تعطیلی رسمی با تعطیلی شنبه به کشور اضافه نمی‌شود

استدلال‌های حامیان تعطیلی روز شنبه به جای روز پنجشنبه، کلی‌گویی و فاقد جزئیات روشن و مستند است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: مصوبه تعطیلی شنبه و کاهش ساعات اداری، واجد ابهامات بسیاری است. ضمنا فاقد پیوست اقتصادی و فرهنگی/ اجتماعی روشن است؛ تا به طور دقیق - نه کلی‌گویی- نشان دهد غیر از خسارت فرهنگی نقد آن، چه عایدی نسیه‌ای را می‌توان انتظار داشت.

نمایندگان مجلس، در جریان رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، موسوم به «افزایش تعطیلی آخر هفته»، موافقت کردند: «تمامی دستگاه‌های اجرائی اعم از ستادی و استانی به استثنای [...] موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته، از یکشنبه تا پنجشنبه تنظیم نمایند.» بر این اساس، روزهای جمعه و شنبه تعطیل خواهد بود. همچنین مصوب شد ساعت کاری کارمندان، از ۴۴ به ۴۰ ساعت در هفته کاهش یابد.

نائب رئیس ‌مجلس گفته است: «نه در لایحه دولت و نه در مصوبه مجلس، به تعطیلی رسمی اشاره نشده؛ طبق اصل ۱۷ قانون اساسی، جمعه تنها روز تعطیل رسمی است. فقط ساعت کاری کارمندان پنج‌روزه شده و بقیه اقتصاد، در جای خود فعال است.»

موافقین تعطیلی شنبه، در بیانی کلی می‌گویند:

- «تعطیلی پنجشنبه سالانه ۸ میلیارد دلار به ضرر کشور است.

- اکثر کشورهای منطقه، شنبه را تعطیل کردند چون برای منافع اقتصادی برنامه دارند، با احساسات تصمیم‌گیری نکنیم.

- تعطیلی شنبه‌ها مزایای متعددی خواهد داشت. با تعطیلی پنجشنبه، ما ۴روز تعطیلی داریم و این برای ارتباط با دنیا سخت است.

- امیدواریم شورای نگهبان با این تغییر همراه باشد. این همراهی نشان می‌دهد که شرایط جهانی را درک کرده‌اند. همراهی نمایندگان با واقعیت‌های اقتصاد جهانی سبب می‌شود روابط اقتصادی در بستر زمانی مناسبی اتفاق بیفتد.»

در این باره، ملاحظات و ابهاماتی مطرح است:

۱) آیا ما مجبور به «تعطیلی آخر هفته» و انتخاب میان پنجشنبه و شنبه هستیم؟! ما جزو کشورهای متوسط به بالا از نظر میزان تعطیلات سالیانه هستیم. تعطیلی دو روز در هفته عمدتا برای کشورهایی است که تعطیلات کمی دارند.

۲) آیا ما در ادارات - مانند برخی کشورهای غربی یا شرقی- با پرکاری و فشارکاری مواجه هستیم که بخواهیم ساعات و روزهای کاری را کمتر بکنیم؟ و آیا این افزایش تعطیلی، منفعت اقتصادی دارد یا ضرر؟!

۳) ادعای زیان ۸ میلیارد دلاری با کدام پژوهش دقیق علمی به دست آمده و مستندات و پیوست‌های آن کجاست؟ اغلب ادعاها، مشهورات‌زده و تبلیغات‌زده است. برای جذاب‌سازی برجام هم ادعا می‌شد سود اجرا و زیان عدم اجرای آن، روزانه و سالیانه چقدر است؛ اما ادعای بازگشت ۱۵۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده و ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و... خلاف واقع بود.

۴) چند درصد از ادارات و اقتصاد کشور، نیازمند تعامل خارجی در روز پنجشنبه هستند؟ دو درصد، سه درصد؟ ۵۰ یا ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ۸۵ میلیون نفری؟ خب! نمایندگان برای همان چند درصد برنامه‌ریزی کنند، نه برای ۹۸ -۹۷ درصد بقیه. اگر هم اصرار بر افزایش تعطیلی هست، می‌توان پنجشنبه را تعطیل، و آن چند درصد از ادارات و بانک‌ها و... را استثنا کرد و کارکنان آنها هم نوبتی سر کار حاضر شوند. چرا بر تعطیلی شنبه اصرار دارند؟ عجیب نیست؟

۵) اگر پس از تعطیلی شنبه، ادعا شد که تعطیلی جمعه هم ناسازگار با تعطیلی شنبه و یکشنبه در غرب است، چه باید کرد؟ بانیان چرا مدتی بعد با همان کلی‌گویی مغالطه‌آمیز، نگویند که تعطیلی جمعه هم باید حذف شود؟! حد یقف این مدل استدلال کجاست؟ با تفاوت ساعات روز و شب ایران با کشورهای هدف چه باید کرد، آن را هم باید تغییر دهیم تا بتوانیم هماهنگ شویم؟!

۶) ایام هفته برای هر یک از ادیان و مذاهب، هویت مستقل خود را دارد. پیامبر اعظم(ص) نه شنبه و یکشنبه، که جمعه را روز تعطیل مسلمانان قرار داد؛ همان‌گونه که به امر الهی قبله را از بیت‌المقدس به مکه تغییر داد تا هویت مسلمین یهود و نصارا، متمایز و مستقل شود.

۷)) کشورهای منطقه، خیلی خطا دارند؛ این که منطق نشد! اکثر آنها در مقابل جنایت آمریکا و اسرائیل، یا ساکتند، یا همکار. باید از آنها تقلید کنیم؟

۸) تا کجا قرار است با توهم منفعت، خودمان را منفعلانه با نظم جهانی (غربی) سازگار کنیم؟ به عنوان نمونه، قرار بود فقط یک برجام را بپذیریم تا همه تحریم‌ها برداشته شود و مشکل آب و باران و آلودگی تولید و تجارت و... بر طرف شود. اما وقتی پذیرفتیم و با وجود واگذاری امتیازات نقد، گروگان برجام شدیم، گفتند تعهدات دیگری هم هست که بدون آنها نمی‌شود عادی‌سازی کرد و به رونق اقتصاد رسید؛ از جمله: FATF، توافق آب و هوائی پاریس (کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و نیروگاه‌های تابعه)، برجام موشکی و منطقه‌ای، سند فرهنگی ۲۰۳۰، فشارهای ورزشی درباره تیم‌ها و ورزشگاه‌های ما و...

۹) برخی استدلال می‌کنند که تعطیلی پنجشنبه، موجب کاهش روزهای تعامل تجاری ایران با دیگر کشورها (عمدتا غربی) می‌شود و بنابراین، تعطیلی شنبه درست است. یعنی از اهمیت تعطیل نبودن روز پنجشنبه، درستی تعطیلی شنبه را استنتاج می‌کنند! با فرض تایید صد در صدی این استدلال و نپرداختن به جزئیات موضوع، سؤال سر جای خود باقی است: چرا شنبه را تعطیل کرده‌اند؛ یعنی ۵۲ روز تعطیلی بیشتر اقتصاد در طول سال؟ بحث بر سر تعطیل نبودن روز پنجشنبه نیست؛ درباره تعطیلی غیر قابل توجیه روز شنبه است. ضمن اینکه می‌شد حتی تعطیلی پنجشنبه را برای اداراتی که دخیل در تجارت خارجی هستند، استثنا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 160
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    33 79
    چه فرقی داره چه روزی باشه
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      33 13
      اسم روزهای هفته را عوض کنید درست میشود
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      24 17
      این مصوبه در واقع انتقام بخشی از نمایندگانی بود که در انتخابات مجلس مجدداً رأی لازم را کسب نکردند و هذف شان به جالش کشاندن مجلس آینده بود!!!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      38 20
      مگر با کاروان شتر در حال تجارت هستند که می ترسند روز تعطیل به مقصد برسند؟ در این صورت کشورهای شرق آسیا که روز و شب آنها با کشورهای غربی فرق دارد چی کار میکنند ؟ زمانی که چین و ژاپن در فردا هستند آمریکا و برزیل هنوز در روز قبل هستند . پس ربطی به معامله با دنیا ندارد .
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      22 10
      این نظر مزخرف رو در همه خبرها می‌نویسی. فرقش رو در متن نوشتن. کوری متن رو نمی‌خونی اما کور نیستی این جمله رو می‌نویسی؟! مشرق نیوز این جا فضایی برای تحلیل و بررسی خوانندگانه یا حاضری زدن منافقین تروریست؟!
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      14 9
      ۹:۱۳ اسم روزهای هفته ما که منطبق با تقویم دقیق و درسته. میلی هم نیست محاسباتیه. تو به آمریکا و اروپا بگو روزهای هفته‌شون رو بیارن عقب که شنبه و یکشنبه‌شون با پنج‌شنبه و جمعه ما هماهنگ بشه درست میشه. ببینم اربابت حاضره فرهنگش رو تغییر بده یا فقط برای اونا مزدوری می‌کنی!
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      11 6
      دولت بخشید شاقلی نمیبشخه اینه اخه الندگ تعطیل هم بکنن نق میزنی چی تو کلتونه !! دوست داری کار کنی جمعه شنبه تو بورو سر کار سابکارت به ریشت بخنده خب !!!
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      11 8
      کاربر ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ در مورد تعطیلی نیمی از کره زمین در شب و اختلاف زمانی درست نوشتید. ولی آنها اطلاعات مورد نیاز را با فاصله 12 ساعت دریافت می کنند نه با فاصله 96 ساعت!!!
    • خشایار IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      35 16
      شنبه روز مقدس یهودیان است , و آنوسیم های ساکن در دولت ناراحتند و بیش از 200 نفر از کسانی که به سبت رای داده اند (یهودیان) با عوام فریبی مردم را فریفته و آرای مردم را کسب و وارد بهارستان شده اند و فردا روزی جشن پوریم و بالماسکه را نیز در تقویم ایران گنجانده و تصویب میکنند
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      13 3
      برخی فقط به دنبال تقلید از آن ور آبی ها هستند . وقتی حدود دو دهه پیش ساعت رسمی جدید حذف شد عده ای با تمسخر این کار که چرا خلاف جهت دنیا شنا میکنید و همه دنیا ساعت شان را در فصول تابستانی جلو می آورند و ما با این کار از دنیا عقب میفتیم شروع به سیاه نمایی اقتصادی کردند ولی وقتی دنیا به تصمیم دو دهه پیش ما رسید استقبال نموده و با خوشحالی ساعت قدیم در فصول تابستانی را قبول کردند .
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      6 1
      کاربر محترم 12:26 منظور این است که علیرغم تفاوت فاحش در ساعت های کاری و تعطیلی این کشورها که هر روزه است ، اما مبادلات آنها انجام میگیرد پس فرآیند معاملات بین المللی تابع موارد اینچنینی نیست .
    • Reza IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      4 4
      اقلیت ۴ نه ۲ درصدی برای اکثریت ۹۸ درصدی تصمیم گیری می کند واقعا جای تأسف داره
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      موضوع بحث روانی مسئله هست ؛ الان این تعطیلی پنج شنبه ها تو ذهن مردم حکاکی شده و از ذهن مردم بیرون بیا هم نیست پس اگه شنبه هم تعطیل بشه عملا میشه 3 روز نعطیلی در هفته مثل ایام عید که روزهای تعطیل رسمی 5 روز است ولی عملا مملکت یک ماه تمام تا اول اردیبهشت تعطیل کامل است یعنی چندین سال است که این تعطیلی یک ماهه عید تو ذهن مردم حکاکی شده
  • زند IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    12 37
    بسم الله الرحمن الرحیم تعطیل کردن روز شنبه توجیه نظامی امنیتی ندارد؟
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      54 15
      نه تنها توجیه امنیتی ندارد، بلکه توجیه فرهنگی و اقتصادی هم ندارد. یعنی برخلاف ادعای اولیه، به دو روز نکشید که دروغ‌های اقتصادی موافقان این طرح خبیثانه رو شد. الان فقط منتظر رد این طرح صهیونیستی و معرفی نمایندگان موافق این طرح به ملت هستیم.
  • RaSh IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    33 13
    سلام توجیه اقتصادی و فرهنگی تعطیلی پنج شنبه ها چیست؟ تشکر
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      86 27
      اصلا کی گفته پنجشنبه ها تعطیل است؟ چرا جوگیر میشید؟ فقط جمعه ها تعطیل است و همین هم کافیه
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      25 5
      ما اصلا نگفتیم پنج‌شنبه‌ها تعطیل بشه تابلو! خودتون گفتید پنج‌شنبه یا شنبه پس شنبه! در واقع شنبه توجیه نداره. روزهای دیگه هر وقت بحثش شد توضیح میدیم.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 4
    اینها به کارگر ها می گند اکر تعطیل بشه شما هم تعطیل میشید یا اگر شیفتی بیایین اون موقع می تونید اصافه حقوق بگیرید برای کلپای این استدلال پنج شنبه را تعطیل کنید یعنی کاهش کار و زمان کار بدید تمام ....نه شنبه ....
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    47 23
    این مسئله با منویات رهبری که ناظر بر تلاش شبانه روزی است منافات دارد
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      6 9
      با قانون حمایت از خانواده چطور؟ که پدر و مادر بیشتر در کنار فرزندان باشند؟
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    33 88
    کیهان چه می دونه اقتصاد یعنی چه؟
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      35 6
      جواب استدلال‌ها رو بده‌. طفره نرو. گفتند این جمله کسی چه میدونه فلان یعنی چی نشد جواب. پرسیدن چرا به خاطر شغل خاص حداکثر ۱ درصد جامعه، تقویم کاری و کشوری ۹۹ درصد تغییر کند؟! پرسیدند مبنای محاسبه زیان ۸ میلیاردی تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را منتشر کنید. و فرمودند لزوم کار پنج‌شنبه ربطی به لزوم تعطیلی شنبه نداشت! ظاهرا بدجور گیر کردید!
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      5 68
      کاربر ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ 1- تعطیلات 1کشورهای امریکا و کانادا و اروپا از ما خیلی بیشتر است. اگر جدولی در نظر بگیریم ما در نیمه دوم جدول و در انتها قرار داریم. 2- بحث پرکاری یا کم کاری در ادارت دولتی یا خصوصی نیست. بحث افزایش ساعات کنار هم بودن خانواده است. 3- اگر زیانی متوجه اقتصاد کشور نمی شد، هیچ وقت سایر کشورهای اسلامی روز شنبه را تعطیل نمی کردند. پیشنهاد می کنم که مقاله نویس روزنامه کیهان کمی تاریخ جهان را با دید اقتصادی نگاه کند تا متوجه شود، اقتصاد دستور بردار نیست. 4- مثلا آموزش و پرورش نیازمند تعامل با دنیا نیست. خوب اینها از روز شنبه بیایند مدرسه. پدر و مادر آنها در سازمان تجارت خارجی و یا شرکت های دارای بازرگانی خارجی کار می کنند. اونها شنیه تعطیل و پنج شنبه تا ساعت 4 سرکار هستند. کی بالای سر بچه ها خواهد بود؟ به نظر من مشکل سر بند 6 سرمقاله نویس روزنامه کیهان است.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      27 0
      کاربر عزیز 12:34 طبق این جمله شما که فرمودید " پدر و مادر آنها در سازمان تجارت خارجی و یا شرکت های دارای بازرگانی خارجی کار می کنند. اونها شنیه تعطیل و پنج شنبه تا ساعت 4 سرکار هستند. کی بالای سر بچه ها خواهد بود؟ " مشمول چند درصد جامعه میشود ؟ در ضمن اگر بخواهیم این منطق شما برای تمامی شغل ها اعمال کنیم باید کل هفته تعطیل باشد .
    • DE ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      9 0
      این تویی که نمیدونی اقتصاد و فرهنگ یعنی !!!!!!!!!!!!
  • احمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    12 6
    کاملا هم روشنه بیخودی جو سازی نکن
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      21 9
      روشن بود. با این استدلال‌های کیهان روشن‌تر هم شد که طرح خیانت‌باریه. بیخود جوسازی نکن خیانت محرز شد.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    20 65
    ایت الله جوادی آملی تعطیلی شنبه را بی اشکال دانسته اند.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      54 9
      حالا چی شد تو این یه مورد نظر مراجع معتبر شد. چرا تو رفتن خانمها به ورزشگاهها معتبر نبود نظر مراجع.به نظر من ایران کل هفته تعطیل هست چون هیچ چیز سر جای خودش نیست و کارمندان بد بخت سر در گم منتظر سر برج تا ده تومن حقوق بیاد اونو تقسیم کنن کل ماه را بگذرونند
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      67 8
      در عوض آیت الله سبحانی که از نظر اجتماعی و سیاسی مرجع جامع‌تر و فعال‌تری هستند با اشکال دانستند. آقای جوادی با استدلال غلط مهار تورم بدون اشکال دانستند، اما آیت الله سبحانی با استدلال‌های مفصل و کامل، اشکالش را ثابت کردند. تکلیف مسلمین مشخصه
    • عبدالله عبد خدا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      23 8
      آیت الله جوادی عاملی ، معیار و میزان حق نیست! اگر این فتوا از ایشان باشد باید به حال مرجعیت شیعه گریست! شما که از فتوای آیت الله جوادی آملی که یک فتوای اشتباه است می گویید چرا از فتوای آیت الله سبحانی که مخالف این امر هستند سخن نمی گویید؟!
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      9 1
      ولی بیشتر مراجع تقلید مثل ایت الله سبحانی و مکارم انرا حرام اعلام کرده اند
  • میثم IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    تعطیل شدن شنبه در تضاد با فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست و این یعنی از وا دادگی فرهنگی و دینی آن هم به بهانه ی اقتصادی و تجارت است درجایی که کشور های غربی مارا اماج هرنوع تحریمی قرار داده اند واصولا مراودات مارا با خود قطع کرده اند شما با تعطیلی شنبه چطور می خواهید با آنها هماهنگ شوید؟! از طرفی تعطیل شدن پنج شنبه که این روزها نیمه تعطیل است ودر بعضی جاها کاملا تعطیل است میتواند باعث هماهنگی میان همه ی بخش ها شود وازطرف باتوجه به هدف طرح که افزایش حضور افراد درکنار خانواده و کاهش فشار کاری است می تواند سازنده تر باشد اما با تعطیل شدن شنبه عملا بجای دو روز کاری اعلامی ما دو ونیم روز تعطیل خواهیم بود وکلا سردرگمی حاصل خواهد شد همانند طرح عقب و جلو کشیدن ساعت که بارها مصوبه ی مجلس تغییر می کرد.
    • داریوش IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      5 18
      ای نادان
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      2 25
      با اعضای پیمان شانگهای چطور؟ بررسی کردید؟
  • محمد «ژد قربانی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    14 76
    امثال من که فرزندم در خارج درس میخواند موقع حواله پول به خاطر تعطیل روزهای پنجشنبه و جمعه در ایران و شنبه و یکشنبه در خارج به مشکل میخوریم می فهمیم که بهتر است به جای پنجشنبه در ایران شنبه ها تعطیل شود نه آنکس که تفکرات ارتجاعی دارد .
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      33 12
      پنجشنبه ها که تعطیل نیست، حواله هاتون را همان روزهایی که قبلاً واریز میکردید انجام بدید. در همان کشوری که درس میخونه، به دولتمردانش بگید شما یکشنبه یا دوشنبه تعطیل نکنن، بجاش جمعه تعطیل کنن.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      23 3
      زودتر حواله کن
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      22 3
      امثال تو فرزندت در خارج نیست. خودت در خارجی و اون هم زباله‌دونی منافقین در آلبانیست. نه برای حواله پول پنج‌شنبه و جمعه‌ها تعطیل است و نه نیاز است برای کار چار نفر مثل تو، کل کشور تعطیل شود. معلومه متن رو نخوندی و مثل مأمور پا شدی اومدی نظر بدی! ثالثا کسی که خارج میره تبعات اجتماعی و فرهنگیش رو هم می‌پذیره. قرار نیست کسانی که داخل ایران هستن خودشونو با فراری‌ها انطباق بدن‌. این ایران‌دوستی و اسلامیت است نه ارتجاع. مرتجع تویی از دین برگشته فراری
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      56 5
      پسرت میخواد تو غرب ردس بخونه و میخوای سرمایه این مملکت رو بریزی به حساب یک مشت آدمکش.بعد نگران واریزی پول خون این مردم برای پسرت هستی.برو عمو کشکت رو بساب.غروب ها چند قلاده سگ بگیر برو پارک چیتگر هوا خوری.اگر شنبه باشه بهتره آخه شنبه های شما تعطیله.مرتجع هم جد وابای نداشته ات هستش.فعلا که کانادا و اروپا شده شهر فرنگ دروازه اش هم مثل شهر نو باز هستش.یک جوری میگن خارج که انگار دارن فیل هوا میکنن.آخرش پسرت میخواد بشه یک رنگین کمانی هم جنس باز مثل بقیه
    • DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      20 0
      نمیشه برنامه هشتادو پنج میلیون نفر رو بخاطر فرزند شما زمین گذاشت. روز دوشنبه ، سه شنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه روز کاریه.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    96 11
    اگر بخواهیم با نظم جهانی - بی نظمی شیطانی - هماهنگ شویم باید زیر بار خیلی از مفاسد فرهنگی و اقتصادی غرب برویم . هماهنگی با نظم موهوم جهانی با استقلال و فرهنگ ایرانی - اسلامی ما کاملا در تعارض است . اصلا امام خمینی ره انقلاب کرد تا ایران از زیر نظم ادعایی امریکا و غرب بیرون بیاید و صدها هزار شهید هم در همین راه تقدیم شد .در اوج در گیری مسلمانان مظلوم غزه با خونخواران یهود صهیونیست اعلام تعطیلی شنبه یهودیان بسیار تاسف بار و دور از حکمت و مصلحت و اسلامیت است . شورای محترم نگبان که نگهبان اسلامی بودن نظام و پاسدار فرهنگ اسلام و ایران است باید کاملا مراقب منفذها برای نفوذ ارام ارام باشد .
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    10 94
    فقط ایران و افغانستان پنجشنبه تعطیل هستند. ارتباط ما با دنیا و اقتصاد ما از نظر صادرات و واردات ۴ روز پنجشنبه جمعه شنبه و یک شنبه با دنیا ارتباط ندارد. بیشتر کشور های اسلامی تعطیلات را مطابق با دنیا شنبه و یکشنبه دارند. تعداد کمی هم جمعه و شنبه
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      42 3
      در متن به تمام این مزخرفات پاسخ داده شده است. برای ارتباط افراد خاص می‌شود اختصصا کار آن‌ها را جا به جا کرد. همین سند اثبات مقاصد فرهنگی طرح است. معلومه منافقین کمپی و صهیونیستای فارسی‌زبان فضای مجازی با هم به این طرح امید بستن!
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    13 21
    کارمندا ادم نیستن با این چندرغازی که سرماه بهشون میدین چه اشکال داره دو روز تعطیل باشن حداقل به خانواده شون برسن خانواده مهم نیس ؟ تفریح با هم بودن؟ حداقل با روحیه بهتری بیان سر کار در مصرف انرژی هم صرفه جویی میشه و قطعا هزینه دولت در این زمینه کمتر میشه
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      12 5
      دو روز تعطیل باشن. پنج‌شنبه و جمعه نه شنبه عید رسمی یهودیان. برای خاطر ۱ درصد کارهای بین‌المللی که تقویم کشور رو جا به جا نمی‌کنن. برای اون ۱ درصد برنامه خاص میریزن. سخت بود؟!
    • عبدالله عبد خدا IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      14 5
      اگر حال و حوصله کار در ادارات را نداری ، استعفا بده و برو یک شغلی که حال داشته باشی! افراد جویای کار بسیارند!
    • میثم IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      ساعت مفید کاری کارمندا توی ایران نیم ساعته مقایسش کن با دنیا بعد نگران آدم بود و نبودنشون باش بماند که حتی ساعت حضورشون توی ادارات از بخش خصوصی کمتره
  • علی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    7 12
    سردبیر محترم پاسخ دهند. اگر فیفا در یک پرونده به ایران 48 ساعت مهلت پاسخگویی دهد و این نامه پنجشنبه به ایران ارسال شود ، چه اتفاقی می افتد. اگر پنجشنبه جمعه در ایران تعطیل و شنبه و یکشنبه در بقیه دنیا تعطیل. خوب مهلت 48 ساعته تموم مشیه
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      4 2
      پاسخش ساده بود نیازی به پرسش از سردبیر محترم نبود! فیفا که سهله دادگاه لاهه هم با توجه به تفاوت روزها و ساعات کشورها، پرسش ۴۸ ساعته نمی‌فرستد. ثانیا بخش روابط بین‌الملل در سازمان‌ها و شرکت‌ها، ساعات اختصاصی خودشان را دارند. ثالثا منافع فرهنگی در اولویت است. مثلا با همین استدلال چرا نگید زبان فارسی رو حذف کنیم تا سریع‌تر بتونیم به نامه فیفا پاسخ دهیم!!! و به این ترتیب، آندلس‌سازی ایران را پیش ببرید! دیدی واقعا خودتی؟!
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    10 9
    ی مشت چرت و پرت.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      5 3
      کدوم بند چرت و پرت بود دروغ‌گوی موسادی؟!!!
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    8 7
    مابازارازادیاکه کلا جمعه شنبه نداریم وهمه جوره تعطیلی ها به ضررمونه ولی واسه شما کارمندا که چه کارکنین چه نکنین حقوقتون میرسه چه فرقی داره کدوم رو ز تعطیل باشه
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      2 2
      عوضش شما با یه دروغ و قسم دروغ حقوق یکسال کارمندا رو در عرض یک دقیقه کسب میکنین معادله خوبیه تازه مالیات هم نمیدین
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      1 2
      کارمند چندرغاز درآمدش رو با دو دست ادب تقدیم شما بازاریا میکنه برای تهیه مایحتاج زندگیش خان دایی
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      1 2
      شما بازاریا سالانه چندین میلیارد درآمد دارید چقدر مالیات پرداخت میکنید ، ما با درآمد سالانه 300 میلیون نزدیک به 30 تا 40 میلیون مالیات پرداخت میکنیم
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    7 6
    مشهد رو سیل برد و فعلا دعوا بر سر لحاف ملانصرالدین هست.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    9 15
    موضوع خیلی مهم است . مهمتر از گرانی تورم و مسکلات بزرگ کشور. عده ای فقط ذهن مخالف دارند و بدلیل عدم توانایی تفکر زبانشان میچرخد. تعطیلی شنبه از هر لحاظ حساب کنی عالیه و هماهنگ شدن با دنیا اساس کار است. مردم میخواهند شنبه ها تعطیل شود.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      5 4
      مردم می‌خواهند شنبه‌ها تعطیل شود؟!!!! همین نشانه دروغ‌گویی و مزدوریست. کدام مردم؟! به خودت میگی مردم؟!!!! تورم و مشکلات به کار نیاز دارد نه تعطیلی! اول متن می‌نویسی مشکلات بزرگ داریم. خب راه حلش تعطیلی شنبه است؟!
    • عبدالله عبد خدا IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      6 4
      بنده به عنوان یک مسلمان ایرانی با تعطیلی شنبه ها که مخالف منویات اسلامی و مخالف با دستورات دین ماست ، کلّاً مخالفم.
  • فریدون AU ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    18 18
    نگاه کیهان متحجرانه است! تعطیلی شنبه ها را نباید سیاسی دید
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      9 2
      نگاه ها و تحلیلهای روزنامه وزین کیهان غالبا مطابق با واقع و بسیار روشنگرانه و تخصصی و با منافع و امنیت ملی و دینی هماهنگ است . ده ها دانشمند و تحلیلگر/ متفکر و پژوهشگر ارشد در حوزه های سیاسی - اقتصادی - اجتماعی - بین المللی و... مستقیم و غیر مستقیم با روزنامه کیهان همکاری دارند . حالا اگر روزنامه کیهان و امثال ان با منطق و استدلال و اخلاق از استقلال و ازادی و نظام اسلامی و امنیت و منافع مردم دفاع میکند و سینه سپر کرده و با توحش و ارتجاع مدرن غربی مقابله مینماید نگاهش متحجرانه است ؟!
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      5 2
      کیهان استدلال کرد و استدلال‌ها هم علمی و هوش‌مندانه بود. اصلا نگاه نبود! نگاه تو متحجرانه است. یهودی هستی و پس از نزول اسلام، به اسلام دینی که الله تبارک و تعالی دستور داده بود کفر ورزیدی. تعطیلی شنبه‌ها سیاسی و فرهنگی هست. چه طور ببینیم غیرواقعی و مبتنی بر یک مشت دروغ اقتصادی؟!!
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      4 2
      در متن توضیحات کافی در جواب شما نوشته شده. بلاشک نخواندید!
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      5 7
      کیهان متحجر و تندرو هست
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 3
    مدیریت اداری کشور را درست کنیم با تعطیلات کاری درست نمی شود وقتی مدیریت اداری درست نیست و همیشه به هر اداره ای بروی در زمان مراجعه ارباب رجوع کارکنان اداره جلسه دارند تا موقعی که این جلسات درست نشود کشور درست نمی شودبه هیچ کارمند اداری مثل ژاپن اضافه کاری داده نشود چرا که وظیفه محوله را تا نصف شب هم باشد باید کار انجام شود بعد کارمند اداره را ترک کند ولی در ایران کارمند به بهانه حقوق کم وقت اداری کاری انجام نمی دهند بعد در وقت اضافه کاری کارها را انجام می دهد
  • ایران IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    6 10
    شماهم عجب گیری دادید حالا شنبه یا هر روز دیگه اینقدر کارهای مهم تری هست که نباید واسه همچین موضوع ساده ای وقت تلف کرد
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      5 4
      شنبه عید یهودیان منحرف تعطیل نمیشه خیالت راحت راحت. مهم بودن یا نبودنش رو به ما ایرانی‌ها بسپار نفتالین احمق!
    • عبدالله عبد خدا IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      5 4
      موضوع ساده ای نیست! این کار ، هویت دینی ما را نشانه رفته است! این را درک کنید! مسلمانی که تابع یهود شد ، دنیا و آخرتش بر باد رفته است والسلام.
  • مسیحا IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 13
    تنها دفعه ای که یه حرف درست زده شریعمتمداری تو کیهان همین حرفه ......
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      3 4
      همیشه حرف درست میزنند با همین شیوه استدلالی. تو تازه بیدار شدی
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      حرف درست نمیزنه
  • منوچهر دهقان منشادی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 5
    درود . روزنامه وزین کیهان خیلی وقتها دیر از خواب بیدار می‌شود. البته بعضی مواقع خود را بخواب می‌زند تا در زمان مقتضی سر و صدائی براه اندازد و خودی نشان بدهد . جناب شریعتمدار مدتهاست که این بحث در حال انجام است
  • علی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 7
    قطعا توجیه اقتصادی داره کشورهای همسایه ما که مسلمان هم هستند جمعه و شنبه تعطیل هستند و این هماهنگی باعث رونق اقتصادی خواهد شد و از بعد فرهنگی نیز خانواده هافرصت بیشتری برا دور هم بودن دارند و باعث نشاط در جامعه خواهد شد
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 1
    سلام پیشنهاد می کنم برای این موضوع همه پرسی سراسری برگزار بشه، نظر من اینه که تعطیلی 5 شنبه مانوس تر هست تا روز شنبه
  • ااااا IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 7
    چه ربطی داره اخه یهودی ها اب و غذا هم میخورن مانخوریم ورزش هم می کنند نفس هم میکشن ما نکشیم اتفاقا پنج شنبه عصر میشه رفت سرخاک عزیزان بعد رفت مسافرت تا جمعه هم رسید یه شهری نماز جمعه شرکت کرد😅😅😅
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      3 2
      آب و غذا و ورزش و نفس کشیدن با تعطیلی رسمی یکی است؟ قابل مقایسه است؟ التماس تفکر تفکر تفکر
  • ااااا IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 4
    چه ربطی داره اخه یهودیا نفسم میکشن. اب و غذام میخورن ما این کارارم نکنیم اتفاقا شنبه تعطیل باشه پنج شنبه عصر میشه رفت سرخاک و بعد حرکت کردرفت مسافرت تا جمعه هم رسید به یه شهری که بشه نماز جمعه خوند😅😅😅
  • اااااا IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 1
    البته تعطیلی شامل هیش کی هم نشده ها نظامی که همش شیفت شب و اینان....کادر بهداشت درمان کارگر کارمند بانک .....اونایی که کار نمی کردن و بیشترین دریافتی ها رو هم داشتن مثل ستادی ها و اینا تعطیل شدن
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 1
    مجلس انقلابی چرا...
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 7
    حالا بعد عمری یک کار درست میخوان انجام دهند همه مخالفت میکنند. مگر کارمند بدبخت چه گناهی کرده که از صبح شنبه تا عصر پنجشنبه گرفتار باشه. پس خانواده چی ؟
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      1 0
      پس پول که‌ نوش جان می کنه چی يک روز تعطیلی کافیست
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 3
    همون بند اول که گفته تعطیلات ایران از خیلی از کشورها بیشتره مشخصه سواد و اطلاعات نویسنده مطلب چقدره
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 0
    مشکل کشور مشکل تعطیلی شنبه و یکشبه و... نیست مشکل سوء مدیریت / عدم برنامه صحیح / نبود نظارت / عدم توبیخ جدی متخلفین / کم کاری / غیر انقلابی بودن افراد زیادی از کارمندان بالا و پایین دولتی و غیر دولتی / اختلاسهای پی در پی صدها هزار میلیاردی بنا بر اطلاع رسانی قوه قضائیه / کمبود نیروی متخصص و متعهد در شریانهای اجرایی کشور و... است . چند درصد این مشکلات با تعطیلی شنبه حل میشود ؟ علاوه بر اینکه یقینا تعطیلی شنبه بار فرهنگی هم دارد .
  • علی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 3
    مملکت کلا تعطیله. فقط تورمش باز و فعاله
  • ناشناس IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 3
    تعطیلی و یا عدم شنبه را به رفراندوم عمومی بگذارید
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    5 4
    استدلال‌های کاملا درستی بود. هدف کاملا یهودی‌سازی جامعه ایرانی است که به فضل الله مقتدر شکست‌ناپذیر، شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 0
    با فرض این مسئولان برای هماهنگی بیشتر با آقا زاده های آقا زاده های آنها در خارج چون ساعت افق ما با آنها خیلی تفاوت داره کارمندا شب برن سر کار تا کاملا واسه چاپیدن اونا هماهنگی کامل بشه چقدر پست وبی هویتن این مسئولین امیدوارم شورای نگهبان تودهنی محکمی به طراحان پشت پرده یهودیت نفوذی بزنن که دیگه همچین غلطی نکنن
  • حامد IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 2
    برای کور شب وروز فرقی نداره
  • reza IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 5
    بهترین راه حل حذف تمام تعطیلات در تقویم و جایگزین ان با تطیلات دو روز جمعه و شنبه و همچنین تعطلات نورروز است چرا که عملا هر تعطیلی دیگری در وسط هفته روزهای بعد از ان را نیز مختل میکند
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    6 2
    هماهنگی ایران با اسرائبل که شنبه ها تعطیل هستند به مجلس تبریک می گوییم
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 8
    مگه تعطیلات قمری از قبیل اعیاد قربان و فطر و ولادت ائمه اطهار و عاشورا و تاسوعا و شهادت ها و وفیات بزرگان در هر چند سال به روزه شنبه می افته تعطیل نمیشه، پس چرا تعطیل می کنین.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    5 4
    موافقان تعطیلی شنبه 99 درصد بخاطر تنبلی و تعطیلی بیشتره چون پنجشنبه در هر صورت تق و لقه و عاقلانه تعطیلی پنجشنبه بود.
  • ایرانی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 2
    مشکل و سنگ بزرگ جلوی پای پیشرفت ایران و ایرانی، همین متحجرین با افکار بیمار و اذهان مشوش، هستند. به امید پیشرفت و آبادانی ایران
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 1
    خود اروپا و امریکا به استناد خودشان وضع اقتصادیشان خراب است و دارد خرابتر هم می شود هم شنبه تعطیلن هم یکشنبه مشکل روز های هفته نیست مشکل ادم ها هستن ادم دلسوز بگذارید همه چیز درست می شود - چیزی که بدتر از همه چیز است دروغ گویی نمایندگان مجلس است مرد باشید و خیلی رک و راست بگید می خواهیم غرب زده شویم و نوکر یهود خود دنیای غرب نوکر یهود است دیگر چرا به مردم دروغ می گویید ای اقتصادمان خوب می شود نه بابا هیچ اتفاقی نمی افتد
    • DE ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      1 0
      خوبه بدونید تو کشورهای غربی خیلی از ادارات و شرکت ها روزهای شنبه و یکشنبه نیز شیفت کاری دارن! با این حساب 77 روز تعطیلی درایران مثلا قراره اقتصاد چطور رشد کنه؟
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 2
    پنج شنبه ها هم نباید تعطیل باشد. به جایش مرخصی استحقاقی کارمندان و کارگران را اضافه کنید تا هر زمان لازم داشتند به مرخصی بروند نه اجبارا پنج شنبه یا شنبه!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    7 2
    استدلال‌های بسیار درست و روشن‌گرانه‌ای بود. ممنونم. ان شاء الله شورای نگهبان رد می‌کند. ان شاء الله اسامی‌ نمایندگانی که به این طرح به ظاهر اقتصادی اما در باطن اسلام‌ستیز و ایران‌ستیز رأی موافق داده‌اند افشا شود.
  • FI ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    7 2
    در زمانی که کارها در سراسر جهان از طریق اینترنت صورت می‌گیرد ، و شرکتهای تجاری میتوانند، با اضافه کردن ساعات اداری به فعالیت خود ادامه دهند. هیچ روز تعطیلی یا کاری معنای ندارد. اداره خارجه بانک‌ها شیفت ۲۴ساعت داره و حواله و مراودات مالی را در طول ۲۴ساعت انجام می دهد حتی با کشورهای تحریم کننده از طریق صرافی ها اینها همشه بهانه است. وقتی به ساختمان مجلس نگاه می کنید (هرم مثلث) باید فهمید در مجلس چه خبره ⭕️
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      1 2
      شما روزهای تعطیل با اینترنت گشت و گذار می کنی یا کار اداره را انجام می دهی؟ این شد استدلال؟
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 7
    مخالفت با تعطیلی شنبه ها، آدم رو یاد مخالفت یه عده! با قاشق چنگال و اب لوله کشی و مدرسه و بلندگو و اینا میندازه!
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      خیر قاشق چنگال نیاز ضروریست. برعکس موافقت با این طرح آدم رو یاد یهودیانی میندازه که یهودی بودنشون رو سال‌ها انکار می‌کنن و هدف نهایی‌شون اسلام‌ستیزی و رقیب‌ستیزیه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 5
    توجیه اقتصادی از این بالاتر که یک روز به اقتصاد دنیا نزدیکتر میشیم!!!!
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      اقتصاد دنیا روز نیست که بهش نزدیک بشیم. این توجیه نیست چرند است. معاملات اقتصادی با یک روز عقب و جلو تغییر نمیکنه و حتی برای اون میشه شیفت خاص برای افراد خاص در نظر گرفت. ضمن این که فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی مهم‌تره. شما یهودی هستید قطعا. لعنت بر یهود مخالف خدا و تحریف‌کننده کتاب خدا
  • ممد IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 1
    سازمان تبلیغات اسلامی چه ربطی به اقتصاد جهانی دارد که کارمندانش مجبور باشند به جای تعطیلی پنج شنبه که روز سرکشی به اهل قبور هست ، شنبه تعطیل باشند ؟
  • ناشناس IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 5
    با سلام تصمیم درست وسنجیده گرفته شده است و باید به پیشرفت اقتصاد کشور توجه شود میشود ساعت کاری را از روز یکشنبه لغایت پنجشنبه کمی افزایش داد ولی تعطیلی جمعه و شنبه کار درستی است /
  • امیر IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 0
    باسلام بهتر نیست اکثر تصمیم گران که به کشور های مختلف همچون چین سفر می نمایند در انجا کمی کار آموزی نمایند و بررسی کنند کشوری که 12 ساعت اختلاف ساعتی با آمریکا دارد چطور به چه شکلی باآنان بیشتر معاملات تجاری در سطح جهان را دارد ؟ چرا یکشنبه ها بعنوان یکروز تعطیل رسمی میلادی ،تعطیل نباشد؟
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 1
    اگرتعطیلات ھفتہ یک روزباشداقتصادکشورپیشرفت میکنداگردوروزتعطیل باشدوقفہ درکارمردم پیش میاداقتصادضعیفترمیشودوبایدپول بیشتری بابت تعطیل کاری بدن ویک روزدرھفتہ کل کشورتعطیل شودخسارت بزرگی است یک روزازجھان عقب میمانیم انشااللہ آنچہ خدامیخواھدشود
  • ناشناس IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    7 1
    تعطیلی شنبه هیچ تاثیری در بهبود اقتصاد نداره تازه بدتر هم میشه . اگر هدف ارتباط با دنیا و اقتصاد جهانی است . فقط باید یک شنبه تعطیل باشه والسلام . پس نه الکی خودتون گول بزنید نه ملت سرکار بزارید.
  • احسان IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 4
    هر روز روز خداست فرقی نمیکنه چه روزی تعطیله
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      پس همون پنج‌شنبه تعطیل باشه اگر فرقی نمی‌کنه. اگر فرق می‌کنه پس دلایلی که در مورد این طرح یهودی‌سازی هست رو باید بشنوی و لال شی نه این که یهو فرقی نکنه!
  • ئ IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 1
    آقای کیهان پیوست اقتصادی و فرهنگی همه مصوبات مجلس از بدو تاسیس تا لان را رو کنید و کارییشان را بسنجید. دلار 600000 ریال؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 1
    من زیاد وارد به سیاست نیستم فقط میتوانم بگویم که این یک پالس به.....‌‌‌‌... نه استغفرالله مگر اسم من بنیامین است؟ مگر چند تا آنوسی در رأس هستند؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 1
    غلط کردی نفهم بیشعور
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 1
    وقتی توانایی پرداخت مطالبات کارمندان و فرهنگیان و کادر درمان رو ندارین حداقل تعطیل برای استراحت آخر هفته رو زیاد کنین
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 0
    مشکل ومعضل اصلی اکثریت ملت مسلمان ایران مشکلات اقتصادی ومعیشتی است
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 1
    عاشقان غرب
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 3
    شنبه روز پروردگار متعال است از ادم ابولبشر هم روز خدا بوده و سندش برا تمام بشریت زده است
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 0
    یهود اگه شنبه تعطیل کرده است از زرنگیش است چیزی دیده و نیبینید اکثرشون پولدار هستند ولی دلیل نمیشه سندش برا یعود یا بودا و.. باشد
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      کم‌تر چرت بگو. یهود عیدش شنبه بوده. هیچ چیزی در شنبه نهفته نیست!!!!
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 7
    چه فرقی می کنه چه روزی تعطیل باشه
  • ناشناس IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 1
    لابد با استخاره
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 1
    "ما جزو کشورهای متوسط به بالا از نظر میزان تعطیلات سالیانه هستیم. تعطیلی دو روز در هفته عمدتا برای کشورهایی است که تعطیلات کمی دارند." بر خلاف اظهارات بی پایه ایران از کشورهایی با کمترین میزان تعطیلات است.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    6 1
    در کشوری که بهروری در پایین ترین سطح است تعطیلی دو روز در هفته توجیه ندارد و به نفع اقتصاد نیست آن هم در سالی که رهبری آن را افزایش تولید و بهره وری با کمک مردم نامگذاری کرده اند خودمان را گول نزنیم
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 1
    به ازای هرهفته یکروزتعطیلی که آنهم جمعه هست کافیه،دیگه تعطیلی نخواستیم!ا
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 0
    کاربر محترم 12:26 منظور این است که علیرغم تفاوت فاحش در ساعت های کاری و تعطیلی این کشورها که هر روزه است ، اما مبادلات آنها انجام میگیرد پس فرآیند معاملات بین المللی تابع موارد اینچنینی نیست .
  • محمد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 3
    تعطیلی شنبه رو نمایندگان من و تو تصویب کرده اند پس به نمایندگان خود احترام بگذاریم.
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      نمایندگان من و تو طرح برخورد با بی‌حجابی و هزاران طرح دیگر را هم تصویب کردند از جمله روز کاری بودن شنبه. با همه طرح‌ها موافقی؟! پس چرا نظرشان را تغییر می‌دهند؟! معصومند؟! پس کم زر بزن یهودی
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    مجلس ما همان مجلسی است که ساعات کاری ادارات را برای مصرف برق تغیییر داد تا دولت سرنگون شود
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    5 2
    موضع‌گیری آیت‌الله سبحانی نسبت به تعطیلی شنبه‌ها 🔹 مرجع‌تقلید شیعیان در پیامی آورده است: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 2
      موضعگیری ایشون در همین حد منطقیه که من بگم قانون نسبیت رو به دلیل این که دانشمندی یهودی بهش رسیده رو بگذاریم کنار
  • حسین IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 0
    اینهمه داستان پرای تعطیلی یکشنبه ها است.متاسفانه عوامل نفوذی اجنبی در همه ارکان حکومت حضور دارند و با حیله ونیرنگ و به طور گام به گام درصدد پیاده کردن اهداف غربیها هستند.
  • US ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 7
    تعطیلی روز شنبه کاملا کار درستیست و استدلال های بی پایه شما چون خسارت فرهنگی نقد! ناشی از مسائل دیگه ایست.
  • سالار IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 1
    آقا برق و گاز گمه وگرنه این دولتها هیچ کدام ذره ای دلشان برای کارکنان و رفاه و لبخند و راحتی مردم نسوخته . کشوری که عقب افتاده تازه باید بیش از کشورهای دیگه کار و فعالیت کنند اصلا تعطیلی دو روز در هفته معنا نداره که حالا سر روزش بحث دارن . یک سری نماینده مجلس رای طلب و منفعت طلب و پوپولیست یک چیزی سر زبان مردم می اندازند یعنی سنگی توچاه می اندازند و رویه غلط می ذارن .
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 4
    باز متحجرین ناراحت شدنخخخخخخ
  • فاطمه IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 3
    به خدا چندین سال است که تهرانی ها پنج شنبه و مدارس پنج شنبه و در بعضی استان ها بعضی اداران پنج شنبه تعطیل است حالا که نوبت شهرستانیها میشه همش سنگ می اندازند تا کی بی عدالتی چه فرقی میکنه هر روز روز خداست
  • ناشناس GB ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 4
    روز که فرق نداره شنبه یا پنجشنبه اما مهم دو روز تعطیلی است ما کشور بدبختی هستیم همه اعضای خانواده از صبح تا سب کار کنند باز مشکل دارند چرا دو روز تعطیل بشه همین الان وارد هر اداره ای می شوی حضور ندارند کار هامون پشت هم انبار می شه لطمه اقتصادی می خوریم
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 1
    زیادکردن تعطیلات خسارت بزرگی برای کشوردرعصرتکنولوژی است انشااللہ شورای نگھبان کاری کندخداراضی باشد
    • DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      ,,اعضای خانواده از صبح تا شب کار میکنند ,, منظورتان در کشورهای اروپایی همه اعضاء خانواده کار میکنند درسته.. ولی در ایران اکثرأ مخارج خانواده با سرپرست خانواده هست. زنان بطور سنتی خانه دار هستند. نظر شما در مورد ،، مملکت بدبخت درست نیست ، طبق آمار بانک جهانی ثروتمندان که پول پارو میکنند بعد از انقلاب ۶۰ درصد بیشتر شده. اکثر مهاجرین به اروپا و ایالت متحده اسرائیل (آمریکا کشور مستقلی نیست و نهان و آشکار بوسیله صهیون اداره میشه) پولهای هنگفت با خود میآورند و در داخل هم تعداد میلیاردها بسیار زیاد شده.
  • کتابی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 7
    تعطیلی شنبه هیچ ربطی به اسراییل و نفوذ غرب ندارد.واقعا سبب تاسف است که اینقدر کوته نظر و کور هستید و همه چیز را به نفوذ غرب و ... ربط می دهید. وجوه شما نا آگاهان جاهل و نادان در ایران سبب وضعیت فعلی کشور و عقب افتادن آن است.واقعا باید به حال ایران با وجود چنین نادان هایی گریست.
  • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 1
    چقدر ادم علاف داریم.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 2
    عقل کلا....اندونزی مالزی شنبه یکشنبه تعطیله همه نمیفهمن فقط شما حالیتونه در ضمن در اسراییل جمعه تعطیله
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      جواب نظرات احمقانه‌ات داده شد. اشتباه کشورهای تحت نفوذ صهیونیسم ملاک نیست. در ضمن اسرائیل جعلی ملاک نیست. شنبه عید یهودیانه و نباید تعطیل بشه. در عوض جمعه آخر هفته ایرانیه‌. تمام
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 2
    هر روزی رو دوست دارید تعطیل کنید به کارهای اصلی بپردازید
  • داریوش IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    من که مخالف تعطیلی شنبه ام
  • علی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 4
    این حاج حسین آقای کیهان کلا با همه چی مشکل دارند. مواضع ایشان دقیقا منافع صهیونیستها و روسها و چینیها را تضمین میکنه . تمام گرفتاریها مملکت را امثال ایشان درست میکنند.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    لازم به ذکر است سبت در یهود که از آن به شنبه و دست شدن از کار استدلال می‌کنند یکی از تعابیر فهمی آن است و لاغیر و بعد اینکه این قضیه به موضوع ۱۰ فرمان منسوب به حضرت موسی اشاره دارد و تشبه دادن به یهود استدلال عقلی و فقهی ندارد .
  • DE ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 0
    28 روز تعطیلی رسمی سالانه باضافه 49 روز تعطیلی روز شنیه در یک سال مثلا میشه 77 روز تعطیلی! یعنی دوماه و خورده ایی تعطیلی! روزهای بارانی و برفی و طوفان خاکی وقایع طبیعی و غیر طیبعی میشه تقریبا دوماه ونیم تعطیلی سالانه از 12 ماه درایران یعنی فقط نه ماه و نیم در ایران کار انجام میشه !!!!!!!!!!!! بماند اینکه گروههای شغلی مثل کشاورزان بنایان ، معماران کارگران ساختمانی از اواسط پائیز و تمام زمستان کار آنچنانی ندارندو تعطیلند! معلم ها نیز سه ماه تابستان مرخص هستند! کلا تعطیل کردن 2 روز ار 7 روز هفته از نظر اقتصادی درایران اشتباه و برای اقتصادو معیشت مثبت نیست. زیرا کشور ایران یک کشور تمام عیار صنعتی سنگین مثل بقیه کشورهای صنعتی نیست که با انهمه کار سنگین و تولید بسیار بالا در هفته دو روز تعطیلی بخواد! بیشتر شدن تعطیلات هفتگی یعنی تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و طیبعت! روز شنبه( روز تعطیلی مسیحی هاست) با قاموس فرهنگ ایرانی اسلامی سازگاری نداره و ریتم کاری مشاغل که همیشه روز شنبه شروع میشه به هم میزنه. روز پنجشنبه اگر برای گروههای کاری خاص چند ساعت زودتر تعطیل بشن مناسب تره.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    باسلام:من تا الان باهرکسی درموردتعطیلی شنبه صحبت کردم ازپزشک تا کسبه وبازاری ووتامردم عادی هیچکس راضی نبوده همون پنج شنبه وجمعه روزهای مقدس وهم‌ عالی بود
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    تعطیلی شنبه خلاف سنت رسول الله صلی الله علیه وآله است بعدش یک روز تعطیلی درهفته که‌ روز جمعه هست کافيست
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    موضوع بحث روانی مسئله هست ؛ الان این تعطیلی پنج شنبه ها تو ذهن مردم حکاکی شده و از ذهن مردم بیرون بیا هم نیست پس اگه شنبه هم تعطیل بشه عملا میشه 3 روز نعطیلی در هفته مثل ایام عید که روزهای تعطیل رسمی 5 روز است ولی عملا مملکت یک ماه تمام تا اول اردیبهشت تعطیل کامل است یعنی چندین سال است که این تعطیلی یک ماهه عید تو ذهن مردم حکاکی شده
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    مرگ بر اسرائیل لعنت بر یهود. شنبه روز کاری می‌ماند به خاطر اسلام و ایران.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    همین جوری هم 5 شنبه ها برای اکثرا ادارات و بخش های خصوصی تعطیل نبود وکار میکردن بانک ها باز بود ادارات خاص باز بود پست باز بخش خصوصی باز و . . . منطق درستی پشتش تعطیل کردن شنبه نبود.
  • عباس IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    این لایحه پیشنهاد دولت بوده دلایل تعطیلی روز شنبه در لایحه به وضوح مشخص شده است. از لایحه دولت باید سخنگوی دولت دفاع کنه بدنه کارشناسی دولت در مقابل لایحه دولت روزه سکوت گرفته اند.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    لطفا بجای شنبه روز 3شنبه را تعطیل کنید تا روزهای پشت سرهم کاری 3 روز باشد
  • ساس IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    مردم چه میگویند؟
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    اینم نتیجه مجلس
  • حسین IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    0 0
    عمق نفوذ ها و عوامل با تصویب این طرح در مجلس مشخص شد.
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 0
    این کشاورز و دامدار بدبخت و حتی مشاغل آزاد یکروز تعطیل ندارن مگه میگه به گاو وگوسفندها بگن امروز تعطیله ولی این مفت خورهای خوش شاد از بیکاری شنبه پنج شنبه می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس