کد خبر 1603382
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۵

در این متن به معرفی فرش وینتیج پرداخته و درباره المان‌ها و ویژگی‌های این فرش جدید گفتگو می‌کنیم. فرش مراکشی نیز از دیگر موضوعاتی است که در این متن به آن می‌پردازیم.

فرش وینتیج چگونه فرشی است؟

فرش وینتیج، یکی از جدیدترین سبک‌های طراحی در فرش به شمار می‌رود. این سبک فرش در بازه زمانی کوتاهی توانسته است طرفداران زیادی بدست آورد. وینتیج که به فرش کهنه نما نیز معروف است، به گونه‌ای طراحی می‌شود که انگار با یک فرش کهنه و رنگ‌ورورفته مواجه هستید، اما همین فرش کهنه، بسیار جذاب و زیبا به چشم می آید. شاید دلیل این امر، تصوری باشد که از قدیم رایج بوده است. بسیاری از افراد عقیده دارند، فرش هر چه قدیمی تر، به همان اندازه باارزش تر! اصطلاح فرش پاخورده نیز از همین جا نشات می‌گیرد. از آنجا که فرش‌های قدیمی دارای ارزش و قیمت بالایی هستند، طراحان امروزی با فراست دست به تولید فرش‌هایی زده‌اند که در نگاه اول، ویژگی کهنه و نخ نما بودن در آن مشاهده شود. اگر شما نیز از دوست داران فرش‌های کهنه و دستباف هستید و می‌خواهید یک نمونه از این فرش‌ها را داشته باشید، می‌توانید با هزینه بسیار کمی فرش وینتیج را خریداری نمایید.

معرفی فرش وینتیج + اشنایی با فرش کهنه نما

فرش کهنه نما یا وینتیج

فرش وینتیج چگونه تولید می شود؟

همانطور که گفته شد، فرش وینتیج به گونه ای طراحی شده است که انگار طرح و رنگ و نقش آنها کهنه به نظر می رسد. در گذشته نیز برخی افراد فرش های خود را توی خیابان ها و کوچه بازار پهن می کردند تا ظاهر نو خود را از دست بدهد و کهنه به نظر برسند. امروزه اما این کار انجام نمی شود. به لطف تکنولوژی، فرش تازه بافته شده را در معرض اسید هیپوکلریک قرار می دهند تا تار و پود آن سست و ضعیف شود. اسید هیپوکلریک به خوبی قادر است طرح و رنگ قدیمی به این فرش ها بدهد. فرش های وینتیج در مدل ها و رنگ بندی های بی نظیر و متنوعی تولید می شوند. با توجه به این گستردگی در طرح و رنگ، دست شما برای خرید و انتخاب بهترین فرش باز خواهد بود. جالب اینکه این فرش ها با هر دکوراسیونی قابل ست و استفاده می باشد.

خرید آنلاین فرش کهنه نما

اگر قصد خرید فرش جدید برای منزل خود را دارید می توانید، با خرید آنلاین علاوه بر تضمین کیفیت، فرش مورد نظر خود را با قیمت های منطقی خریداری نمایید. شما از طریق وب سایت فرش امیرکبیر می توانید با انواع مدل های دیگر فرش آشنا شده و ضمن بررسی قیمت دست به انتخاب آگاهانه بزنید. انواع فرش ها با سبکهای مراکشی، نئوکلاسیک، شکارگاه، کلاسیک، افشان و غیره در این وب سایت فروشگاهی به فروش می رسند. همچنین، تمامی فرش هایی که توسط وب سایت امیرکبیر کارپت معرفی می شوند، دارای توضیحات و عکس های گویا و شفاف می باشند. قیمت هر فرش در ذیل تصویر درج شده است. کافی است سفارش خود را نهایی کنید و پس از تسویه از درگاه پرداخت الکترونیکی در همین صفحه سفارش خرید محصول خود را به ثبت برسانید. فرش مورد نظر شما در بهترین و ایمن ترین بسته بندی و در کمترین زمان ممکن به نشانی شما ارسال خواهد شد.

فرش کهنه نما و تنوع طرح

فرش وینتیج همانطور که اشاره شد، دارای تنوع بالایی در طرح و سبک است. شما می توانید این فرش های جدید و پرطرفدار را با انواع سبک های معماری و دکوراسیون داخلی هماهنگ کنید. فرقی نمی کند سبک دکوراسیون داخلی خانه شما سنتی باشد یا مدرن؛ در هر صورت این فرش برای هر مدل و سبکی مناسب است. این مدل فرش ها در سایزها و مدل های مختلفی قابل تهیه هستند. پادری، جلو سینکی و غیره از جمله مدل هایی می باشند که در اندازه های متنوعی بافته می شوند. از نظر رنگ بندی نیز این فرش ها را میتوان در رنگ های کرم، مشکی، طوسی، گردویی و غیره تهیه نمایید. در ادامه، به یکی از فرش های پرطرفدار دیگری که در وب سایت فروشگاهی امیرکبیر کارپت ارائه می شود، می پردازیم.

معرفی فرش وینتیج + اشنایی با فرش کهنه نما

فرش مراکشی

فرش مراکشی چیست؟

یکی دیگر از فرش هایی که در این وب سایت فروش بالایی دارد،فرش مراکشی است. این فرش نیز در ردیف زیباترین و خاص ترین فرش هایی قرار می گیرد که به تازگی وارد بازارهای مصرفی ایران شده است. فرش های مراکشی به دلیل رنگ و طرح منحصر به فردی که دارند، روح تازه ای به هر خانه و هر دکوراسیونی می بخشند. فرش های مراکشی دارای دوام بالایی بوده و از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند. این فرش ها که نوعی فرش کلاسیک به شمار می روند نخستین بار در مراکش بافته شده اند. فرش های دستباف مراکشی ترکیبی از پشم و پنبه می باشند. پشم گوسفند، پشم شترمرغ و پنبه از جمله الیافی هستند که در این نوع فرش به کار می روند. طرح ها و الگوهای زیبایی که در این نوع فرش به کار رفته است، کاملا با آنچه که تا به امروز دیده اید فرق می کند. همین تفاوت باعث جذابیت و محبوبیت آنها در بین مصرف کننده های ایرانی شده است.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، فرش مراکشی دارای الگوهای هندسی و طبیعی هستند. این نوع فرش را می توان از جمله نمادهای فرهنگی و هنری این کشور آفریقایی دانست. ویژگی های این فرش زیبا به این موارد محدود نمی شود. فرش های مراکشی لبریز از حس راحتی و نرمی و لطافت می باشند و همانطور که گفته شد با هر سبک از دکوراسیون ست می شوند. این تطبیق و سازگاری به دلیل رنگ های زنده و گرمی است که در این نوع فرش ها به کار رفته است.

معرفی فرش وینتیج + اشنایی با فرش کهنه نما

فرش کهنه نما یا وینتیج را می توان در هر سبکی از دکوراسیون به کار برد

اهمیت استفاده از فرش های مراکشی

اگر به دنبال این هستید که در فضای خانه یا محل کارتان سنت و مدرنیته را با هم تلفیق کنید، خرید فرش مراکشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فرش دکوراتیو مراکشی فقط یک فرش نیست بلکه المان‌های فرهنگی و هنری ملتی هستند که در سرزمین‌های دور با مفهوم هنر و زیبایی آشنایی دارند. هنر و زیبایی امری جهانی است و می‌تواند مورد پذیرش همه افراد خوش ذوق و خوش سلیقه قرار گیرد. نکته جالب اینکه این فرش‌ها به خاطر زمینه روشنی که دارند، در کنار مبلمان و طرح‌های مینیمال بسیار چشم نواز و زیبا هستند. همین امر باعث می‌شود تا فضای کوچک آپارتمان‌های امروزی وسیع دیده شود. همچنین اگر این فرش‌های روشن و گرم را در کنار مبلمان‌های تیره قرار دهید، تضاد رنگی زیبایی به وجود می‌آید که می‌تواند جزو اکسسوری ها و جزئیات دکور خانه شما باشد. فرش های مراکشی تنها به شکل مستطیل بافته نمی شوند. طرح های گرد و بیضی این نوع فرش در بازار نیز موجود است و بسیار طرفدار دارند.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس