۸۱ کشته و زخمی، آمار تلفات اشغالگران در روز گذشته

گروه مقاومت عزالدین قسام اعلام کرد که طی حملات روز گذشته رزمندگان فلسطینی، ۸۱ نظامی ارتش اشغالگر کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روز گذشته (شنبه) ۲۰ نظامی و افسر ارتش اشغالگر را از پا در آورده و ۶۱ نظامی دیگر را زخمی کرده است.

۳ تن از کشته شدگان شکار تک تیراندازان حماس شده و ۳ نظامی نیز در پی انفجار خانه‌های تله‌گذاری شده از پا در آمده‌اند.

رزمندگان فلسطینی همچنین ۳۲ دستگاه انواع ماشین آلات نظامی ارتش اسرائیل را منهدم کردند، یک بالگرد نیز به وسیله شلیک موشک سام-۷ بر فراز غزه ساقط شد.

طبق این اطلاعیه، در ۳ مورد نیز تونل و سنگرهایی که نظامیان اسرائیلی در آن موضع گرفته بودند، منفجر شد، ۲۲ مقر فرماندهی و تجمعات نظامیان اشغالگر نیز با گلوله‌های خمپاره هدف قرار گرفت.

روز گذشته نیز عزالدین قسام در اطلاعیه‌ای از یک کمین علیه نظامیان اسرائیلی در اطراف مسجد «التابعین» واقع در شهر رفح (جنوب نوار غزه) خبر داد و گفت که رزمندگان القسام موفق شدند یک گروه از نظامیان صهیونیست را به دنبال خود بکشند و یک بمب ضد نفر در میان آنان منفجر کنند. در جریان این کمین، پنج نظامی اسرائیلی کشته و چندین نفر دیگر هم زخمی شدند.

شاخه نظامی حماس، همچنین خبر داد که یک گروه از نظامیان اسرائیلی که در یک خانه در محله «التنور» در شرق شهر رفح در جنوب غزه مخفی شده بودند، در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند.

القسام در توضیح این کمین موفق گفت که نیروهای مقاومت با استفاده از بمب ضدنفر «رعدیه» خانه مذکور را منفجر کردند و بلافاصله برای از پا درآوردن نظامیان باقیمانده وارد خانه شدند و با مسلسل‌های سبک و بمب‌های دستی به آن‌ها حمله کردند. در این عملیات نیز ۱۵ نظامی اشغالگر از پا در آمدند.

تلفات سنگین اشغالگران در غزه تا حدی است که چندی پیش ۹۰۰ تن از خانواده‌های نظامیان اسرائیلی در نامه‌ای به کابینه جنگ و شخص نتانیاهو، خواستند تا ارتش اسرائیل هیچ عملیاتی را در رفح آغاز نکند؛ آن‌ها در نامه خود نوشتند: «برای جان فرزندان ما ارزش قائل شوید».

با این حال اداره سانسور ارتش اسرائیل به عنوان یک نهاد رسمی، اجازه اعلام آمار واقعی تلفات را نمی‌دهد و آمار کشته و زخمی‌ها به شکل قطره‌چکانی اعلام می‌شود.

در این خصوص ابو عبیده سخنگوی عزالدین قسام روز جمعه در ویدئویی گفت:‌ «دشمن تنها بخشی از تلفات خود را اعلام می‌کند، اما آنچه مشاهده می‌کنیم بسیار بیشتر است؛ مجاهدان ما در خط مقدم با سلاح‌های مختلفی که در اختیار دارند به شدت در حال مقاومت هستند». او تأکید کرد که رزمندگان فلسطینی آماده یک جنگ فرسایشی طولانی‌مدت هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    بیش باد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس