسجد هم باید کاسبی کرد چرا چرا چرا
    • ایرانی GB ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      41 4
      به امید کسب پست ریاست جمهوری بتوسط آقای سعید محمد که الحق مملکت بطور قطع دگرگون خواهد شد , آقای سعید محمد کارنامه درخشانی رو در دوران ریاست قرارگاه خاتم الانبیاء از خودشون بجا گذاشتند و ایشون جزو هزار مدیر برتر دنیا هستند , من هیچ شکی ندارم اگر ایشون سمت ریاست جمهوری رو به عهده بگیرند مملکت به طرف آبادانی و پیشرفت سوق داده خواهد شد , به امید موفقیت آقای سعید محمد در دور بعدی انتخابات
    • محمدی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      7 38
      اقای سعید محمد زمانی که اقای قالیباف در سن زیر بیست سال فرمانده جنگ و بعد از آن فرمانده نیروی انتظامی بود چه گلی به سر این مملکت زده حالا ادعای فضل می کند.کمتر نظامی داریم که تجربه و تخصص و وهوش ودرایت اقای قالیباف در زمینه ای نظامی.مدیریتی. هوا فضا و.. و نیز اشراف کامل در مملکت داری داشته باشد.دعای مادر بزرگوارشان.خون برادر شهیدش و خدمات خالصانه در چهار دهه گذشته ایشان پاسداشت ادامه راهش خواهد بود.
    • پریسا متفکر IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      3 22
      اگر سردار قالیباف رئیس مجلس نشه خودمو میکشم
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      8 6
      پس تکلیف شفافیت آرا نمایندگان مجلس چه شد
    • ه حسینی IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      یکی من را روشن کنه
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      4 0
      عزیزی که این مطلب رو گذاشته "وزارتخانه ها شده اند محل کارمندان کارچاق کن، تمام کارمندان دولت باید تعویض شوند"باید آموزش اخلاق حرفه ای داده شود وخدمت آنها گردشی شود در یک جاساکن نباشند .امنیت شغلی باید تامین شود ومعلوم نیست کسانی که جایگزین شوند بهتر باشند یانه ،بازرسان باید زبده و با وجدان وبا اخلاق انتخاب شوند
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      2 0
      بحث رانت وباندبازی نیست بحث تعامل اجتماعی وشایسته سالاری مدیریتی است
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 2
      متاسفانه باب شده هرکسی کمی اوضاع اقتصادیش خوب میشه برچسب رانت ودزدی و از کجا اورده بهش می زنند ولی همیشه این جور نیست
    • DE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 21
      ه حسینی ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ یکی من را روشن کنه// بیا بزن روشن شی جوون ..بگیر... صفا . روشن نشدی بزن دنده دو سوئیچ باز هلت میدیم روشن میشی .روشن نشدی یاطاقان زدی یا مشکل کاربرات داری .تیلیف بزن امداد خودرو بکسلت کنند. عزت زیاد.
    • DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      من مقاله بالا را نخوندم ولی کاملا مخالف هستم الان وقت ندارم بگم چرا اتوبوسم داره راه می افته لطفا خودتون مخالفت کنید تا من باز وقت کنم برگردم
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    21 12
    همه مشکلات حل شده این تعطیلات مونده
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      2 6
      من کلا باشخص آقای محمد مخالفم
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 2
      من فقط اینو گفتم
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 16
    جالب بود
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      14 0
      نفرت پراکنی و حسادت جالب نیست بلکه رذالت سیاسی است
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      8 1
      چرا جوانان كاربلد را قبول نداريم ⁉️‼️
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    6 30
    دقیقا
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    18 7
    نمیشه همه مطالب را قبول کرد
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    13 2
    آدمی که خود را به خواب رده بیدار کردنش سخت است
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    8 10
    مجلس باید همه با هم یکدست شوند ودرست تصمیم بگیرند
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 1
      نظرمن هم همین است .خرد جمعی وتجمیع تفکرات وخروجی مثبت ...باتخریب چیزی آباد نمی شود .متاسفانه در جامعه تخریب شخصیتی بدون در نظر گرفتن هیچ قید وشرط ارزشی برای رسیدن به قدرت وکنار زدن رقیب یک امر عادی شده
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    22 5
    تاثیر مجلس بر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ؟!!!!!
  • سید IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    64 16
    نمی توان جربزه و عرضه سعید محمد را انکار کرد! او کارآمدی و مدیریت خلاقانه اش را در هر میدانی که بوده است به اثبات رسانده است!!!
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      16 43
      مثلا چه کار کرده ......گزارش بده ...
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      18 4
      برو بخون مثلا چرم شهری در سه چهار سال افتتاح کرد یک اتوبان 160 کیلیومتری یا در ساخت ناوه و نفت کش و مهمترین کاری که کرد با مفسدین دم خور نشدن
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      12 3
      گزارش بدم؟ یک نمونش ستاره خلیج فارسه.
  • CH ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    11 1
    مجلس می تواندبا گرفتن تصمیمات اقتصادی درست برای مردم کاری کند
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      7 4
      تا دولت نخواهد هیچ اتفاقی رخ نمیدهد
  • محمد IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    75 14
    از ادبیاتتون خوشم نیومد این سخنران محفلی که دائما بهش اشاره میکنید کارگروهی فراهم کرده که اگر ایدها و طرح هاشون اجرا و پشتیبانی میشد مملکت خیلی پیشرفت میکرد دست بردارید از دگم بازی و عقب ماندگی ذهنی و حماقت بی پایانتان
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      7 24
      از مثبتات این قلم اینه که مثل هوش مصنوعی از سینما و هنر و ورزش و اقتصاد و سیاست و... تا جان ادم و شیر مرغ صاحبنظر هستند. قلم های بی تقوا را باید شکست.
    • محمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      9 1
      وقتی میگه کارگروه یعنی با تشکیل یک جمع متخصص میتوان در مورد هرچیزی نظر کارشناسی مفید داد.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      3 12
      مگه هرکی مخالف قالیباف بود آدم درستیه. فرقه سازی و سوءاستفاده از مهدویت و کسب درآمد از امام زمان عج و جمع کردن افراد لیستهای دیگر شارلاتانیزم هست
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    32 1
    باید همه اقشار مالیات بدن نه فقط کارمند و قشر ندار
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    41 0
    چرا کارگر و کارمند بدبخت مالیات بدن اما طلا فروش نده ؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    7 58
    به مدیریت قالیباف شک نکنید
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      18 2
      من شک میکنم. با توجه به اخبار پیرامون بعضی اعضای خانوادش و عدم روشنگری و پاسخ قانع کننده ایشون . ملاک اسلامه ، نه افراد ، حالا در هر مقامی که میخواد باشه
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 44
      متاسفانه عقل بعضیا عوض این که به دیده هاشون باشه به شنیده هاشونه ؛عملکرد جهادی آقای قالیباف در مسئولیت هایی که داشته واقعا چشمگیر ونمایان است .حالا شما اونهارو ول کردید چسبیدیم به اخبار کذب کرم‌های باغچه
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    62 7
    ضمن احترام به سایت شما ولی در در مورد سعید محمد کاملا دارید سیاسی و حزبی برخورد می کنند
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    36 3
    «... حتما یک اصلاح‌طلب معقول از رجال جدیدالورود و بی‌کارنامه سیاسی و از آن سخنران مدعی ارتباط با غیب بهتر است ...» اصلاح‌طلب معقول؟!!!! مگه اصلاح‌طلب معقول هم وجود داره اصلا؟ من دیگه حرفی ندارم.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    7 55
    قالیباف باید بماند.
    • US ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      27 1
      قالیباف باید برود
  • محمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    57 6
    قالیباف ۴ سال رئیس بود اتفاقی نیفتاد
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      17 0
      اتفاقات بد مثل تورم و گرانی وافر که افتاد!!!!!!!!!!!!دیگه چی میخوای؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      10 0
      باعث شد ملت 5 سال برای بازنشستگی بیشتر کار کنن
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      2 0
      این سیاست تخریب قدیمی شده ، اگر هرکسی در جای خود به مسئولیت خود درست عمل کند قورباغه هفت تیر نمی کشد .۱۳
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 13
    احسنت به شما.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    9 20
    درود بر مجلس انقلابی
  • عادل IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    8 32
    بنظرم خدمات مجلس رو برای مردم بیان کنید تا تخریب گران ناامید شوند.
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      22 0
      تشریف ببرید برای اجاره کردن خانه،خرید خوراک،پوشاک،خودرو،طلا،ارز ،بازنشیتگی تامین اجتماعی تا متوجه فعالیتهای شگرف مجلس بشید!
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      16 0
      این مجلس گوشت رو از به هزارتومن رسونده?
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      10 1
      والله این حرف من نیس من گفتم این مجلس گوشت رو از کیلویی ۹۰ هزار تومن به ۷۰۰ هزار تومن رسونده
  • محمدی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    20 5
    چی بگم
  • سعید IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    38 5
    سردار محمد کارآمدی خود را در قرارگاه خاتم الانبیا اثبات کرده.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 10
    ممنون مشرق
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 16
    آقای قالیباف نباید بره ولی اقای محمد هم در جای خودش زحمت کشیده
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    6 49
    سعيدمحمد عاقبت به خير نخواهد شد
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      34 0
      می نوشتی مسوول عاقبت بخیری ملتی
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      6 0
      اللهم افتح لنا بالخیر و اجعل عواقب امورنا الی الخیر برحمتک یا ارحم الراحمین...ان شاءالله خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند واز آسیب های اخلاقی درامان دارد
    • DE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      مدیر
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 21
    ممنون از مشرق بابت آگاهی هایی که میده
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    8 13
    درود بر مجلس
  • حسن IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    6 33
    قالی باف رئیس مجلس می شود
  • عبدالله IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    11 30
    متاسفانه محمد هم خودش رو گم کرده.لااقل باید کمی به سابقه هیچ خودش در مقابل قالیباف نگاه کند. قالیباف هم باید حواسش به طایفه نون به نرخ روز موسوم به اصلاح طلب باشه که این گروه غیر از شر هیچ خیری ندارند. خدا همه را به راه راست هدایت کند.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      5 34
      قالیباف یه مدیر انقلابی
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    10 9
    کینه شتری
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    10 7
    کینه شتری منتقل شده
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 6
    جالب بود
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 9
    بسیار هم عالی
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 4
    احسنت
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    15 4
    کارآمدی! ههه جک خوبی بود...
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 36
    قالیباف رییس ایده الی برای مجلس است
    • US ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 2
      بله
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 1
    الحمدلله
  • حجت IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    38 5
    حقد و کینه و بی ادبی نویسنده نسبت به محمد کاملا مشهود است البته این به معنی تایید رویه سعید محمد نیست
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      3 16
      اتفاقا متن خوبی بود. کینه ش کجاست؟
    • CN ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 1
      بر و بچ کیهان هستند دیگه!
    • محسن زاده IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      14 0
      درست می فرمایید .... صنعت خودرو مایه ننگ این ملت وکشور است شما وعده ژاپن اسلامی را می دادند پس چه شد؟!مبارزه با فساد چه شد مجلس کجای این نظارت بوده حضرت آقا از روی کرد مجلس راضی است نه ازعملکرد مجلس!
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 1
      مجلس قانون گذار است نه بازرس ،برای ریشه کنی فساد و اصلاح اقتصاد باید همه ی نهادها همکاری کنند وهرکس در جای خود به وظیفه اش عمل کند
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    14 0
    چندتا از دستاورد های مجلس کارآمد! رو بگید ما هم بفهمیم.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    می گم ریاست جمهوری را نگه دارید مشکلی ایجاد نمیشه ...
  • مهدی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 17
    محمد اشتباه کرد رفت رو به رائفی پور
  • طاها IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    27 4
    درود بر استاد رائفی پور و سعید محمد
    • DE ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 3
      جریان بنقش بد جوری افتاده به ولخرجی ویار جمع کردن حساب این سعید محمد شیطونک را هم باید چک کرد ،
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 5
    بسم الله.با برملاشدن ماهیت پلشت جوکرهای اپوزیسیون وناکارآمدی و سوختن آنها دشمن درحال تغییر دستمال کاغذی خودش است در طرح تعویض میمون به افعی من بعد بجای شاهزاده تاجزاده گوگوش و سروش و مریم فلان سلبریتی و روان پریش فوتبالی روبرو میشویم با شومن های مجازی باز سواستفادگر از بحث شیرین و جذاب ظهور مدعی تنها ارائه دهندگان راهکار رسیدن به عدالت و فهم دین اسلام عزیز منهای روحانیت اصیل متشخص وسنگین وزن شیعه و دلسوزان مسلط به علوم دانشگاهی غربی هستیم که در جنگ زرگری با هم دنبال تخریب فضای داخل و چهره ج.ا.ا هستند .موجی که با ولایتی شدن مثل مهاجرانی چند سال قبل هم به صحنه آمده بود وبرای هر ذائقه آدم خودش را دارد از مذهبی مخصوصا" جوانان مذهبی و بچه حزب الهی تا اقشار خاکستری من بعد از این اسامی زیاد می شنویم سعیدوعلی اکبر و علیز وفلان آخوند و حتی فائزه
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    5 2
    به درد ریاست مجلس میخوره والسلام
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    کاراییش واضحه
  • یکی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    عالیجنابان یهویی تقوا خفه تان نکند
  • هادی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    20 4
    دم سعید محمد گرم
  • رضا IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    10 1
    چقدر واژه عربی!! (رجال جدیدالورود)(مغیبات!)(نص کلام)...
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 1
    در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون خدمات مدیریت کشوری نمایندگان مجلس با پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه مخالفت کردند. 🤔🤔خب ، زیارت و اعمال ومناسک دین اسلام اکثرا روز پنجشنبه هست! آقایان یک #دیوارندبه درست کنید تا شنبه که تعطیله بریم سرمون را بکوبونیم بهش..
  • هادی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    میخواد کارآمد باشی یا نباشی. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 13
    دوستش داشتم یک زمانی ....ولی خوشحالم که متنفرم از این روش بچه گانه سعید محمد.حتی الفبای سیاست نمیداند
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 0
    از کی دفاع میکنی
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 0
    باعث اضافه شدن 5 سال بر خدمت ملت ایران شد چطور میخاد جواب بده
  • DE ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    ... از چهره‌های نزدیک به یک سخنران محفلی خخخخخخخخ
  • ماریه IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    18 4
    درود بر سعید محمد
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    خدا پدر سردار رو بیامرزه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 13
    آقای قالیباف مدیر بسیار قابلی هستند
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 1
      صددرصد خیلی قابل و مثمر ثمر هست
  • سلام IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    7 1
    زنده باد سعید محمد
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 5
    "پس محمد فعلا باید بیاموزد، کتاب بخواند و دست از دشمنی با کارآمدی بردارد تا بیشتر با واقعیت‌های سیاست آشنا شود."
  • DE ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 1
    دعوای بی‌عملان در مقابل عملگرایان " است و بس.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    کارنامه درخشان و عریض و طویل
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    5 0
    چرا در مقابل هر تغییری مقاومت می کنید
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    9 0
    خیلی سعی میکنید بگید شکست نخوردید و لی زهی خیال محال ، لیست شما فقط دو نفر کاندید اختصاصی داشته . از دوماه قبل از انتخابات این سایت رو دادن به امثال شماها که نابودش کنید
  • نام اشنا IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    6 0
    در مجلسی که قرار است از خرداد 1403 شروع به کار کند نیمی از نمایندگان جدید هستند و این بدان معناست که مردم از عملکرد نیمی از مجلس راضی نبودند و انها را با رای خودشان کنار گذاشتند. درگام بعد نوبت به ریاست مجلس میرسد که باید دید از نظر نمایندگان ملت چه کسی شایسته تکیه زدن بر مسند ریاست مجلس است و با تعداد ارای ماخوذه کاملا مشخص میشود جناب محمد باقر قالیباف چقدر موفق بوده.
  • ناصر IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 12
    قالیباف مدیری توانا وشایسته است وتخریب چنین مدیرانی از زبان هرکسی برای مملکت خسارت بار وخیانت است ایشان دوره ریاست لاریجانی کروبی وامثالهم رافراموش کرده اند
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    13 1
    سخنران محفلی؟!!!! چقدر بی ادب
  • شهروند IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    6 0
    جالبه !! خودتون که از رئیس جمهوری با وعده های دروغ دارید حمایت میکنید ، ادعای حق گو بودن هم دارین؟! . وقت کردید یه مقدار هم در مورد بعضی حمایت های خودتون از آقای رئیسی با وعده های دروغش ، که حتی به روی خودش هم نمیاره، کمی فکر کنید .
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 1
      وعده های رئیسی صادق است به آنچه وعده داده عمل کرده حالا اگر نتایج معلوم نیست وعده ای نمی خوان اون رو ببینند بحث جداست .واقعا با اومدن رئیسی برکت به خانه ها اومده وسفره ها رنگین شده واین یعنی شکر خدا که رئیسی رئیس جمهور ماست .خدا حفظش کنه این معمور کن مامور خدارا دراین آبادی
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 1
      راست میگه وعده هاش صادقه بورس رو نابود کرد سفره مردم رو نابود کرد حقوق کارگر رو نابود کرد هر چی بیکفایت رو دور خودش جنع کرد از وزیر فاسدش در جریان نهاده های دامی حمایت کرد گند چای دبشش دراومد باز هم...دلار رو ارکوند اقتصاد و تورم که... اینهمه وعده نتیجه صداقت نیست؟؟
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 1
    سوالی دارم ..آیا اینها نماینده گان مجلس هستند و یا نماینده مردم ...چون در انتخابات مجلس...درصد رأی دهندگان مشخص بود ...نمابنده مجلس با نماینده مردم فرق داره ...از استاد توهمات وشعار تحريف جعل..خزعبلات چه خبر....همه چیز دان . داداش خوب پولشویی می کنه .فهميده چطوری وارد شود ...اما دانشگاه پیام نور شهرستان..حسابداری....
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 6
    آقای قالیباف در زمینه اجرایی با روش خودش عمل میکنه و کارنامه مقبولی در این مورد از گذشته داشته است.
  • آرش IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    6 0
    آسمون ریسمون به هم نبافید.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 0
    هرکی کوچکترین نقدی داشته باشه سریع برچسب می زنن
  • آرش IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    عجب مهارتی
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 13
    آقای سعید محمد مگر قرارگاه خاتم الانبیاء برای خدمت کردن جای خوبی نبود که هوای ریاست جمهوری به سرت زد و چون تائید صلاحیت نشدی رئیسی باز هم به شما لطف کرد و مسئولیت خوبی داد اما شما ناسازگاری کردی تا اخراجت کردند حالا برایمان شدی تحلیلگر سیاسی اما خوب است بدانی چون پاسداری باید همیشه پاسدار باقی بمانی یعنی اینکه روحیه پاسداری را از دست ندهی با این همه دشمنی که در کشور داریم شما حتی به بهترین نیروهای انقلاب هم رحم نمی کنی با اینکه یکبار از شما نشنیدیم و ندیدیم که بر غلیه نا اهلان و نامحرمان انقلاب چیزی گفته باشی بهتر نیست تقوی را پیشه کنید
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      5 0
      مگه رئیسی چی داره که باید رئیس جمهور بشه ؟
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      رئیسی اخلاص عمل داره پرکار و صادق باتمام فشارهای سنگین محکم ایستاده
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    19 1
    حرف مفت که زیاد زدید. لااقل از رهبری هزینه نکنید. انقلابی نامیدن مجلس به معنای کلیت انقلابی است. نه اینکه هر سلول به سلول مجلس انقلابی است. کما اینکه کسی مثل پزشکیان که از آتش‌بیاران بلوای مهسا امینی بود یک ضدانقلاب قطعی است
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    19 0
    این مقاله توهین آمیز بود
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 5
      حرف حق بود
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 8
    سعید محمد در قرارگاه خاتم الانبیاء عملکرد خوبی نداشت
  • مریم IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 0
    شفاف سازی کنید
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    8 1
    درود بر سعید محمد
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    7 1
    حق با سعید محمد است
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    11 1
    سعید محمد رو من میشناسم خیلی آدم سالمی هست
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    6 0
    سعید محمد بخاطر سلامتش از دولت رئیسی کنار رفت
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 1
      کنار گذاشته شد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    قضاوت سخته مخصوصا که اگر پای تهمت ها در میان باشد
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    قالیباف باید برود ؟
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 2
      قالیباف تازه اومده برود؟بنشین باهم ناشتایی چایی چیزی بخوریم بعداظهار فضل رفتن قالیباف کن.کلی برعلیه قالیباف بساط چیدید این در واون در زدید که رای نیاره .حالا که رای آورده می خواهید به زور اونو مجبور به رفتن کنید .به رای مردم احترام بذارید
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 0
    منظورتون از سخنران محفلی چیه
  • حسین IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 0
    ببینید دشمن کیو بیشتر میزنه. تکلیف مشخصه
  • زنده باد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 6
    من اینو میدونم که دارن بدجور سردار قالیبافو میزنن پس ما درست انتخاب کردیم
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      4 0
      آقای محمد و رسایی با سند صحبت میکنند
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 1
      شاید سندها درست باشه ولی اظهار نظرها وقضاوتها غلط ...سوء ظن داشتن اصلا خوب نیست
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 4
    واقعا جناب محمدازروی اخلاص صحبت کرده اید؟
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    فساد و تبعیض در مرکز پژوهش ها بیداد می کند قرارداد های بی منطق و مسخره که پول بیت المال ر ا به باد داده خدا کند که مجلس جدید یک تحقیق و تفحص از مرکز پژوهشها را تصویب کند
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    خیلی حال بهم زن شدید
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 7
    آقای قالیباف در زمینه اجرایی با روش خودش عمل میکنه و کارنامه مقبولی در این مورد از گذشته داشته است.
  • Farhad US ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 0
    تحلیگر بیسواد روزنامه .
  • مهران LT ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    سخنران محفلی؟؟
  • محمد ملایی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 0
    واقعا تحلیل ضعیفی بود.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 2
    سخنران محفلی خخخخخ
  • احمد IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    9 0
    جدا براتون متاسفم، عملگرایی؟ هرکی رو بخوان نقد کنند با فحش و فضیحت رد می کنید
  • mail.com IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 8
    امیدوارم قالیباف این مجلس از دوره قبلی ریاستی موفقتر داشته باشه
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 5
      رئیس مجلس فقط باید باشد
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    6 1
    زنده باد سعید محمد ، رائفی پور ، رسایی
  • سید داود صالحی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    10 0
    ولی جالب بود نویسنده جوری از قالیباف میگه انگاری سعید محمد توهین کرده
  • DE ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 8
    سعید محمد و رائفی پور یک باند مافیایی
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      8 0
      مطمئنی ؟ چون حرف حق می‌زنند؟ اینا که هنوز هیچ پست و پولی ندارند مافیا هستند ؟
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    این اظهار نظرها موثر نیستند
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 7
    انشاءالله قالیباف به امور رسیدگی کند
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      7 0
      ازت نخواهم گذشت برای دنیای دیگران آخرت را به فنا نده
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      4 0
      در چه اموری ؟
  • FR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 7
    نظر مشرق در مورد سعید محمد کاملا درست است
  • حسینی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 13
    مهمترین حامی قالیباف مردم عادی هستند
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      4 0
      مشخص بود
    • محمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 0
      حداقل خودت مطلبت را یک لایک بزن!!!!!!!
  • s IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    عمل گرایی خوبه؟ پراگماتیسم یعنی عمل گرایی!! نویسنده لطفا یخورده در مبانی فلسفی اش تجدیدنظر کند
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 1
    آن سخنران محفلی که میفرمایید کجا ادعای ارتباط با غرب داشته؟
    • قربانی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      من باید برم یه تحقیقی کنم
  • علی محمد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 6
    نمیگم بهترینه ولی سرجمع حساب که میکنم از قالیباف بهتر نداریم الان در این مقطع زمانی
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      چقدر آدم کارکشته داریم
  • ایرانی US ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    دلیل اصلی هست.
  • امید IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 1
    قالیباف همون راه لاریجانی رو می ره
    • abbas IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      4 0
      واقعا تو کدوم زمینه مردم پیشرفت تو دیدن مسکن؟ خودرو؟ اشتغال؟ جلوگیری از فساد رانت و باند بازی؟ قیمت دلار و طلا؟ بانک ها ؟ حمایت از فرزند آوری؟ سربازی؟ اینا حتی ی طرح شفافیت ک قولشو داده بودن اجرا نکردن
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    خیلی زشته
  • میثم سبحانی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 3
    فرصت به قالیباف یعنی فرصت دادن برای یک دیگر.
    • IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 4
      من که از دکتر قالیباف حمایت میکنم. سالهاست که راجفی پور رو میشناسم و میدونم چه مارموزیه و سردار محمد هم نشون داد که به شدت بچه است و میتونه ابزار دست افراد و جریانها قرار بگیره
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 2
    سلام دوستان عزیز من قالیباف را خیلی قبول دارم ولی شما هم نباید از کارمدی سعید محمد غافل شوید
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 3
    اقای سعید محمد کسی که با رای مردم می اید با نظر یک نفر نمیرود مسئول نشده دیکتاتور شدی
  • GB ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 2
    با سلام. نکته‌ای که رسانه‌ها مثل شما باید به مردم بگن اینه که اجماع چیز خوبی هست. هیاهوهای سیاسی و رسانه‌ای باعث ایجاد نفاق میشه. بعضی وقت‌ها برادر رو با برادر دشمن میکنه. اتفاقی که چندين بار در انتخابات ها افتاده.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 0
    کسیکه نقد کرده مصاحبه اقای محمد با رویداد 24 امثال جلیل محبیهاست..
  • US ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    5 1
    درخواست اقامت پسر رو چجوری تبیین میکنی برامون؟
    • DE ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 1
      برو از مرادت شیخ بنفش درباره دختر لاکچری اسپرت ماشینش در لندن تحقیق وتبیین بگیره
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 1
    احسنت !واقعا حرف درستی زده
  • US ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    همتون به فکر شغل و مسکن باشید!
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    4 0
    سگ ... تو روحت مشرق
    • ادب داشته باش IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 1
      بی ادب
  • محمدایوب IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 1
    روزی بود فقط مجلس ومملکت سر انگشتان لاریجانی می گشت وبس
  • محمدایوب IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    الله اکبر
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 3
    میخوام بگم کسی که رسایی رو بعنوان مثال بهتر و مدیرتر از قالیباف بدونه اول باید بره تست سلامت روان بده بعد بیاد ادامه صحبت رو باهاش داشته باشیم
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      شما چور؟
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    اصلاح طلب معقول ! سخنران محفلی! تمایل پزشکیان!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    مشکل چیه؟ چی ششده؟
  • اتابک IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 1
    درود بر مشرق
  • حامد US ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    5 1
    سخنران محفلی، منظورتان رائفی پور است. بگویید سخنران جوانان تا عادت کنید. چرا اینقدر همه تون سوخته اید که رائفی پور طرفدار دارد؟
  • سروش IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    2 2
    تمامپصحبت های سردار سعید محمد مورد تایید اکثر ملت ایران هست؟
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      بله
  • یونس IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    دوربریهاش مثل بچه های رفسنجانی نابودش میکنند
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    سعید محمد جوان کار درست.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    اگر تعامل آقای قالیباف خوب است و در مهندسی تجمیع رای برای خود ‌استادانه عمل می کند از نقاط مثبت اوست نه از نقاط ضعف او ،برخی شخصیت کاریزماتیک دارند ودیگران به قوت مدیریت او معتقدند .
  • حمید IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    1 0
    باورم نمیشه قیامت خودتو فروختی به طرفداری
  • FR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    اقای قالیباف خودش میداند
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 1
    آقای سعید محمد تو خیلی کوچکتر از آن هستی پا به سیاست گذاشتی شما برو تله بازیت
  • رضا حاتم زاده IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    20 0
    سلام . من نفهمیدم چرا نظر من رو منتشر نکردید . من نه توهین کردم ، نه جانبداری از کسی . ولی شما با فرد مذکور گفتن و سخنران محفلی خواندن طرف مقابلتون ، خیلی تابلو طرفداری کردید .
  • مهدی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    متاسفم برای شما این آقای به قول شما سخنران محفلی بعنوان یک شخص حقیقی سوالی کردند و موجب شبهه و بی اعتمادی به شخصیت های نظام در اذهان عمومی می شود
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    سعید محمد دست آموز
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    نمی‌دانند عمر نوح هم دو روز بود چه برسد به عمر من و و شما
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 26
    اولا کسی که رای آورده نمیشود یکنفر که معلوم نیست باچه منطقی میگوید اوباید برود برود معلوم نیست سعید محمد دراین وسط چکاره است توسط چه کسی اغفال شده به اصلاح طلبان سواری میدهد یا فازش چیست خوب شد بااین اشتباه خودش را شناساند که نه ظرفیت دارد نه منطق نه عقل درست وحسابی حالا توهم رئیس جمهور شدن هم داشت
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      3 0
      هر کس حقیقت را بگوید ،اغفال شده یا به غرب نسبت می‌دهید یا ....
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    1 0
    سلام.به نظرمن تحلیل شما از صحبت های آقای سعید محمد بسیار مغرضانه واز روی کم بینی وعدم صداقت بود
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      آیا حرفهای آقای سعید محمد مغرضانه نبوده ؟؟
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    مایه تاسف
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    توفیق یک فرد در یک موقعیت زمانی و مکانی خاص بیانگر کارایی وی در دیگر عرصه های مکانی و زمانی نیست . توفیق پارامتری چند وجهی است که تنها به یک فرد متکی نیست . گاه فرد در یک موقعیت، در زمانی خاص توفیق می یابد و در همان موقعیت ، در زمانی دیگر موفقیتی حاصل نمی کند . ملاک قراردادن توفیق در یک زمان و مکان خاص برای صدور حکم کلی بر وی نهایت ساده انگاری است و به نتیجه ای نخواهد رسید
  • وطن دوست IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    خنده داره
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    بلاخره تموم میشه
  • سعید IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    در نوشته ها کینه عجیبی به سعید محمد دیده می شود
  • حسین IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    درود بر دلسوزان نظام و مردم
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    بله برادر من ادمای اشتباهی کارای اشتباهی تصمیم های اشتباهی هرروز اقتصاد و اوضاع مملکت داره بدتر میشه
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    10 0
    در عجبم از این تحلیل وارونه. اتفاقا حرفهای سعید محمد عین واقعیت است و نظام نباید برای یک شخص اینقدر هزینه بدهد. در کنار کارامدی قالیباف، حاشیه های زیادی در زندگی شخصی و سیاسی ایشان وجود دارد. هنوز ابهامات زیادی در مورد هولدینگ یاس وجود دارد. یک نمونه آن همین کارتهای اعتباری بینام در زمان قبل از انتخابات مجلس است. اهل فن می دانند که پول نقد یا کارتهای اعتباری بینام برای این است فرد گیرنده مشخص نشود. سوال این است که چرا باید ریاست مجلس از گزینه آن هم دذرست قبل از انتخابات استفاده کند. حرفهای محمد درست است و مشرق بفرماید که کجای این حرفها ایراد دارد؟ جالب اینکه برخلاف سخنان رهبری، شما هم از واژه تندرو استفاده می کنید و تفسیرتان از واژه تندرو را هم بیان نمی کنید.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 0
    بیایید برای انتخاب مردم احترام قایل باشیم . الحمدلله مردم از نظر درک سیاسی بسیار فهیم تر شده اند. و دیدیم مردم همان سخنران محفلی و افراد معلوم الحال را به همه جریان قالیباف و اصلاح طلبان ترجیح داده اند. کمی فکر کنیم که چرا اینطور شد؟ آیا جز این است که مردم عدم صداقت و سیاسی بازی این جریان را تشخیص دادند.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 0
    هر دو جناح سیاسی که بیت المال و ایمان مردم رو همزمان چپاول می کنند با ورود افراد جدید که قواعد بازی شون رو بهم میزنه به شدت مخالفت می کنند.
  • H IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    7 0
    چرا رسانه های منتسب به سپاه پاسداران،با دست خودشون دارند باعث بدنامی این قدرت عظیم و وفادار نظام می‌شوند،چرا کارهای سیاسی را پشت پرده حل نمیکنید؟چرا آقای قالیباف نماد سپاه شده؟اگر قالیباف همان اول به شایعات مطرح شده درباره خانواده اش توضیح میداد،به این جنجال نمی‌کشید،مگر امام(ره) نفرمودند نظامیان وارد مسائل سیاسی نشوند.
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    24 0
    مشرق تو بیشتر یه رسانه چاله میدونی هستی مثل یک قداره کش محله که هر کی به گنده لاتتون انتقاد کنه پاچشو میگیری. کل وجودت انگشت کوچیک سردار محمد نمیشه.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    24 0
    راست میگن تاریخ تکرار میشه اما جنس تحلیل های مشرق و خبر آنلاین و اعتماد در حمایت از بتن انحصار گرایی نشان میدهد این بار انشالله فرق داره سالها قبل حلقه ای دور هاشمی جمع شدند هر کسی با ایده جدید آمد را تحقیر و تکفیر و تخطئه کردند، چرا ؟ چون تا زمانی که ژنرال های نفتی و غول های کاربلد چند دهه انقلاب سندروم قانون پایستگی پست دارند با سبیل کلفت و صدای کلفت ، این جوجه ها ، این روستایی ها ، اینا قیافه مدیریت هم ندارند ، اینها که با رسانه تحقیر و تخطئه میکنبم ، این گروهبان ها ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس