1

ساعاتی پس از بازداشت صادق زیباکلام، کاربران فضای مجازی با اجرای حکم این استاد سابق دانشگاه و هم‌زمانی آن با رونمایی از کتاب جدیدش در نمایشگاه کتاب، طنزپردازی کرده بودند.

سرویس سیاست مشرق- صادق زیباکلام صبح روز یکشنبه با دستور مقام قضایی برای اجرای حکم قطعی به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار شد و پس از حضور در دادسرا، به زندان منتقل شد، صادق زیباکلام در این سال‌ها به‌عنوان استاد دانشگاه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران فعالیت کرده است.

زیباکلام تاکنون در شبکه‌های اجتماعی، مصاحبه‌های آنلاین با رسانه‌های معاند و مناظره‌های اینترنتی به عنوان کارشناس سیاسی حضور پیدا کرده اما درباره انواع حوادث و اتفاقات ایران در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، اظهارنظر کرده است. زیباکلام در این اظهارنظرات، اغلب تحلیل‌هایی را به خورد مخاطب داده که گذر زمان و حوادث ثابت کرده که آن تحلیل‌ها بدون بررسی کارشناسی بوده و با انگیزه مخاطب‌پسندی بر زبان جاری شده است.

به دنبال اظهارنظرات سلسله‌وار این استاد سابق دانشگاه تهران علیه امنیتی روانی جامعه، با رای صادره از سوی دادگاه، بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام، به ۱۸ ماه حبس و ۲ سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود که این حکم اکنون قطعی شده است.

سرنوشت مردی که می‌خواست تقی‌زاده دوم باشد!

مروری بر حواشی زندگی صادق زیبا کلام

ساعاتی پس از بازداشت صادق زیباکلام، کاربران فضای مجازی با اجرای حکم این استاد سابق دانشگاه و هم‌زمانی آن با رونمایی از کتاب جدیدش در نمایشگاه کتاب، طنزپردازی کرده بودند. شایعه شده بود که زیباکلام درست در مسیر نمایشگاه کتاب و رونمایی از کتاب «چرا شما را نمیگیرن و آخرش چی میشه؟» بازداشت شده است. او قرار بود در این کتاب به پرسش‌های اطرافیان خود که چرا باوجود این حجم از مصاحبه و اظهارنظر علیه نظام، بازداشت نمی‌شود، توضیح دهد. همین موضوع سوژه کاربران فضای مجازی شده بود که ساعتی بعد مشخص شد زیباکلام در مسیر، بازداشت نشده و طی حکم قبلی احضار شده بود و پس از حضور خودش به زندان منتقل شده است.

زیباکلام در آخرین پست اینستاگرامی کهاز خود منتشر کرده بود، تصویر حضورش در نمایشگاه کتاب و رونمایی کتاب جدیدش را منتشر کرده بود؛ اما در کپشن به روند پذیرش و گزینش کتب و غرفه‌ها گلایه کرده است. زیباکلام درباره تمامی مسائل اظهارنظر می‌کند و در تمامی رخدادها، دیگران را مقصر اصلی معرفی می‌کند و به هیچ عنوان برای خود مسئولیت اجتماعی قائل نیست با وجود آنکه سال‌ها این درس را در دانشگاه به بسیاری از دانشجویان داده است!

زیبا کلام عاشق غرب است! برای همین گاهی در تحلیل‌ها دچار چالش می‌شود، به عنوان مثال او در حالی که ادعای آزادی سیاسی در دانشگاه را دارد اما در ماجرای خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی و تلاش پلیس برای کنترل اوضاع آشفته دانشگاه‌ها حامی سرکوب دانشجویان بود، کاربران هم اتفاقاً سنگ تمام گذاشتند و چه در بخش کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی او و چه در حساب‌های شخصی مجازی خودشان، از خجالت سکوت زیباکلام در قبال رفتارهای پلیس آمریکا درآمدند!

همین شرایط نیز عرصه را بر زیباکلام تنگ کرد و در یک پست اینستاگرامی، به تحلیل رفتارهای پلیس آمریکا پرداخت. او طوری تحلیل کرده که انگار ازآنچه بر دانشجویان معترض آمریکایی می‌گذرد، بی‌خبر است. به‌راحتی رفتارهای پلیس آمریکا را توجیه کرده و با کنایه از تعداد دانشجویان آسیب‌دیده و تعلیق شده، می‌پرسد!

این در حالی است که رسانه‌های رسمی آمریکایی، گزارش‌های متعددی درباره استفاده از گلوله جنگی برای متفرق کردن دانشجویان و حتی شکنجه دانشجویان بازداشتی دادند. حتی در یک مورد از جزئیات این شکنجه‌ها گفته شده «پلیس شماری از دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا را پس از بازداشت، مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را تا ۱۶ ساعت از آب و غذا محروم کرده است.

اما اظهاراتش درباره دانشجویان در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۲ نیز جالب است. او متنی که در آبان سال گذشته منتشر کرده بود، به طور مفصل از دردسرهای ورودش به دانشگاه تهران نوشته و مراقبت‌های ورودی دانشگاه‌های ایران را به گذرگاه رفح در فلسطین تشبیه می‌کند! اما مدتی بعد برابر جنایت صهیونیست‌ها در غزه ترجیح داد میانه را بگیرد و حتی منتقذ حماس در عملیات طوفان‌لاقصی باشد.

یکی دیگر از تحلیل‌های جالب‌توجه صادق زیباکلام، در گفتگو با یک رسانه اینترنتی در ۲۳ فروردین، دو روز قبل از عملیات وعده صادق مطرح شد. پس از اوج گیری جنایات صهیونیست‌ها در زمستان ۱۴۰۲ و عملیات‌های تروریستی علیه مستشاران ایرانی، زیباکلام تحلیل کرده بود که «اسرائیل یک دور گوش ایران را درست و حسابی خواهد پیچاند»! او در مصاحبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳، همزمان با اوج آمادگی جمهوری اسلامی برای پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در دمشق، با یک رسانه اینترنتی مصاحبه کرد و از هراس خود نسبت به حمله اسرائیل به ایران گفت. اظهارت شاذ او در حدی بود که اکانت‌ تروریستی ارتش دفاعی اسرائیل، توئیتی که زیباکلام در تطهیر رژیم صهیونیستی منتشر کرده بود را بازنشر داده بودند.

سرنوشت مردی که می‌خواست تقی‌زاده دوم باشد!

زیباکلام گفته بود که در صورت بروز درگیری نظامی مستقیم میان ایران و اسرائیل که بلافاصله‌ پای آمریکا را هم بمیان خواهد آورد، نه آمریکایی‌ها و نه اسرائیلی ها یک سرباز هم در ایران پیاده نخواهند کرد؛ اما متقابلا آنها یک تیر چراغ برق را در ایران سالم نخواهند گذاشت. بنابراین با تمام وجود دعا می‌کنم و التماس به درگاه حضرت باریتعالی که برخورد جدی میان ما و اسرائیلی ها بوجود نیاید!

دو روز بعد از این تحلیل و بازتاب در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای ضدانقلاب، عملیات وعده صادق سپاه پاسداران به وقوع پیوست. این عملیات گسترده که اتفاقاً به روایت CNN بی‌سابقه‌ترین حمله «موشکی-پهپادی» در تاریخ بود، با حجم وسیعی از بازدارندگی نظامی و میدانی مواجهه شد و آنقدر برای رژیم صهیونیستی و متحدان اروپایی و آمریکایی، گران بود که تا چند ماه، پیامدهای این عملیات را انکار می‌کردند و حتی در آخرین تلاش خود، با یک پرونده‌سازی بی‌سابقه در بی‌بی‌سی جهانی، تلاش کردند به بهانه فوت نیکا شاکرمی در ناآرامی‌های ۱۴۰۱، علیه ایران پرونده حقوق بشری باز کنند. این دولت‌ها هیچ اثری از تلفات انسانی حمله موشکی سپاه پیدا نکردند و درنهایت دست‌به‌دامن جعل اسناد درباره نیکا شاکرمی شدند!

اختلاف با سلطنت‌طلب‌ها

زیبا کلام مصداق ضرب‌المثل دو سر باخت است. او در دو مقطع دریافت جایزه صلح نوبل توسط نرگس محمدی و تمجید وزارت خارجه آمریکا از فائزه هاشمی، علیه سلطنت‌طلب‌ها موضع گرفته است؛ او این موضوعات را به «خاری در چشم براندازان» توصیف کرده بود. ماجرای این موضع‌گیری هم فحاشی سلطنت‌طلب‌ها به فائزه هاشمی و نرگس محمدی، نمایندگان تجزیه‌طلبان در بین اپوزیسیون بود.

اما این خوش‌رقصی به او وفا نکرد و حالا همه گروه‌های سیاسی ضدانقلاب، بابت بازداشت زیباکلام ابراز خوشحالی کردند. البته همین که این شبکه‌های همواره‌ای که مهمترین بستر بازتاب اظهارات زیبا کلام بودند از او حمایت نکنند و کمپینی برای آزادی وی تشکیل ندهند، کافی است؛ چه برسد به خوشحالی!

زیباکلام دی‌ماه ۱۴۰۲، پس از عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان، با تلویزیون صدای آمریکا مصاحبه کرد و در اولین فرصت صهیونیست‌ها را از ارتباط داشتن در این جنایت مبرا کرد. زیباکلام گفت که همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که عملیات تروریستی کرمان، بعید است کار اسرائیل باشد، اسرائیل نمی‌آید افرادی را که هیچ گناهی ندارند و فقط در آن مکان حضور داشتند را از بین ببرد!

زیبا کلام به دلیل علاقه زیاد به دیده شدن اغلب در باتلاق فکری گرفتار است به عنوان مثال در جریان آشوب‌های سال ۱۴۰۱ و خرابکاری منافقین در مسمومیت سریالی دانش‌آموزان، این حادثه را بر گردن نظام انداخت، زیباکلام در همه تحلیل‌های خود ایرانی‌ها را مقصر می‌داند، او هر رخدادی در جهان را به مردم ایران ربط می‌دهد، حتی اگر این رخداد، پیروزی نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی باشد!

سرنوشت مردی که می‌خواست تقی‌زاده دوم باشد!

زیباکلام خودش را آنگلوفیل نیز می‌داند به تعبیر خودش به شدت انگلیسی است، این علاقه تا جایی بود که پس از دستگیری «راب مک‌ایر» سفیر انگلیس در ایران دل را به دریا زد و به حمایت از او پرداخت. سرنوشت زیباکلام عجیب است، مردی که روزگاری با ایده‌های چپ مارکسیستی به صف انقلابیون نفوذ کرد و مدتی بعد نیز به تعبیر خودش لیبرال شده و غرب را سر منزل مقوصد می‌دانست، می‌گویند تاریخ دو بار تکرا رمی‌شود یک بار به صورت تراژیک و بار دیگر به صورت کمدی!

حالا کسی که قرار بود «تقی‌زاده دوم» در ایران باشد و مردم را سر تا پا غربی کند در وضعیتی گرفتار شده که به تعبیر خودش دچار تناقض فکری اساسی است؛ تا جایی که حتی مادرش نیز تلاش کرده او را از این مخمصه فکری نجات دهد، این روزها زیباکلام با خلوت کردن با خود می‌تواند راه طی شده را بار دیگر مرور کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • سید IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    72 3
    رحمت خدا بر آن خردمندی که گفته بود: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد !!!
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      4 43
      تو در حماقت خودت تردید نداشته باش
    • افتخار AU ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      34 1
      عجب جمله ای جالب و متفکرانه که دقیقا مناسب وضعیت زیباکلام است
    • SE ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      33 0
      بلاهت چیه عزیزم! زهرمارکلام ماسون رشته مخ زنی و مغز شویی است و سالها ذهن جوانان این سرزمین را علیه منافع ملی ایران مسموم کرده است
    • کارگر IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      31 1
      سنگ میذاره لای ساس بندش میکشه تا گنجشک شکار کنه ! دلقک تر این نبود ؟! به هم سلولی هاش قرص تهوع دهید.
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      2 0
      با این احکام فوق بازدارنده تا کی می خواهیم پیش برویم؟ با آینده مملکت بازی می کنید فردی مثل او هرگز در حد استاد دانشگاه نیست حقوقش باید قطع شود
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 0
      متاسفانه تاریخ اخیر روز های ایران از متوهم های دروغگو کم بخود ندیده است هر چقدر حرف دروغ و بدون سند معتبر،، که میخواهند میزنند بعد هم میگویند آزادی بیان نداریم .
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    66 3
    خداوند اراجیف گویان را لعنت کرده لعنت بر این قارقارکلام
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    8 6
    بد موقع گرفتینش تا حالا که صبر کرده بودین بازم صبر می کردین اینکه دیگه اراجیفش خریدار نداره بدترین درد براش همین بود
    • کیا IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      2 6
      دقیقا زمانیکه توپ توزمین لیبرالهای غرب زده بود این کار ( گرفتن زیاد کلام) کار درستی نبود
    • DE ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      آفرين! چون اين بازي خود نظام هست!
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    20 2
    حیف ازکاه وعلوفه که لااقل اگر به گاویاالاغ بدهی از منافعش برای همان کشورمیشه استفاده کردنه مثل اجنوی وبیگانه که تنهانفعش تبدیل نان وگندم این مملکت به کودانسانی هست!
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 1
    کلا زندان ها ما یه خاصیت درمانی عجیبی دارن. هر کی میره توش کلا یه آدم دیگه میشه
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    8 1
    ای خدا میشه در زندان شیشه ای بشه
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      24 1
      خصلت افرادحقارت طلب،کلااین شکلیه که اگررحم ومحبت به این آدمهابکنی دستت روگازمیگیرنداماهر روزتیپادرکونی بهشون بزنی کاملامرید،ویاارادتمندت میشن،توزندان روزی چندبارتیپادرکونی بهش بزنیدتا هورمون وآنزیم حقارت طلبی که داره کلاتنظیم بشه
    • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      6 0
      نمی‌دانستیم که غربگدایی«نشانه وبارکد»داره!مثلاهمیشه دو۲تابندازروشانه به تنبان وشلوار وصل باشه!یااینکه مثلادو۲تابندکلفتی ازپشت سرببندیش به عینک!وعینک هم بگذاری نوک نوک دماغت! تااین شکلی متمایزباشی وهنگام دعوت ازسفیرانگلیس به اطاق خواب خانه اش به این حقارت طلب ننگ،بگن مثلاروشن فکر!
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    11 1
    سلام من همیشه از خدا می خوام که همه رو کمک و به وادی درک وفهم هدایت کنه ؛ ولی در مورد این موجود فکر کنم دیگه هیچ فایده ای نداشته باشه.
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    5 1
    سلام من همیشه از خدا می خوام که همه رو کمک و به وادی درک وفهم هدایت کنه ؛ ولی در مورد این موجود فکر کنم دیگه هیچ فایده ای نداشته باشه.
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 2
    سلام من همیشه از خدا می خوام که همه رو کمک و به وادی درک وفهم هدایت کنه ؛ ولی در مورد این موجود فکر کنم دیگه هیچ فایده ای نداشته باشه.
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 2
    سلام من همیشه از خدا می خوام که همه رو کمک و به وادی درک وفهم هدایت کنه ؛ ولی در مورد این موجود فکر کنم دیگه هیچ فایده ای نداشته باشه.
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 2
    سلام من همیشه از خدا می خوام که همه رو کمک و به وادی درک وفهم هدایت کنه ؛ ولی در مورد این موجود فکر کنم دیگه هیچ فایده ای نداشته باشه.
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 2
    سلام من همیشه از خدا می خوام که همه رو کمک و به وادی درک وفهم هدایت کنه ؛ ولی در مورد این موجود فکر کنم دیگه هیچ فایده ای نداشته باشه.
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 2
    سلام من همیشه از خدا می خوام که همه رو کمک و به وادی درک وفهم هدایت کنه ؛ ولی در مورد این موجود فکر کنم دیگه هیچ فایده ای نداشته باشه.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    12 2
    زشت کلام
  • امید IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    16 2
    وقتی مغز تهی گردد می شود صادق زشت کلام
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 5
    ان شاالله زندان باعث میشه که ایشان آدم بهتری بشه
  • علی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 2
    شاید تقی زاده را نشناخته باشیم ؛ او ب آب و نانی خود را رساند ،اما این قاطی کرده فقط ( مخالف) است؛ هرچه می‌خواهد باشد! تو زندان شاه هم یکی بود ؛ برای هر تصمیمی اول از شروع میگفت: من مخالفم! میپرسیدند ب چی؟ میگفت مخالفم!!
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    10 2
    امان ازخودبزرگ بینی ،امان ازجهالت ،چقدر این موجود کثیف ونادان هست .تا حالا بابت این خوش رقصیها چقدر استخوون برات انداختن شاه هم خیلی خودش رو برای امریکاه وغرب کشت ولی به محض پایان تاریخ مصرفش مثل اشغال باهاش رفتار کردند بهش جا نمی دادند واواره بود تا پایان عمر ش 😔🤮🤮👿
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    5 0
    اول میگه فرق فشنگ و تفنگ رو نمیدونه ولی برای ترسوندن مردم آخرش میشه متخصص بمب های مخصوص آمریکایی که آب و تاب از اونا و کاربرداشون تعریف کنه. چقدر آدم بی طرفی پاقعا
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    چندی وقتی به کارهاش فکر کنه، خوب هست براش
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    5 0
    اینو جایی ببندید در گذر مردم باشه تا هرکی رد میشه دوتا پس گردنی یه ... لگدی بهش بزنه و بگدره،
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 0
    بای بای زیبی بای بای
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    10 0
    صادق زیبا کلام بر خلاف نام فامیلش بسیار کودن کلام می باشد و این مطلب از نوشته های کپی شده اش از مطالب خارجی پیداست زیبا کلام برخلاف دیگر سیاست آموخته ها کاملاً تهی از دانش و بینش سیاسی است و جای تعجب دارد که چنین فردی در جایگاهی همانند دانشگاه تهران جایگاه تدریس دیگران را اشغال کرده است بهرحال باید فکری به حال افراد معلوم الحال اینچنینی کرد که در تلاش برای جایگزینی تفکر فاسد غربی به جای تفکر روشن و آگاهانه عقلی می باشند. خدار حمت کند مرحوم جلال آل احمد را که بطور واقعی فاسد و تباهی را در تفکرات غرب زده گان دوران ظلم و استبداد پهلوی سرزنش می کرد و همیشه غرب زدگی را نتیجه بی خردی و نادانی افرادی می دانست که خود نیازمند درمان اجتماعی و سیاسی بودند تا اینکه نسخه پیچ دیگران باشند.
  • DE ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    8 1
    سرنوشت مرتیکه منظور مردی که می‌خواست تقی‌زاده دوم باشد!فقط تِقی کرد و حبابش ترکید . کلی خیز گرفته بود با پاچه خواری صهیون و وطنفروشی و غرب زدگی مانند بز بزقندی بادی و خرمگس نمدی صبح نودل بگیره ولی رودل گرفت .وطنفروشی با طعم شکست خخخخ حالا از زندان اومد بیرون بگذارید بره خارج اونجا بازیافت بشه مانند توماچچچچ زالوئی که داشت مانند بند تمبان در میرفت لب مرز با اوردنگی آوردینش داخل نکنید فکر میکنه خیلی گُندس واقعا گُند است؟ . ایران جای وطنفروش و خودتحقیر و پادو و کوتوله نیست.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    8 0
    تقی زاده حداقل چهار تا کار ارزشمند تاریخی داره در نیمه دوم عمرش هم معقولانه تر عمل میکرد ولی این جناب در جوانی و پیری دچار زیاده روی بوده و هست
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 0
    مرد !!!؟؟ نامردی که در مقابل سفرای اتریش و سوئد و دانمارک و فرانسه و.... تا کمر خم می شود و از آنها و زنان برهنه شان پذیرایی می کند او حنا اگر مجال داشت دست نتانیاهو را هم می بوسید و از نتانیاهو برای کشتار زنان و کودکان غزه و فلسطینی تشکر می کرد. ابلیس گاو گند چاله دهان زپرتی.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    5 0
    صادق زیبا کلام را اگر با آب کوثر زمزم هم بشویند تمیز نخواهد شد روح و جسم پلید این شخص ملعون و پلید پوسیده و گندیده ایت و تلفن او آزار دهنده است .
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    6 0
    صادق زیبا کلام با هرچی شرقی و ِآسیایی و آفریقایی است مشکل دارد آنها را اصلا انسان نمی داند کعبه صادق زیبا کلام پاریس و لندن و واشنگتن و ..است.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 1
    قال صادق زیبا کلام مشنگ : یا غرب یا مرگ !
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 9
    زنده باد صادق زیباکلام
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      5 3
      اسکلی هوادار اسکل دگر شد
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      2 2
      از طرف سگهای زنجیری صهیونیست ها
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      2 1
      این مردک زنده باد داره؟!
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 5
    به حرفاش گوش بدین.منطقی میگه استاد زیباکلام
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 1
    هزینه ی تحریک و تشویش جامعه رو بالا ببرید تا مجبور نشید هزینه ی گزاف بهم ریختن کشور و آشوب رو بپردازید. دمتون گرم
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      پس چرا خودتون سال 57مردم رو تحریک کردین انقلاب کنن؟
  • ایرانی اصیل IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 2
    زبیا کلام مزدرو نفوذی غرب پست و فطرت و حامی صهیونبست جهانی و قاتل بچه های مظلوم فلسطین در ایران
  • DE ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 4
    سلطنت طلب با دشمن ايران، دشمن هست اين را بفهم! گروه هايي كه خارج از كشور تو دهن تجزيه طلبان، مجاهدين خلق و چپها ميزنن، پادشاهي خواهان هستتد
    • DE ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      نه بابا رییس سلطه طلبان ربع پالانی بچه ننه پاچه خوار صهیون و دشمن ایران است به هر قیمتی میخواد با کودتا بیارنش سر کار. رفته بود کلاه جودی گذاشته بود سرش داشت دیوار دنبه را چنان فشار میداد فکر میکرد دیوار داره خراب میشه همیشه یه تعدادی دارند هلش میدهند پائیین نریزه خخخخخ شخمشاخ اعلیهرزه بزرگ عطتش داران ربع پالانی .میگه التماس میکنم به ایران حمله کنید منو شا کنید مثل بابا و باباجونم
  • علیرضا طول لاتی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 3
    به نظرم نباید می گرفتند، چون مطالبش علیه نظام، نتیجه برعكس داشت و چیزی عاید کسی نمی شد، مخصوصاً غرب پرستی او با عملکرد غرب در قبال فلسطین اصلا خریداری نداشت، جای او در زندان نیست باید بیرون باشد و از این مهملات ببافه و مردم بخوانند و به بلاهتش بخندند.
  • ابی آذری زبان هستم IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 2
    کاش ظریف رو هم میگرفتین.. نمایشگاه کتاب میشد تله موش😂😂
  • محمد IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 0
    ان شاءالله خدا هممونو بالاخص مریض منظور رو به راه راست هدایت کنه
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 2
    زیباکلام نه زشت کلام ،👿👿👿👿👿👿👿
  • DE ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    اینها هیچوقت آدم نمی شن . شرش کم. عمری هم ازش باقی نمونده تو همون زندان میمیره
  • نام اشنا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    حداقل کاری که در باره این فرد کم سواد و مهمل و یاوه گو بایستی انجام میدادیم, اخراج او از کشور بود.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 1
    سفره های رنگین و پر چرپ و چلیک و با چندین نوع غذا برای سفرا و غربی ها در خانه زیبا کلام همیشه آماده پذیرایی بود. افتخار زیبا کلام این بود که با اروپایی های چشم آبی حشر و نشر دارد و ..
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    6 1
    هیچ کس برای ترهات و تراوشات مغز معیوب و فاشیستی / صهیونیستی صادق زیبا کلام ارزشی قائل نیست.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    ازين تقی زاده ها تو ايران فراوونه بدتر از ینها سلطان خان های هستند که‌ خون مردم کردن توشیشه هر روز قيمت کالا واجناس گرونتر می شود ومردم روز به روز فقیرت تا جاییکه از خرید مايحتاج خود هم باز می مونند
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    تو زندون اب خونک بخوره فرق فشنگ و تفنگ رو بفهمه . مردک
  • مجتبی IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    کذاب زشت کلام
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    رفتار عجیب زیبا کلام وآقای دوربینی برای دیده شدن وجود داشته ودارد که به هرشکل انجام می دهند البته یکی باکلامش ودیگری با نگاهش
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    ما جی هستیم ....
  • US ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 0
    البته امثال زیبا کلام دو حالت دارند، یا مهره نظامند و در نقش پلیس خوب، پلیس بد برای مردم فیلم بازی میکنند و مردم رو به هم پاسکاری میکنن، و بقولی خیار شور شب چله هستن تا اگر شرایطی پیش اومد که نظام مجبور به تغییر سیاست کلی بسمت شعارهای اصلاح طلبی بشه، مهره های خودشون مثل زیبا کلام رو دارن که مردم جذب اونها بشن و نظام با یک تغییر ظاهر و مانور حرفه ای با نقشه یا پلان ب به راهش جوری که به ذائقه شرایط موجود جور دربیاد ادامه بده که در اینصورت باید گفت که زیبا کلام و امثال اون مغزهای متفکر و خوبی هستن و نقش خودشون رو خیلی خوب بازی میکنن، حالت دومش هم اینه که امثال زیبا کلام واقعا احمق و خجسته هستن و از روی نفهمی این چیزها رو میگن و اینن کارها رو میکنن. الله اعلم.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    یه زنگ تفریح برای خندیدن کم شد .
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    رک و پوست کنده بگین
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    مطمئن باشید یا این رروند اقتصادی که یه مشت مدیران دوزاری برای ملت رقم زده اند.مردم برخلاف امثال شماها فکر می کنند. وبا اینگونه بگیر وببندها افرادی مثل زیبا کلانم در بین خواص وعام مردم جایگاه بهتر وبیشتری خواهد یافت تا امثال اون شریعتی دلقک..............
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    تریبون اسرائیله بی شرافت
  • ساس IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    مردم چه میگویند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس